مقدمه

اپل در تاریخ ۱۱ دسامبر، نسخه ۱۷.۲ سیستم عامل iOS را منتشر کرد، بیش از یک ماه پس از انتشار نسخه ۱۷.۱. این به‌روزرسانی شامل تعمیرات امنیتی و وصله‌ها، به علاوه بیش از دوازده ویژگی جدید و مفید است، مانند برنامه مورد انتظار Journal و تأیید کلید تماس. همچنین ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند توانایی واکنش نشان دادن به پیام‌ها با استیکرهای زنده را دارد.”

برای دانلود به‌روزرسانی، به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید، روی ‘نصب هم‌اکنون’ ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

۹ روش برای حل مشکل کار نکردن آی مسیج(IMESSAGE)

اپلیکیشن Journal

“اپل سرانجام برنامه Journal را با iOS 17.2 منتشر کرد. این شرکت فناوری بزرگ، برنامه را در رویداد WWDC خود در ماه ژوئن همراه با iOS 17 اعلام کرد، اما این برنامه در زمان راه‌اندازی به‌روزرسانی در ۱۸ سپتامبر حضور نداشت.”

“اپل در WWDC اعلام کرد که برنامه از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ایجاد پیشنهادات نوشتاری شخصی‌سازی شده استفاده می‌کند. برخی از این پیشنهادات با استفاده از اطلاعات موجود در آیفون شما، مانند عکس‌هایی که گرفته‌اید و موسیقی و پادکست‌هایی که در طول روز گوش داده‌اید، ایجاد می‌شوند. اگر فراموش کرده‌اید که صبح چه پادکستی گوش داده‌اید – مانند من که به طور مرتب این اتفاق می‌افتد – برنامه زمانی که می‌خواهید یک ورودی جدید ایجاد کنید، این اطلاعات را به شما نشان می‌دهد.”

“این برنامه همچنین تعدادی موضوع برای نوشتن به شما نشان می‌دهد که به آنها ‘انعکاس‌ها’ گفته می‌شود. برخی از مواردی که برای من آمد، شامل ‘درباره زمانی بنویسید که به کسی یک هدیه غیرمنتظره دادید’ و ‘چه کسی وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، شما را خوشحال می‌کند؟’ بود.”

“اگر نمی‌خواهید درباره هر چیزی که گوش داده‌اید بنویسید یا از یک ‘انعکاس’ استفاده کنید، می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه ‘ورودی جدید’، به سادگی بنویسید. در قسمت ‘ورودی جدید’، می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید بنویسید، یک یادداشت صوتی ایجاد کنید، عکس بگیرید یا ویدیویی را برای افزودن به ورودی دفتر خاطرات خود ضبط کنید.”

سامسونگ خود را به اندروید 14 اپدیت نکنید !!

“شما همچنین می‌توانید برنامه را پس از بسته شدن برای مدت زمان معینی به منظور حفظ حریم خصوصی قفل کنید. اگر برنامه را ببندید و برای مدت زمانی خاص (مانند پنج دقیقه) آن را دوباره باز نکنید، برای باز کردن مجدد آن از شما خواهد خواست تا از Face ID یا رمز عبور خود استفاده کنید.”

قابلیت Contact Key Verification در پیام ها

“اپل در دسامبر ۲۰۲۲، تأیید کلید تماس را اعلام کرد و سرانجام این ویژگی امنیتی در iOS 17.2 ظاهر شد.”

با تأیید کلید تماس iMessage ، کاربرانی که با تهدیدات فوق العاده دیجیتال روبرو هستند - مانند خبرنگاران ، فعالان حقوق بشر و اعضای دولت - می توانند انتخاب کنند که بیشتر تأیید کنند که فقط با افرادی که قصد دارند پیام دهند ، پیام می دهند ، اپل در یک اطلاعیه مطبوعاتی در سال گذشته گفت. این ویژگی طراحی شده است تا حملات پیشرفته علیه سرورهای iMessage را تشخیص دهد و به کاربران اجازه دهد با مقایسه کدهای تأیید هویت ، هویت شرکای ارتباط خود را تأیید کنند

اپل نوشت که بسیاری از مردم هدف حمله سایبری نخواهند بود ، اما تأیید کلید تماس به افرادی که ممکن است هدف باشند ، یک لایه امنیتی اضافی می دهدبرای فعال کردن تأیید کلید تماس ، به تنظیمات > Apple ID > تأیید کلید تماس بروید ، روی کشویی کنار تأیید در iMessage ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

با لایو استیکر ها واکنش نشان دهید

لایو استیکر یک ویژگی جدید است که اپل در راه‌اندازی iOS 17 معرفی کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که از عکس‌هایی که گرفته‌اید استیکر خود را بسازید. در iOS 17.2 ، می‌توانید با لایو استیکرهای خود به متن‌های پیام‌ها واکنش نشان دهید. برای واکنش با یک لایو استیکر ، روی یک متن فشار طولانی دهید مانند زمانی که می‌خواهید یک واکنش اضافه کنید ، سپس روی Add Sticker در منوی کشویی ضربه بزنید تا استیکرهای خود را نمایان کنید.

6 روش مختلف برای تماشای یوتیوب بدون تبلیغ

تنظیمات جدید اپل موزیک

اگر به اپل موزیک (که هر ماه ۱۱ دلار هزینه دارد) اشتراک داشته باشید، آی او اس ۱۷.۲ به شما اجازه می دهد تا آهنگ هایی که دوست داشته اید را به کتابخانه خود اضافه کنید. اگر از این ویژگی خوشتان نمی آید، می توانید آن را خاموش کنید با رفتن به تنظیمات > موزیک و ضربه زدن به دکمه کنار اضافه کردن آهنگ های مورد علاقه.

شخصی سازی های اموجی بیشتر

در iOS 17.2، یک منوی جدید در ویرایشگر Memoji به نام "بدن" وجود دارد که به شما امکان ویرایش ظاهر بدن Memoji خود را می‌دهد. در این منو، شما می‌توانید دور کمر، سینه، شانه‌ها و بازوهای Memoji خود را تنظیم کنید. تاکنون در هر یک از این بخش‌ها فقط سه گزینه در دسترس است، بنابراین Memoji یک منوی خلق کننده کامل برای شخصیت نیست که در بازی‌های ویدیویی مشاهده می‌شود.

تنظیمات ویبره وصدای نوتیفیکیشن خود را تغییر دهید

در iOS 17.2، اپل به شما اجازه می‌دهد تا صدای پیش‌فرض اعلان را تغییر دهید. این بار اولی است که اپل به کاربران آیفون اجازه داده است تا صدای پیش‌فرض اعلان را تغییر دهند. برای تغییر این صدا، به تنظیمات بروید > صداها و لرزش‌ها > هشدارهای پیش‌فرض، و شما قادر خواهید بود تا صداهای جدید و کلاسیک را انتخاب کنید.

در منوی "هشدارهای پیش‌فرض"، شما همچنین می‌توانید لرزش‌های خود را نیز تغییر دهید. برای این کار، کافیست در بالای صفحه روی "لرزش‌ها" کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید بین چندین الگوی لرزش انتخاب کنید و با کلیک بر روی "ساختن الگوی لرزش جدید"، یک الگوی لرزش سفارشی ایجاد کنید.

همکاری Photos و Apple Music

اگر پس از به‌روزرسانی به iOS 17.2 وارد برنامه عکس‌ها (Photos) شوید، برنامه عکس‌ها (Photos) اجازه دسترسی به کتابخانه موسیقی اپل (Apple Music) شما را درخواست خواهد کرد. در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود آمده است که برای ساخت موسیقی برای خاطرات شما، از آهنگ‌های موجود در کتابخانه عکس های شما استفاده خواهد کرد.

حل مشکل گیر کردن بکاپ گیری واتساپ

AppleCare و منوی ضمانت

در iOS 17.2، اگر به تنظیمات بروید > عمومی، یک گزینه جدید به نام AppleCare و گارانتی مشاهده خواهید کرد. اگر به این گزینه وارد شوید، تمامی دستگاه‌هایی که تحت پوشش AppleCare یا یک گارانتی قرار دارند یا نیستند را مشاهده خواهید کرد. در نسخه‌های پیشین، این گزینه به نام پوشش (Coverage) شناخته می‌شد.

سامسونگ از سری جدید گلکسی S24 رونمایی کرد

قابلیت Catch-Up Arrow

یک ویژگی جدید در iOS 17.2 می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که در یک گروه متنی چه اتفاقی می‌افتد یا اگر کسی به شما پیام‌های زیادی ارسال کند. نسخه بتا، پیکان دستیابی سریع (catch-up arrow) را به برنامه پیام‌ها (Messages) بازمی‌گرداند، بنابراین اگر پس از خوابیدن با تعداد زیادی پیام بیدار شوید، می‌توانید به ابتدای پیام‌های جدید بروید و با دنبال کردن رخدادها، متن پیام‌ها را درست متوجه شوید.

پیکان دستیابی سریع (Catch-up arrow) در برخی از نسخه‌های اولیه iOS 17 حضور داشت، اما از آن زمان غایب بود.

قابلیت جدید برای اشتراک گذاری پوستر های مخاطبین

در iOS 17.2، شما می‌توانید از طریق تلفن و فیس‌تایم (FaceTime) پوستر مخاطب خود را به اشتراک بگذارید. اگر به تنظیمات بروید و به بخش تلفن یا فیس‌تایم بروید، یک گزینه به نام "اشتراک نام و عکس" را خواهید دید. با لمس این گزینه، می‌توانید انتخاب کنید که آیا پوستر مخاطب خود را به صورت خودکار با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید یا آیا می‌خواهید قبل از اشتراک گذاری همیشه از تلفن شما پرسیده شود. این ویژگی قبلاً تنها در پیام بوده است.

اکشن باتن در آیفون 15 پرو آپدیت شد

در iOS 17.2، دکمه عمل (action button) آیفون 15 پرو (iPhone 15 Pro) حالا دارای قابلیت ترجمه است. این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد به سرعت عباراتی را ترجمه کنید یا با شخصی در زبان دیگری گفت‌وگو کنید.

اشتراک گذاری مخاطبین بین آیفون و عینک هوشمند

اپل در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن، هدست Vision Pro خود را معرفی کرد. اگرچه هنوز قادر به خرید Vision Pro نیستید - اپل قصد دارد این هدست را در اوایل سال 2024 در آمریکا قابل دسترسی کند - اما iOS 17.2 یک تنظیماتی را معرفی می‌کند که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را به عنوان یک صفحه نمایش اضافی برای هدست استفاده کنید.

6 روش مختلف برای تماشای یوتیوب بدون تبلیغ

این تنظیم با نام "AirPlay Receiver" شناخته می‌شود و می‌توانید آن را در بخش "AirPlay و Handoff" در تنظیمات پیدا کنید. اپل ذکر می‌کند که AirPlay Receiver به شما امکان می‌دهد محتوا را از هدست Vision Pro خود به آیفون خود پخش یا به اشتراک بگذارید.

ضبط ویدیوی فضایی برای آیفون 15 پرو و پرو مکس

یک ویژگی جدید در iOS 17.2 به کاربران آیفون 15 پرو و پرو مکس امکان ضبط ویدیوی فضایی را می‌دهد. این ویژگی به ویدیو امکان می‌دهد در هدست Vision Pro آینده به صورت سه‌بعدی مشاهده شود. همچنین ویدیوهای فضایی را می‌توان به صورت ویدیوهای عادی در اپلیکیشن عکس‌ها مشاهده کرد.

پیش بینی های پیش فرض کیبورد خود را غیرفعال کنید

آیا تا به حال در حین تایپ متن در برنامه پیام‌ها، ناگهان یک کلمه خاکستری در جلوی نشانگر تایپ ظاهر شده است؟ این قابلیت به نام پیش‌بینی‌های درون خطی است و اگر تاکنون از این ویژگی سردرگم یا آزار دیده شده‌اید، iOS 17.2 امکان غیرفعال کردن آن را به شما می‌دهد.

اخطار های محتوایی بیشتر

هشدارهای محتوای حساس در iOS 17 معرفی شدند و تصاویر و ویدیوهایی که در برخی سرویس‌های اپل ظاهر می‌شوند و ممکن است شامل عریانی باشند را مبهم می‌کنند. با iOS 17.2، این هشدارها به منظور درج تصاویر متحرک و پوسترهای تماس زنده که ممکن است شامل عریانی باشند، گسترش یافته‌اند.

تنظیمات اضافه Siri

در iOS 17.2، شما می‌توانید از Siri برای پرسیدن چند سوال جدید استفاده کنید، مانند سوال درباره ارتفاع فعلی شما یا زمان ورود تقریبی شما در صورت استفاده از این دستیار صوتی برای راهنمایی مسیر.

ویجت و اپلیکیشن آپدیت شده آب و هوا

در نسخه‌های قبلی iOS، شما سه گزینه برای ابزارک(ویجت) آب و هوا داشتید: یک تایل کوچک، یک نوار تایل متوسط و یک تایل بزرگ که نیمی از صفحه نمایش شما را پوشش می‌داد. همه این گزینه‌ها شرایط آب و هوای کنونی را با جزئیات بیشتری نمایش می‌دادند که با افزایش اندازه، این جزئیات بیشتر می‌شدند.

در iOS 17.2، شما به شش ابزارک مختلف دسترسی دارید. سه ابتدایی ابزارک‌ها همان تایل کوچک، متوسط و بزرگ اصلی هستند. اما سه ابزارک جدید، همه به اندازه تایل کوچک هستند، اما جزئیات بیشتری را برای روز نشان می‌دهند.

یکی از تایل‌ها شرایط فعلی، بارش، شاخص UV، سطح باد و شاخص کیفیت هوا را نشان می‌دهد. تایل دیگر شرایط فعلی را به همراه شرایط مورد انتظار برای چهار روز آینده نشان می‌دهد. تایل جدید آخر نیز زمان طلوع و غروب آفتاب را نشان می‌دهد که می‌توانید انتظار داشته باشید.

اپلیکیشن هواشناسی همچنین چندین ویژگی جدید نیز دارد، مانند یک تقویم ماهیانه تعاملی، میزان بارش برای منطقه شما در طول زمان و سرعت و جهت باد. نسخه به‌روزرسانی شده این اپلیکیشن هواشناسی مانند داشتن یک متخصص هواشناسی در جیب شماست.

ویجت جدید ساعت دیجیتال

در iOS 17.2، ابزارک ساعت نیز به‌روزرسانی می‌شود. حالا این ابزارک به شما امکان ساعت دیجیتالی را می‌دهد تا به راحتی زمان را بخوانید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • رضا  طاهریان
    رضا طاهریان
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری