دستگاه بخور چیست و چه کاربردی دارد؟

 بخور ها رطوبت را به هوا اضافه کرده و این رطوبت می تواند خشکی پوست و لب و گلو و بینی را تا حد زیادی کاهش داده و یا از بین ببرد.دستگاه های بخور می توانند برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی بسیار موثر باشند.معمولا استفاده از این دستگاه در فصول سرد سال مانند زمستان توصیه می شود و استفاده از آن در فصول گرم ممکن است زیان اور باشد و مشکلات تنفسی را بیشتر کند.شیائومی تمام عملکردهای استریل کردن، تشخیص هوشمند و طراحی ظریف را یکجا در این محصول برای شما فراهم کرده است.

رطوبت دهنده ها اغلب برای تسکین موارد زیر استفاده می شود:

خشکی پوست

گرفتگی سینوس ها/ سردرد

خشکی گلو

التهاب بینی

خون دماغ شدن

التهاب تارهای صوتی

سرفه خشک

ترک لب

انواع رطوبت­ ساز

دستگاه های بخور در دو نوع سرد و گرم  وجود دارند شکل ظاهری و عملکرد دستگاه های بر حسب قیمت و عملکرد ممکن است مکی متفاوت باشند .

  • بخور گرم: به دلیل ایجاد گرما در محیط خانه و محل کار بیشتر برای استفاده در فصل پائیز و زمستان مناسب است.
  • بخور سرد: در فصل بهار و تابستان این نوع بخور بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرد.

اندازه­ های رطوبت ساز و نحوه ی کارکرد آن ها

مرطوب کننده ها اغلب به عنوان کنسول یا قابل حمل وشخصی طبقه بندی می شوند.
واحدهای کنسول برای اضافه کردن رطوبت به کل خانه است. این نوع اغلب سایز بسیار بزرگی دارند، اما معمولا دارای چرخ هستند تا بتوانید به راحتی آن ها را جابجا کنید. دستگاه های قابل حمل برای اضافه کردن رطوبت به یک اتاق مناسب است.

رطوبت ساز ها اگر سطح آب کم باشد آب باقی مانده را تبخیر کرده و مخزن را تخلیه می کند همچنین امکان روشن کردن کنترل والدین و اعلان‌های مربوط به خرابی (مثلاً زمانی که بالای مخزن را اشتباه قرار داده‌ایم) نیز وجود دارد.

خطرات احتمالی

اگر این دستگاه را در منزل دارید به شما توصیه میکنیم از دسترس کودکان خارج کنید.سوختگی از شایع ترین آسیب های مرتبط با دستگاه های بخور است.هم چنین استفاده ی بیش از حد از این دستگاه ممکن است باعث ایجاد ترک در دیوار ها شود.سوختگی ها از میان آسیب های رایج مرتبط با رطوبت دهنده ها هستند.اگر در خانه فرزند کوچک دارید مراقبت ویژه ای را بر عهده بگیرید.هرگز به کودکان اجازه ندهید این دستگاه ها را دستکاری کنند و همچنین وسیله برقی گرم کننده در اتاق خواب کودک قرار ندهید.

سامسونگ خود را به اندروید 14 اپدیت نکنید!!

تولید رطوبت زیاد توسط این دستگاه ها می تواند باعث ایجاد خوردگی بر روی دیوار ها شود اگر رطوبت دهنده را خیلی نزدیک به پارچه هایی مانند تخت ، مبلمان یا پرده قرار دهید می تواند باعث نم دار شدن این اجسام شوند به عبارت دیگر قارچ ممکن است در خانه ی شما رشد کرده و گسترش یابد.

با رعایت دستورالعمل های تولید کننده به منظور جلوگیری از رشد باکتری واحد را به طور منظم تمیز کنید.دستگاه را هر 2 تا 3 روز در طول استفاده شستشو دهید از جمله سزطان و سیستم فیلتر.

زمانی که به درستی از دستگاه بخور استفاده کنید این دستگاه ها می توانند در خصوص خشکی پوست و مجاری تنفس تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند ، اما به خاطر داشته باشید که این یک روش درمان خانگی است و نه یک درمان پزشکی.

اگر علائمی دارید که بهبود نمیابند یا به نظر می رسد به خاطر این دستگاه ها بدتر می شوند استفاده از رطوبت دهنده رامتوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

بخور درما F325

اگر بخواهیم پیرامون استانداردهای به کار رفته در طراحی این محصول بگوییم، حساسیتی که درما روی عدم نشتی آب مخزن به خرج داده، تحسین برانگیز است. در واقع طراحان این شرکت با بهره گیری از فناوری التراسونیک توانسته‌اند احتمال نشتی را به صفر برسانند. کل بدنه در 1 کیلوگرم خلاصه شده و تنها محدودیتی که برای محل راه‌اندازی ایجاد می‌کند، ضرورت دسترسی به پریز برق است.بخور سرد شیائومی DEM-F325، در هیچ ساعت از شبانه روز مزاحمت صوتی برای شما ایجاد نمی‌کند. این عملکرد کم صدا را مدیون موتور براشلس کم صدا با فرکانس 36 دسیبل هستیم که حتی در اتاق خواب کودکان، خللی به فرآیند خواب آن‌ها وارد نکرده و خالی از مزیت نیز نخواهد بود. حالا که بحث کودکان شد، باید بگوییم که کودکان و نوزادان، در ماه های اول تولد، پوست حساس تری دارند و برای داشتن یک خواب راحت، نیاز به تنفس در هوایی با رطوبت مطلوب خواهند داشت. بهتر است این تامین رطوبت را به بخور سرد بسپارید.

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز درما مدل DEM-F325
دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز درما مدل DEM-F325

۱,۹۸۹,۰۰۰ تومان

-دو حالت رطوبت سازی عادی و شدید
-دارای قابلیت آروماتراپی با میوه‌های تازه
-ظرفیت منبع آب: 5 لیتر
-ابعاد: 285×220×220 میلی متر
- زمان رطوبت دهی :12 تا 15 ساعت به صورت مداوم

خرید دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز درما مدل DEM-F325

بخور درما F500

دستگاه بخور شیائومی Deerma DEM-F500 Ultrasonic دارای طراحی ساده و شیک است که با رنگ سفید ، به هر دکوراسیونی می آید. همین طور از ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است که در هر مکانی به راحتی جای می گیرد و با وزن کم و مناسب خود به راحتی نیز قابل انتقال است. ابعاد این دستگاه بخور 208 *208 *315* میلی متر  و وزن آن 1.16 کیلوگرم است. این دستگاه دارای جنس بدنه ABS است که مقاوم در برابر خط و خش و شکستگی است.دستگاه بخور شیائومی مدل Deerma DEM-F500 Ultrasonic دارای صفحه نمایشگر لمسی ال ای دی است که نشان دهنده ‌ی دما ، رطوبت ، سطح آب و حالت کارکرد دستگاه است. شما با لمس کردن صفحه نمایشگر ، می ‌توانید تنظیمات دستگاه را به راحتی تغییر دهید.دستگاه بخور شیائومی مدل Deerma DEM-F500 Ultrasonic دارای ظرفیت 5 لیتر است که با هر بار پر کردن آن تا 17 ساعت به صورت مداوم ، بخار پخش می‌کند. این یعنی شما نیازی ندارید هر چند ساعت یک بار دستگاه را خاموش کنید و آب را تعویض کنید.

5
دستگاه بخور Deerma DEM-F500 Ultrasonic شیائومی

۱,۵۱۸,۰۰۰ تومان

پایانی بر خشکی دهان و پوست
قابلیت اضافه کردن انواع روغن ها و اسانس ها
مه سازی با تکنولوژی التراسونیک اتمی ؛خالص ،مانند مه صبحگاهی
فوق العاده کم صدا ؛ 36 دسی بل
دارای صفحه نمایشگر لمسی ال ای دی
خالص سازی سه حالته
سنسور جریان هوا ؛ همگام سازی دما و رطوبت با توجه به تنظیمات دستگاه
سنسور رطوبت ؛ دارای حسگرهایی سریعتر از بدن انسان
مواد اولیه از جنس ABS و ضد باکتری ؛ بدون نیاز به تعویض مداوم آب
فیلتر کربنی ؛ جذب آلودگی های هوا جهت تازه سازی محیط
قابلیت تنظیم زمانی و کارکرد
مرطوب سازی سه حالته ؛
حالت اول مناسب برای بهار
حالت دوم مناسب برای تعویض

خرید دستگاه بخور Deerma DEM-F500 Ultrasonic شیائومی

بخور درما F301

ستگاه بخور سرد شیائومی Deerma DEM-F301 دارای دو جزء اصلی است. یکی قسمت منبع که آب در آن قرار می‌گیرد و دیگری قسمت پایینی که منبع روی آن قرار می‌گیرد و کلیدهای لمسی کنترل و چراغ LED روی آن طراحی شده است. ابعاد کلی این دستگاه بخور سرد برابر با 224 × 200 × 220 میلی متر و وزن آن 1.2 کیلوگرم بوده که نشان دهنده حجم و قدرت بخاردهی بالای آن است.

2
دستگاه بخور سرد شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F301 Ultrasonic Humidifier ظرفیت 2.5 لیتر

۱,۱۹۰,۰۰۰ تومان

دارای درجه تنظیم میزان تولید رطوبت
منبع آب 2.5 لیتری
دارای قابلیت آروماتراپی با میوه‌های تازه

خرید دستگاه بخور سرد شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F301 Ultrasonic Humidifier ظرفیت 2.5 لیتر

بخور درما F329

دستگاه بخور سرد شیائومی Deerma DEM-F329 دارای دو جزء اصلی است. یکی قسمت منبع که آب در آن قرار می‌گیرد و دیگری قسمت پایه که منبع روی آن قرار می‌گیرد و کلید کنترل و چراغ‌های کوچک LED روی آن طراحی شده است. مخزن آب این دستگاه شفاف بوده و حدود 5 لیتر ظرفیت دارد؛ بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی میزان آب باقی مانده در مخزن را ببینید و هر بار که لازم بود آن را دوباره پر کنید. ابعاد کلی این دستگاه بخور سرد برابر با 285×220×220 میلی متر بوده که نشان دهنده حجم و قدرت بخاردهی بالای آن است.

2
دستگاه بخور سرد شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F329 Air Humidifier ظرفیت 5 لیتر

۱,۶۴۹,۰۰۰ تومان

دو حالت رطوبت سازی عادی و شدید
ظرفیت منبع آب: 5 لیتر
توان 25 وات

خرید دستگاه بخور سرد شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F329 Air Humidifier ظرفیت 5 لیتر

بخور درما F600

دستگاه بخور Deerma به گونه ای طراحی شده تا مناسب هر فضا و خانه ای باشد و بهترین عملکرد خود را در هر شرایطی بدون ایجاد مشکل در اختیار شما بگذارد. این محصول نیز همانند بسیاری دیگر از محصولات شیائومی، به استایل مینیمال تک رنگ این کمپانی آراسته شده است. این دستگاه به ابعاد 358 × 228 × 232 سانتی متر و رنگ سفید یا مشکی مات بوده تا با شکل یک دست و یکپارچه خود، به اکوسیستم شیائومی موجود در خانه‌ یتان جلوه خاصی ببخشد.

2
بخور و رطوبت ساز سرد درما شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F600 Humidifier

۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

محدوده استفاده 35 متر 
ظرفیت 5 لیتر
توان 25 وات
وزن ۱۲۰۰ گرم
صفحه نمایشگر بزرگ ؛ نمایش زیبای اعداد مربوط به عملکرد دستگاه ؛ نور ملایم
جایگزین خوب برای فیلتر هوا
جلوگیری از خشکی دهان و کرختی پوست با مرطوب سازی مناسب محیط
نمایش دقیق دما و رطوبت
فوق العاده کم صدا ( Ultra Quiet ) ؛ حجم صدای 36 دسی بل ؛ محیطی آرام و بدون کمترین آلودگی صوتی
مرطوب سازی سه حالته برای نیاز های متفاوت
حالت شب ؛ بدون هیچگونه روشنایی برای عدم مزاحمت هنگام خواب
مواد اولیه از جنس ABS ضد باکتری ؛ تانکر آب با ساختاری ضد باکتری
قطع کن خودکار جریان برق در صورت نبود آب در تانکر
دسته پنهان

خرید بخور و رطوبت ساز سرد درما شیائومی Xiaomi Deerma DEM-F600 Humidifier

بخور درما F628S

بدنه محصول به دو قسمت تقسیم شده که با یک فشار کوچک از هم جدا می‌شوند. قسمت پایینی در تماس مستقیم با آب نبوده که موتور و دیگر اجزای مکانیکی و الکترونیکی این رطوبت ساز را در خود جای داده است. مخزن آب تیکه بالایی بدنه بوده که تا 5 لیتر و یا معادل 20 بطری 250 میلی لیتری گنجایش دارد. بر روی آن شیاری شفاف تعبیه شده تا از میزان آب باقیمانده داخل مخزن مطلع شوید.اگر به دنبال یک رطوبت ساز قدرتمند هستید تا در روزهای خشک و آلوده زمستانی از شر خشکی بینی، پوست و بدن، مشکلات سینوزیتی، آلرژی و بیماری هایی از این قبیل راحت شوید، Xiaomi Deerma DEM-F628S Air Humidifier یکی از گزینه های بسیار عالی پیش روی شماست. این دستگاه نه تنها از طریق موج های اولتراسونیک آب را تبخیر کرده، بلکه به کمک اشعه UV و یون فلزات، آب را کاملاً ضدعفونی می‌کند تا بخوری سالم و با کارایی بالا در خانه یا هر جای دیگری داشته باشید.

5
بخور سرد و رطوبت ساز شیائومی Deerma Humidifier DEM-F628S

۱,۸۶۹,۰۰۰ تومان

صفحه لمسی
بسیار کم صدا
ظرفیت 5 لیتر
وزن 1.700 کیلوگرم
ضدعفونی با اشعه UV

خرید بخور سرد و رطوبت ساز شیائومی Deerma Humidifier DEM-F628S

دستگاه تصفیه هوا و بخور سرد شیائومی Lydsto H5 XD-JSQH503

احتمالاً شما هم در فصل‌های سرد سال از خشک بودن هوای خانه‌تان به ستوه آمده باشید. به خصوص اگر سرما خورده باشید، خشکی هوا حسابی شما را اذیت خواهد. از قدیم برای حل این مشکل از انواع دستگاه‌های بخور استفاده می‌شده است. حالا تکنولوژی‌های جدید هم به این دستگاه‌ها اضافه شده است. دستگاه تصفیه هوا و بخور سرد شیائومی Xiaomi Lydsto H5 یکی از محصولات جذاب شرکت شیائومی است که اگر با توجه به ظرفیت و قابلیت‌هایی که دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بهبود محیط خانه شما است.

1
دستگاه تصفیه هوا و بخور سرد شیائومی Lydsto H5 XD-JSQH503

۵,۶۵۰,۰۰۰ تومان

ارسال یک روز کاری بعد از ثبت سفارش از انبار مرکزی - فروش فقط از طریق سایت زاجیتال

قابلیت تغییر شدت تولید رطوبت
دارای فیلتر ضدباکتری قابل شستشو برای تصفیه هوا
خاموشی خودکار در هنگام اتمام آب
بدون ایجاد قطرات آب در محیط
کم‌صدا و مناسب استفاده در اتاق خواب ظرفیت 3 لیتر

خرید دستگاه تصفیه هوا و بخور سرد شیائومی Lydsto H5 XD-JSQH503
نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • رضا  طاهریان
    رضا طاهریان
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری