مقدمه

هواپز ها از لوازم آشپزخانه محبوبی هستند که با استفاده از هوای گرم و روغن کمتر غذاها را پخته و نتیجه‌ای شفاف، سالم و خوشمزه به ارمغان می‌آورند. آنها همچنین کم مصرف، آسان در استفاده و چندکاره هستند، زیرا می‌توانید با آنها انواع غذاها را تهیه کنید، از سیب‌زمینی سرخ‌کرده و بال مرغ گرفت تا استیک و کیک.

اینترنت موبایل یا وای فای؟کدامیک برای تلفن هوشمند شما بهتر است؟

اما چگونه می‌توانید بهترین هواپز را برای نیازهای خود انتخاب کنید؟ بررسی عوامل زیادی نظیر اندازه، نوع، ویژگی‌ها و هزینه لازم است. در ادامه، راهنمای کاملی برای خرید فرایر هوایی بر اساس آخرین اطلاعات و بررسی‌ها از منابع مختلف به شما ارائه می‌دهیم.

اندازه

اندازه یک فرایر تعیین‌کننده میزان غذایی است که می‌توانید همزمان در آن پخت کنید و چقدر فضا روی میز کار یا در کابینت خود را اشغال می‌کند. هواپز ها با ظرفیت‌های مختلفی موجود هستند که از 2 لیتر تا 10 لیتر یا بیشتر می‌تواند متغیر باشد. اندازه ایده‌آل برای شما به تعداد افرادی که معمولاً برای آنها آشپزی می‌کنید و نوع غذایی که می‌خواهید تهیه کنید، وابسته است.

تاریخچه برند کیو سی وای (QCY)

- اگر تنها یا با همسر زندگی می‌کنید، هواپزکوچک با ظرفیت 2 تا 3 لیتر برای بیشتر غذاها کافی خواهد بود. شما با این حجم می‌توانید یک یا دو پرس از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ناگت، ماهی یا سبزیجات را با این اندازه تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید موارد بزرگتری مانند یک مرغ کامل یا یک کیک بپزید، شاید به یک هواپز بزرگتر نیاز داشته باشید.

- اگر خانواده‌ای سه تا پنج نفره دارید، فرایر هوایی متوسط با ظرفیت 4 تا 6 لیتر برای نیازهای شما مناسب خواهد بود. با این حجم، شما می‌توانید سه تا چهار پرس از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بال مرغ، برگر یا پیتزا را تهیه کنید. همچنین می‌توانید یک مرغ کوچک، یا یک نان به این اندازه بپزید.

اگر خانواده‌ای بزرگ دارید یا اغلب میزبان هستید، فرایر هوایی بزرگ با ظرفیت 7 لیتر یا بیشتر باید انتخاب شما باشد. با این حجم، شما می‌توانید شش یا بیشتر پرس از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چند عدد دسته مرغ، کباب یا مافین را تهیه کنید. همچنین می‌توانید یک مرغ بزرگ، یک بوقلمون یا یک کیک را با این اندازه بپزید.

سرخ کن هواپز 4 لیتری بدون روغن شیائومی Air Fryer Pro MAF05

1
سرخ کن هواپز 4 لیتری بدون روغن شیائومی Air Fryer Pro MAF05

۵,۷۹۷,۰۰۰ تومان

وزن: ۵.۲ کیلوگرم
توانایی پختن کیک: دارد
ظرفیت داخلی: ۴ لیتر
تنظیمات پیش‌فرض آشپزی: دارد
یخ‌ زدایی: دارد
کنترل از راه دور: دارد
نظارت بر پخت و پز: دارد
پشتیبانی از Mi Home: دارد

خرید سرخ کن هواپز 4 لیتری بدون روغن شیائومی Air Fryer Pro MAF05

ویژگی های هواپز

ویژگی‌های یک هواپزشامل دستور العمل و گزینه‌های اضافی است که عملکرد و راحتی دستگاه را بهبود می‌بخشد. ویژگی‌های زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، مانند کنترل دما و زمان، پیش‌تنظیم‌ها، لوازم جانبی و قابلیت‌های هوشمند.

کنترل دما و زمان ویژگی‌های اساسی هستند که به شما امکان تنظیم دمای پخت و زمان مطابق با دستور غذا و سلیقه شما را می‌دهند. بیشتر هواپز ها دارای محدوده دمایی ۸۰ درجه سانتی‌گراد تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و محدوده زمانی ۱ تا ۶۰ دقیقه هستند. برخی از فرایرهای هوایی دارای صفحه نمایش دیجیتال و دکمه‌ها هستند، در حالی که برخی دیگر دارای یک حلقه و یک دستگیره هستند.

شما باید به دنبال هواپزی باشید که دارای یک صفحه کنترل واضح و آسان برای استفاده و یک تایمر که هنگام اتمام زمان پخت به شما اعلان دهد، باشد.

بررسی بهترین بخور های شیائومی

پیش‌تنظیم‌ها ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند حالت پخت خاصی را برای غذای خاصی انتخاب کنید، مانند سیب زمینی سرخ‌شده، مرغ، کیک یا پیتزا. برخی از هواپز ها تا ۱۰ یا بیشتر پیش‌تنظیم دارند، در حالی که برخی دیگر هیچ پیش‌تنظیمی ندارند. شما باید به دنبال یک هواپزی بگردید که پیش‌تنظیم‌هایی که با غذاهایی که معمولاً پخت می‌کنید مطابقت داشته باشد و دقیق و پایدار باشد.

لوازم جانبی ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تنوع پخت را در فرایر خود افزایش دهید. برخی از هواپز ها با لوازم جانبی مانند قفسه‌ها، سینی‌ها،سبدها، قابلمه‌ها یا قالب‌ها همراه هستند، در حالی که برخی دیگر شما را مجبور به جداگانه خریداری آنها می‌کنند. شما باید به دنبال یک هواپزی بگردید که لوازم جانبی مورد نیاز پخت شما را داشته باشد و سازگار و آسان برای تمیزکردن باشد.

قابلیت‌های هوشمند ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند هواپز خود را به تلفن همراه یا دستیار صوتی خود مانند الکسا یا گوگل اسیستنت متصل کنید. برخی از فرایرهای هوایی قابلیت‌های هوشمندی مانند اتصال یا بلوتوث، کنترل از طریق برنامه، کنترل صوتی یا پیشنهادهای دستور العمل پخت دارند، در حالی که برخی دیگر این ویژگی‌ها را ندارند. شما باید به دنبال یک هواپزی بگردید که قابلیت‌های هوشمندی که راحتی و لذت شما را افزایش می‌دهد را داشته باشد و قابل اعتماد و امن باشد.

سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 3.5L MAF02

C4vJcmNm3QCB4y4D
سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 3.5L MAF02

۴,۷۷۰,۰۰۰ تومان

وزن: 5.2 کیلوگرم
توانایی پختن کیک: دارد
ظرفیت داخلی: 3.5 لیتر
تنظیمات پیش‌فرض آشپزی: دارد
یخ‌زدایی: دارد
کنترل از راه دور: دارد
نظارت بر پخت و پز: دارد
پشتیبانی از Mi Home: دارد

خرید سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 3.5L MAF02

مدل هواپز

نوع فرایر ها به طراحی و عملکرد دستگاه اشاره دارد. سه نوع اصلی فرایر هوایی عبارتند از: سبدی، پدلی و اجاق.

هواپز های سبدی نوعی از فرایرهای رایج و با قیمت مناسب هستند. آنها دارای یک سبد قابل جابجایی هستند که غذا را در خود نگه می‌دارد و یک المان گرمایشی و یک فن دارند که هوای گرم را در اطراف غذا پخش می‌کند. در نیمه‌ی فرآیند پخت، باید غذا را تکان داده یا برگردانید تا رنگدهی و ترد شدن یکنواخت را تضمین کنید. فرایرهای سبدی آسان در استفاده و تمیزکردن هستند، اما ممکن است برای پخت غذاهای خیس یا سس‌دار مانند قورمه یا خورش، بسیار مناسب نباشند.

فرایرهای پدلی نوعی از سرخ کن ها هستند که دارای یک پدل چرخان هستند که در حین پخت غذا را هم می‌زند. آنها دارای یک قابلمه ضد چسب هستند که غذا را در خود نگه می‌دارد و یک المان گرمایشی و یک فن دارند که هوای گرم را در اطراف غذا پخش می‌کند. شما نیازی به تکان دادن یا برگرداندن غذا ندارید، زیرا پدل این کار را برای شما انجام می‌دهد. فرایرهای پدلی برای پخت غذاهای خیس یا سس‌دار مانند قورمه یا خورش مناسب هستند، اما ممکن است برای پخت غذاهای حساس یا چسبناک مانند ماهی یا پنیر، بسیار مناسب نباشند.

بررسی جدید ترین نسخه ی می بند شیائومی Mi Band 8

هواپزهای اجاقی نوعی ازهواپز ها هستند که دارای دربی هستند که مانند یک اجاق باز می‌شود. آنها دارای چندین قفسه یا سینی هستند که غذا را در خود نگه می‌دارند و یک المان گرمایشی و یک فن دارند که هوای گرم را در اطراف غذا پخش می‌کند. شما می‌توانید همزمان غذاهای مختلفی را پخت کنید، تا زمان و دمای پخت مشابه داشته باشند. فرایرهای اجاقی برای پخت غذاهای بزرگ یا حجیم مانند مرغ کامل یا پیتزا مناسب هستند، اما ممکن است برای پخت غذاهای کوچک یا نازک مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا چیپس،مناسب نباشند.

سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 6.5L MAF10

1
سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 6.5L MAF10

۶,۳۹۷,۰۰۰ تومان

بدون روغن بودن
تنوع در حالات پخت
کنترل حرارت دقیق
دارای صفحه نمایش OLED
پشتیبانی از اپلیکیشن MI HOME
دارای ظرف نچسب با ظرفیت 6.5 لیتر

خرید سرخ کن هوا پز شیائومی Mi Smart Air Fryer 6.5L MAF10

مزایای داشتن هواپز

1. روشی سالم برای پخت و پز:

سرخ‌کن هوا به شما طعم و بافت غذاهای سرخ‌شده‌ای که همه ما دوست داریم را با استفاده از حداقل روغن می‌دهد. سرخ کردن سنتی نیاز به غوطه‌ور کردن غذا در روغن دارد، که می‌تواند چربی و کالری زیادی به وعده غذایی شما اضافه کند.با استفاده از هواپز، می‌توانید بافت ترد مشابهی بدون افزودن روغن اضافی به دست آورید. این امر آن را گزینه‌ای سالم‌تر می‌سازد. برای بیشتر غذاها، می‌توانید با استفاده از یک اسپری روغن، مقدار کمی روغن را روی بیرون غذا اسپری کنید تا پوسته‌ای ترد و طلایی خوشمزه به دست آورید.

2. غذایی کاملاً آبدار و ترد:

به دلیل نحوه گردش هوا در اطراف غذا با حرارت بالا در هواپز، غذای شما از بیرون طلایی و ترد و از داخل مرطوب و آبدار می‌شود. ران مرغ، سیب زمینی خرد شده، و میگو نمونه‌های خوبی هستند.

3. انعطاف‌پذیری:

سرخ‌کن‌های بدون روغن فقط برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده نیستند. آن‌ها می‌توانند برای پخت انواع مختلفی از غذاها، از جمله سبزیجات، بال‌های مرغ، ماهی، و حتی دسرهایی مانند کوکی‌ها و میوه‌های ترد استفاده شوند. بسیاری از هواپز ها با لوازم جانبی اضافی، مانند تابه‌های پخت یا توری‌های گریل، همراه هستند که به شما امکان می‌دهند انواع بیشتری از غذاها را بپزید.سرخ کردن با هوا همچنین راهی عالی برای افزایش مصرف سبزیجات شما است. 

4. سریع و آسان:

هواپز ها غذا را به سرعت و به راحتی می‌پزند. برخلاف روش‌های سرخ کردن سنتی که نیاز به آماده‌سازی و تمیز کردن زیادی دارند، فرآیند پخت با سرخ کردن با هوا نسبتاً ساده است. فقط غذای خود را داخل بگذارید، تایمر را تنظیم کنید، و همه چیز آماده است! برای برخی از غذاها، ممکن است لازم باشد سبد را یک یا دو بار در طول پخت تکان دهید.علاوه بر این، هواپز ها بسیار سریع گرم می‌شوند، بنابراین می‌توانید در عرض چند دقیقه یک وعده غذایی آماده کنید. این امر سرخ‌کن های بدون روغن را به بهترین دوست آشپز در شب‌های شلوغ تبدیل می‌کند.

5. عالی برای گرم کردن غذاهای باقی‌مانده:

سرخ‌کن هوا برای احیای دوباره غذاهای باقی‌مانده مانند پیتزا، ساندویچ گریل شده، و مرغ های ترد عالی است. غذا داغ و ترد بیرون می‌آید تا اینکه مانند زمانی که از مایکروویو استفاده می‌کنید، نرم و آبکی شود. و این کار بسیار سریع‌تر از انتظار برای گرم شدن فر شما است.

6. تمیز کردن آسان است:

شما می‌توانید سبد هواپز خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید، همانطور که برای هر قابلمه یا تابه‌ای که برای پخت و پز استفاده می‌کنید. فقط آن را با آب صابونی و اسفنج غیر ساینده بشویید.بسیاری از سبدهای سرخ‌کن ها حتی می‌توانند در ماشین ظرفشویی قرار گیرند، که تمیز کردن را حتی آسان‌تر می‌کند! اگر نیاز به خشک کردن سریع سبد دارید، فقط آن را در سرخ‌کن هوا قرار دهید، و برای یک دقیقه آن را روشن کنید.

7. کارآمد از نظر انرژی:

سرخ‌کن‌های هوا همچنین از نظر انرژی کارآمد هستند، که هم برای محیط زیست و هم برای کیف پول شما مناسب هستند.

سرخ کن بدون روغن و هواپز 6 لیتری شیائومی MAF08 6L

5
سرخ کن بدون روغن و هواپز 6 لیتری شیائومی MAF08 6L

۶,۳۹۷,۰۰۰ تومان

وزن دستگاه : 4.6 کیلو گرم
ظرفیت : 6 لیتر
دارای صفحه لمسی OLED
توان : 1500 وات
دمای کار : بین 40 تا 80 درجه سانتی گراد
درجه پخت گردش هوا 360 درجه
برنامه ریزی هوشمند تا 24 ساعت
ارائه عملکردهای سرخ کردن، پختن، خشک کردن میوه و یخ زدایی
برنامه ریزی هوشمند تا 24 ساعت

خرید سرخ کن بدون روغن و هواپز 6 لیتری شیائومی MAF08 6L

هزینه و ارزش خرید

آیا خرید هواپز ارزش دارد؟

هواپز یک سرمایه‌گذاری عالی برای هر کسی است که می‌خواهد وعده‌های غذایی سالم‌تری را به سرعت و به راحتی آماده کند. با تنوع‌پذیری، کارآمدی انرژی، و راحتی که ارائه می‌دهند، تجربه‌ی پخت و پز منحصر به فردی را فراهم می‌کنند که هم سرگرم‌کننده و هم پاداش‌آور است.

با یک هواپز، می‌توانید از وعده‌های غذایی سالم و خوشمزه لذت ببرید بدون اینکه طعم یا راحتی را فدا کنید. پس اگر به دنبال رهبری یک سبک زندگی سالم‌تر هستید، ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید که یکی تهیه کنید.

هزینه یک هواپز، مقدار پولی است که برای خرید دستگاه باید پرداخت کنید. قیمت فرایرهابسته به اندازه، نوع، ویژگی‌ها و برند متفاوت است.

پس چرا یکهواپز را امتحان نکنید و ببینید همه‌ی این هیاهو درباره‌ی چیست؟ ممکن است از میزان علاقه‌ی خود به آن شگفت‌زده شوید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • رضا  طاهریان
    رضا طاهریان
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری