کمپانی گوگل برای گوشی های سری ها قبل از تراشه های ساخت کوالکام استفاده می کرد ، اما برای این پرچم دار جدیدشون از تراشه تنسور (Tensor) استفاده کرده است که قابلیت این را به شرکت میدهد که برای پیاده‌سازی قابلیت‌های مورد نظرش، قدرت شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار ذاشته باشد.

این تراشه جدید تنسور (Tensor)  قدرت محاسبات و پردازش‌های مربوط به تصویربرداری و قابلیت‌های ویدیویی پیکسل‌ها را که پیش از این در مقایسه با رقبا ضعیف‌تر بود افزایش می‌دهد . این تراشه را میتوان تنها تغیر سخت افزاری دانست.

یکی از تغییرات بسیار محسوس در این گوشی نوار مشکی دوربین است که تمام عرض قسمت بالای پنل پشتی را در بر می‌گیرد. 

دیگر ویژگی جذابی که می توان به آن اشاره کرد رنگ های متنوعه و پاستلی این گوشی می باشد که از  از سبز و آبی تا صورتی و زرد شامل می شود . هر دو گوشی جدید دارای حسگر می باشند که نور بیشتری نسبت به سری قبلی که پیکسل 5 می باشد جذب می کند و در کنار این حسگر یک لنز فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو با قدرت زوم اپتیکال ۴ برابری قرار داده شده است.  

گوشی پیکسل 6 به یک نمایشگر با اندازه اینچ 6.4 و پیکسل 6 پرو نیز به یک نمایشگر با اندازه اینچ  6.7 مجهز می باشد .

شرکت گوگل از لحاظ نرم افزار یکی از برترین شرکت های بازار می باشد و تقریبا  90 درصد گوشی های موجود در بازار از اندروید استفاده میکنند ما از لحاظ سخت افازری تا الان جزو شرکت های برتر بازار نبوده است برای همین در تلاش است تا با ارائه این گوشی که از لحاظ سخت افزاری روی این گوشی تغییراتی ایجاد کرده است تا بتواند با رقابت با سایر شرکت ها قدر بازار بپردازدد، این در حالی است که دو شرکت سامسونگ و اپل سلطه کامل به بخش سخت افزاری دارند و برترین شرکت ها در حوزه سخت افزار می باشند و به راحتی اجازه ورود رقبای جدید به این حوزه را نمی دهند .

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، پیکسل تنها ۰٫۷ درصد سهم بازار را در اختیار داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۰٫۵ درصدی نشان می‌داد.

این گوشی به دلیل اینکه در رده گوشی پریمر عرضه می شود ما انتظار داریم که قیمت ان هم بیشتر از 1000 دلار باشد .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری