بستن جست و جو

راه حل رفع مشکل دریافت نکردن sms در آیفون

یکی از کاربردی ترین ویژگی های موبایل ارتباط از طریق پیامک یا همان اس ام است.گاهی ممکنه پیام شما ارسال نشود و یا پیام ارسال شده برای شما نمایش داده نشود.دلایل مختلفی ممکن است منجر به بروز چنین مشکلی در آیفون شود.اگر بعد از گذشت مدت کوتاهی این مشکل حل نشد باید به سراغ راه حل برای حل این مشکل برویم.در صورتی که علاقه مند هستید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را آگاه سازیم.

1- خاموش و روشن کردن گوشی آیفون

ساده ترین کار خاموش و روشن کردن گوشی آیفون می باشد، زیرا در بیشتر اوقات با خاموش و روشن کردن، مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.برای خاموش و روشن کردن مراحل زیر را طی کنید:

  • همزمان با فشردن دکمه ی روشن / خاموش، دکمه ی Home و یا دکمه ی ولوم را فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید.
  • بعد از آن که چند ثانیه منتظر ماندید، صفحه ی نمایش آیفون خاموش خواهد شد.
  • حال همانند مرحله ی اول دکمه ی روشن / خاموش را همزمان با دکمه ی Home یا ولوم برای چند ثانیه نگه دارید، پس از آن که لوگوی گوشی آیفون یعنی اپل نشان داده شد، دیگر لازم به فشردن دکمه ها نیست.

2. اطمینان از فعال بودن iMessage

اگر برنامه iMessages درست کار نمی کند ممکن است به علت در دسترس نبودن این برنامه باشد. لازم است بدانید که معمولا مشکلات حفاظتی باعث در دسترس نبودن این برنامه می شود.اگر iMessage فعال نباشد، پیامکی از سایر آیفون‌ها دریافت نخواهید کرد. برای فعال کردن  به بخش تنظیمات گوشی رفته و از آنجا وارد Messages و سپس iMessage شوید.در iMessage نیز تنظیماتی برای دریافت و ارسال پیامک وجود دارد؛باید تنظیمات فعال شده باشد. سپس به پایین صفحه اسکرول کرده و MMS و پیام‌های گروهی را نیز فعال کنید.

3. تنظیمات ارسال و دریافت

اگر پیام های تصویری از دستگاه ios دریافت نمی شود و یا مشکلی در دریافت iMessage دارید تنظیمات ارسال و دریافت خود را ویرایش کنید تا ایمیل نیز ویرایش شود.بخش تنظیمات گوشی را باز کنید و وارد بخش Messages شده و سپس به Send & Receive بروید و اپل آیدی Apple ID خود را انتخاب کنید. با استفاده از آدرس ایمیل می‌توانید پیام‌ها را از طریق اینترنت ارسال و دریافت کنید.

4.  اتصال وای فای یا دیتای موبایل خود را چک کنید

برای ارسال و دریافت پیام به Wi-Fi یا داده تلفن همراه نیاز است. اگر داده تلفن همراهتان خاموش است یا به Wi-Fi متصل نیستید، پیامک iMessage را دریافت نخواهید کرد.برای حل این مشکل، اتصال اینترنت گوشی آیفون خود را چک کنید و اگراتصال برقرار نباشد، به Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل شوید.

حل مشکل گیرکردن بکاپ واتساپ

5. اگر اینترنت ضعیفی دارید، Send as SMS را روشن کنید.

اگر اینترنت ضعیف است ویژگی Send as SMS را فعال کنید.با این ویژگی شما می توانید زمانی که اتصال اینترنت ضعیف است به‌جای پیام‌های iMessage پیامک‌های معمولی ارسال کنید.

برای فعال کردن Send as SMS به بخش تنظیمات گوشی آیفون خود رفته و روی گزینه Send as SMS ضربه بزنید. با این کار امکان ارسال پیام در شرایطی که به اینترنت پایدار دسترسی ندارید، فراهم می‌شود.

6 روش مختلف برای تماشای یوتیوب بدون تبلیغ

6. گزینه فیلتر کردن پیام را خاموش کنید

شما می توانید پیام های فرستنده های ناشناس را فیلتر کنید.این ویژگی خاموش یا غیر فعال است اما ممکن است به طور تصادفی آن را روشن کرده باشید .اگرفیلتر پیام روشن باشد، پیام‌های متنی شماره‌هایی را که در تلفن خود ذخیره نکرده‌اید از دست خواهید داد.

برای حل این مشکل، گزینه فیلتر کردن پیام را در دستگاه خود خاموش کنید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی آیفون رفته و از بخش Messages گزینه Filter Unknown Senders را غیرفعال کنید.وقتی که آن را خاموش کردید، به برنامه پیام‌ها بروید تا پیام‌های خوانده نشده‌ای را که فیلتر پنهان کرده است، پیدا کنید. پیام‌های فیلتر شده حذف نمی‌شوند، بلکه در پوشه دیگری ذخیره می‌شوند. پس از خاموش کردن ویژگی فیلترکردن پیام، می‌توانید آن‌ها مشاهده کنید.

نحوه استفاده از ایردراپ در موبایل اندروید

7. بررسی تنظیمات شبکه

برنامه‌های شخص ثالث، به‌روزرسانی‌ها و باگ‌ها می‌توانند باعث اختلال در عملکرد تنظیمات شبکه شما شوند. در چنین شرایطی، ممکن است iMessages یا حتی به‌طورکلی پیام‌های متنی را نیز دریافت نکنید.در این مرحله باید تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید وارد تنظیمات گوشی آیفون شده و از آنجا گزینه General را انتخاب کنید، سپس وارد Transfer or Reset iPhone شده و گزینه Reset را انتخاب کنید و در نهایت روی عبارت Reset Network Settings ضربه زده تا تنظیمات شبکه بازنشانی شود.

8. با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید

اگر  مراحل بالا را امتحان کرده‌اید و همچنان مشکل کار نکردن SMS در آیفونوجود دارد،  با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید. ممکن است یک اختلال موقت در شبکه مخابراتی رخ داده باشد و به‌ زودی رفع شود. همچنین می‌توانید شرکت مخابراتی خود را عوض کرده و با استفاده از یک سیم‌ کارت جدید بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در اختیار همراهان زاجیتال قرار داده باشیم.

Inline