قیمت و تاریخ انتشار

 گلکسی A14 درتاریخ 27 فوریه سال 2023 با قیمت حدودی 139 دلار معرفی شد.این مدل از معدود موبایل های اقتصادی سامسونگ است که میتوان خرید آن را پیشنهاد کرد.پوکوC40 به عنوان یک گوشی کاملا اقتصادی در 17 ژوئن سال 2022 با قیمت حدودی 120 دلار روانه بازار شد.هرچند که میتوان اکنون با قیمتی پایین تر این مدل را تهیه کرد چرا که اکثر موبایل ها طی مدت زمان پس از انتشار خود ریزش قیمتی را تجربه میکنند.

برای آشنایی با مدل های ساعت شیائومی  روی این خط کلیک کنید

مقایسه صفحه نمایش

گلکسی A14 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن Full HD (1080*2048) و پنل تعبیه شده PLS TFT کیفیت تصویر مطلوبی دارد ولی به دلیل نوع پنل روشنایی و زاویه دید محدودتری داره و در محیط روشن و بیرون خونه استفاده از گوشی رو سخت تر میکنه.این مدل همچنین قابلیت نرخ بروز رسانی تا 90 هرتز می باشد.در طرف دیگر این مقایسه برای پوکو C40 پنل IPS LCD و صفحه نمایش  سایز 6.71 اینچی در نظر گرفته شده تا نسبت به مدل رقیب خود کمی بزرگتر به نظر برسد.همچنین مدل پوکو مجهز به صفحه نمایش با نرخ بروز رسانی 60 هرتز و تراکم پیکسلی 268PPI میباشد که نسبت به مدل A14 با ریفرش ریت 90 هرتز و تراکم پیکسلی 399PPI عملکرد ضعیف تری دارد.

پردازنده ها

و اما میرسیم به مقایسه پردازنده این دو مدل محبوب;مشخصه ای که اکثر خریداران ملاک انتخاب خود قرار میدهند.

شرکت سامسونگ برای A14 از تراشه Mediatek Helio G80 با با تکنولوژی ساخت 12 نانومتری استفاده کرده است.اگرچه این تراشه در اجرای برنامه و بازی با گرافیک نرمال مشکلی ندارد اما انتظار لگ و فریم پایین را داشته باشید.در نقطه روبرو گلکسی A14 گفتنی است پوکو C40 با تراشه JLQ JR510 با لیتوگرافی(تکنولوژی ساخت) 11 نانومتری قرار دارد.پوکو از یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای(چهار هسته 2.0 گیگاهرتز و جهار هسته 1.5 گیگاهرتز) استفاده کرده است.از آنجایی که تراشه این گوشی از یک برند ناشناخته هست و با نظر گرفتن اقتصادی بودن این گوشی موبایل نباید انتظار عملکرد چندان قوی از C40 داشته باشید.

دوربین

برای اشنایی با گوشی های شیائومی زیر 10 میلیون تومان کلیک کنید

این روز ها کمتر گوشی با یک دوربین در بازار پیدا میشود .یکی از مهمترین تغییرات در صنعت موبایل های هوشمند در سال های اخیر استفاده تولیدکنندگان از دوربین های چندگانه در موبایل ها است.

Poco C40 به دو دوربین 13 مگاپیکسلی (سنسور اصلی) و 2 مگاپیکسلی با سنسور تشخیص عمق مجهز شده است.اگرچه دوربین اصلی در فضا با نور مناسب کیفیت قابل قبول دارد اما در محیط با نور کم متوجه افت کیفیت زیادی خواهید شد برخلاف گلکسی A14  که به دلیل داشتن Night Mode واقعی آمار بهتری برای عکاسی در شب ثبت کرده است.

برخلاف پوکو،گلکسی A14 به سه دوربین 50 مگاپیکسلی(سنسور اصلی)،5مگاپیکسلی(لنزاولتراواید) و 2 مگاپیکسلی(دوربین ماکرو)مجهز شده است.سنسور اصلی عملکرد معمولی و مطلوبی داره و به اندازه قیمت میتونه کار شما رو راه بندازه.توجه به جزئیات و رنگ ها در سنسور اصلی A14 باعث شده این دوربین بر سنسور اصلی پوکو C40 برتری داشته باشد.لنزاولتراواید نسبت به لنز 50 مگاپیکسلی افت کیفیت داره و تقریبا میشه گفت داینامیک رنج خوبی نداره.لنز ماکرو نیز در این گوشی چندان کاربردی ندارد.

با اینکه گلکسی A14 سنسور سلفی بزرگتری(13مگاپیکسل) نسبت به پوکو C40 (5مگاپیکسل ) دارد اما امکانات دوربین سلفی پوکو بهتر از A14 می باشد.

کیفیت فیلمبرداری هردو مدل 1080p با 30 فریم می باشد.در مجموع میتوان گفت دوربین سلفی Poco C40 کیفیت برتری نسبت به رقیب خود دارد.

باتری

می رسیم به بخش عملکرد باتری این دو مدل

موبایل های اقتصادی بیش تر از هرچیزی بر سر شارژدهی با هم رقابت میکنند.پوکو C40 با باتری بزرگ 6000 میلی امپری خودش میتواند تقریبا به مدت یک روز و نیم با استفاده معمولی به شما شارژدهی کند.باتری گوشی A14 با اینکه از ظرفیت کمتری نسبت به مدل پوکو برخوردار است(5000 میلی آمپر) به طور کلی در حالت گیمینگ واشتراک گذاری محتوا به ازای هربار شارژ کردن،توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز را دارد.

این نکته را باید در نظر داشت که ظرفیت باتری بیشتر به این معنا نیست که در طول روز بازدهی بیشتری به ما می دهد;عمر باتری به عوامل دیگری مانند بهینه بودن نرم افزار گوشی و یا حتی نگهداری شخص بستگی دارد.

Poco C40 را با شارژر 18 واتی میتوانید در مدت زمان 90 دقیقه به طور کامل شارژ کنید اما گلکسی A14 ماکزیمم از شارژر 15 واتی پشتیبانی میکند که حدود دو ساعت و بیست دقیقه زمان میبرد تا به طور کامل شارژ شود.

(شارژر داخل جعبه پوکو 10 واتی می باشد)

برای آشنایی با تاریخچه برند QCY کلیک کنید

رم و حافظه داخلی

دراین مورد میتوان گفت هیچ مدلی برتری نسبت به دیگری ندارد چرا که هر دومدل دارای حافظه داخلی 64 گیگ و رم 4 گیگ می باشند و هردو قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه دارند تا در صورت نیاز بتوانید این فضا را گسترش دهید.

(گلکسی A14 با حافظه های دیگر نیز عرضه شده است اما در این مقاله مدل 64 گیگ مد نظر ماست)

نتیجه گیری

باتوجه به‌ مشخصات اعلام شده باید اعلام کرد که این دو دستگاه برای افرادی که کارچندانی نمی‌خواهند با گوشی خود انجام دهند مناسب است و همچنین می‌توان از آن ها به‌عنوان گوشی دوم هم استفاده کرد. شما می‌توانید این دو مدل را از فروشگاه زاجیتال با قیمتی کمتر از سایر فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

5
موبایل شیائومی Poco C40 ظرفیت 64گیگابایت رم 4گیگابایت

۳,۷۳۵,۰۰۰ تومان

ارسال یک روز کاری بعد از ثبت سفارش از انبار مرکزی - فروش فقط از طریق سایت زاجیتال

نوع پردازنده - CPU :JLQ JR510 (11 nm)، هشت هسته‌ ای
حافظه داخلی :64 گیگابایت
حافظه رم :4 گیگابایت
سایز صفحه نمایش :6.71 اینچ
کیفیت دوربین :دو گانه 13 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
ظرفیت باتری :6000 میلی‌ آمپر ساعت

خرید موبایل شیائومی Poco C40 ظرفیت 64گیگابایت رم 4گیگابایت
2
موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ویتنام

۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان

ارسال یک روز کاری بعد از ثبت سفارش از انبار مرکزی - فروش فقط از طریق سایت زاجیتال

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
کیفیت دوربین: 50 مگاپیکسل واید 5 مگاپیکسل اولتراواید 2 مگاپیکسل ماکرو
سایز صفحه نمایش: 6.6 اینچ
حافظه RAM: 4 گیگابایت
حافظه داخلی: 64 گیگابایت
نوع پردازنده - CPU: Mediatek MT6769 Helio G80 (12 nm)


خرید موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ویتنام
نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • رضا  طاهریان
    رضا طاهریان
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

  • مهناز فرجی در تاریخ ۲۶ شهريور، ۱۴۰۲ در پاسخ گفته:
    ممنون بابت توضیحات به شخصه خودم c40 دارم استفاده میکنم برای کار های سبک روزمره به خوبی جواب میده
  • رضا  طاهریان
    رضا طاهریان در تاریخ ۲۶ شهريور، ۱۴۰۲ در پاسخ مهناز فرجی گفته:
    وقتتون بخیر بله همانطور که اشاره کردید گزینه محبوبی برای کار های روزمره می باشد
  • هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری