پس از چندین ماه از اینکه طرفداران برند شیائومی منتظر گوشی های جدید این برند بودند شرکت شیائومی رسما  سه مدل شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ پرو و ​​شیائومی ۱۲ ایکس را رونمایی کرد. ابتدا به یک توضویخ مختصر از این سه گوشی بپردازیم و بعد در ادامه مقاله به برسی دقیق هر سه گوشی بپردازیم.
مدل عادی این سری که با نام شیائومی 12 رونمایی شده  است دارای  صفحه نمایش با ابعاد  6.28 اینچ می باشد و همچنین دارای تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد در حالیکه در مدل  12 پرو ابعاد صفحه نمایش افزایش یافته است و مجهز به صفحه نمایش با ابعاد 6.73 اینچ رسیده است اما تراشه دستگاه شیائومی 12 پرو با مدل  شیائومی 12 یکسان می باشند اما در کل اگر بخواهیم تفاوت های  شیائومی 12 پرو با مدل  شیائومی 12 را نام بریم شامل  صفحه نمایش LTPO AMOLED ، باتری بزرگتر ، شارژر سریعتر و سخت افزار دوربین با قابلیت بیشتری می شود. د رآخر نیز مدل شیائومی 12 ایکس  قرار دارد که نسبت به آن دو مدل از لحاظ قیمت مناسب تر می باشد و همچنین دارای چیپست ضعیف تر به نام اسنپدراگون 870 می باشد ولی ابعاد این محصول هم اندازه با مدل شیائومی 12 می باشد ، تنها نسخه ی ضعیف تر شده شیائومی 12 می باشد.

شیائومی 12

مدل شیائومی 12 بسیار مناسب برای دوستدارن گوشی های کوچک می باشد ، همانطور که در بالا گفتیم .ابعاد صفحه نمایش این محصول 6.28 اینچی می باشد که از نوع AMOLED  هستش ، این پنا ساخت شرکت سامسونگ می باشد که از مشخصات آن می توان به نرخ به روزسانی 120 هرتزی و وضوح +FHD اشاره کرد. ویژگی  کاربردی این گوشی جدید شیائومی 12 اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی می باشد که توسط گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ محافظت می شود و این محافظ صفحه باعث جلوگیری از خش افتادن بر روی گوشی می شود و شما میتوانید با خیال راحت با این گوشی کار کنید.

به برسی دوربین گوشی شیائومی 12 بپردازیم ، طراحان شرکت شیائومی در این گوشی از حسگر معروف و پرکاربرد 50 مگاپیکسلی سونی IMX 766  استفاده کرده اند ، اگر شما به گوشی های پرچمداری  که در سال 2021 تولید شده است دقت کنید، درمیابید که در  اکثر این گوشی های پرجمدار از همین حسگر سونی استفاده شده است. مشخصات سنسور سونی IMX 766 به شرح روبه رو می باشد: اندازه ی  1/1.56 اینچی با پیکسل‌ های بزرگ 2.0 میکرومتر و لرزشگیر اپتیکال OIS می باشد ، همچنین دوربین این گوشی به دو عدد سنسور کمکی نیز مجهز شده است که مشخصات این دو دوربین کمکی نیز ب این صورت  می باشد که دارای  یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی معادل 50 میلی متر می باشد.

در ابتدا به این نکته اشاره کنم که همه ی سری های شیائومی 12  با رابط کاربری جدید MIUI 13 می باشند .  همانطور که اشاره کردیم سری شیائومی 12 از نوع کامپکت می باشد و برای همین به یک مادربورد کوچک مجهز شده است اما با این حال دارای پد خنک کننده می باشد و همچنین باید توجه داشته باشیم به این موضوع که با این حال که طراحان شرکت شیائومی موفق به کوچک کردن مادربورد این گوشی بوده اندد اما تمام اجزای کلیدی را نیز در این مادربورد کوچک جای داده اند.

شیائومی 12 به  باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی 67 واتی ، شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی مجهز شده است با جود شارژ سریع شما با خیال راحت میتوانید در طول روز از گوشی خود استفاده کنید و بعد به سرعت گوشی خود را شارژ کرده و دوباره ار آن استفاده کنید.

طراحان شرکت شیائومی برای شیائومی 12 رنگبندی رنگ های مشکی ، آبی و صورتی در نظر گرفته است البته علاوه بر این رنگبندی شرکت شایئومی یک رنگ خاص برای هر دو مدل شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو اضافه کرده است که به اسم نسخه چرم سبز گیاهی ویژه می باشد.

در آخر برسی گوشی شیائومی 12 به ظرفیت حافظه های تولید شده این گوشی و قیمت های آن بپردازیم ، شیائومی 12حافظه ها و رم های رو به رو قرار است تولید بشود :  8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی ، 8 گیگابایت حافظه رم و 256  گیگابایت حافظه داخلی و در آخر نسخه قوی تر با  12 گیگابایت حافظه رم و 256  گیگابایت حافظه داخلی می باشد که به ترتیب قیمت ها این نسخه ها عبارتند از  قیمت 3699 یوان (580 دلار) ، قیمت 3999 یوان (628 دلار)  و مدل آخر با قیمت 4399 یوان (690 دلار) می باشد.

شیائومی 12 پرو

در قسمت خلاصه اطلاعات این سه گوشی اندازه صفحه نمایش های آن ها را ذکر کردیم بنابر این همانطور که در بالا اشاره کرده ایم شیائومی 12 پرو به پناا صفحه نمایش با ابعاد 6.73 اینچی مجهز شده است که نسبت به مدل های دیگر اینن سری از پنل بزرگتری برخوردار می باشد ، این صفحه نمایش از نوع LTPO 2.0  می باشد ،در شیائومی 12 پرو مانند شیائومی 12 نرخ بروز رسانی مشابه هست و برابر با  120 هرتز می باشد ، از دیگر شباهت های این دوگوشی به هم میتوان به مجهز بودن هر دوی آنها به  اثر انگشت زیر نمایشگراشاره کرد که  توسط گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ نیز  محافظت می شوند و این محافظ صفحه باعث جلوگیری از خش افتادن بر روی گوشی می شود ، شباهت دیگر آنها در تولید رنگ های 12 بیتی و  روشنایی 1500 نیت اشاره کرد.

 در بخش دوربین شیائومی 12 پرو شاهد استفاده  طراحان این شرکت از سنسور جدید IMX707 سونی می باشیم  و همچنین این گوشی علاوه بر سنسور دارای 3 دوربین 50 پیکسلی نیز می باشد، از مشخصات سنسور  این دوربین اندازه  1/1.28 اینچی و یک پیکسل بزرگ 2.44 میکرومتری و لرزشگیر اپتیکال OIS که دارای  قابلیت تنظیم پیکسل می باشد. مشخصات دیگر سنسور های دوربین به شرح روبه رو می باشد : سنسور دوم 50 مگاپیکسلی یک لنز پرتره است در حالی که سنسور سوم یک ماژول فوق عریض را به همراه دارد.

در این گوشی از الگوریتم جدید شب استفاده شده است این الگوریتم بع این شکل عمل میکند که در شب  نور بیشتری را در مناطق کم نور جذب  میکند و علاوه بر این  سطح نویز را نیز کنترل میکند.

یک ویژگی کاربردی دیگر نیز در این گوشی تعبیه شده است که قابلیت CyberFocus فناوری فوکوس خودکار سریع شیائومی می باشد که عملکرد این فناوری نیز به یان صورت می باشد که برای شما چهره سوژه ها و سایر عناصر پس زمینه را قفل می کند و شما به راحتی می توانید تمرکز خود را بر روی سوژه اصلی خود بگذارید.

شرکت شیائومی برای کمک به مدیریت انرژی این گوشی از تراشه شارژ داخلی Surge P1 استفاده کرده است ، این گوشی به یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که این باتری به دو سلول تقسیم شده است که با شارژر 120 وات سیمی و به صورت بی سیم با قدرت 50 وات شارژ خواهد شد .

ویژگی های مهم دیگر این محصول شامل موارد وای فای 6 ، اسپیکر های استریو تیون شده توسط هارمن کاردن و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K می باشد .

و در آخر نیز به بخش حافظه داخلی ، رم و قیمت نسخه های این محصول رسیدیم ، گوشی شیائومی شیائومی 12 پرو  در حافظه های داخلی و رم ها رو به رو موجود خواهند شد : 8 گیگابایت حافظه رم و 128  گیگابایت حافظه داخلی  ، 8 گیگابایت حافظه رم و 256  گیگابایت  و بالاترین مدل با مشخصات 12 گیگابایت حافظه رم و 256  گیگابایت می باشد که به ترتیب دارای قیمت های 4699 یوان (738 دلار) ، 4999 یوان (785 دلار) و 5399 یوان (848 دلار) می باشند.

با توجه به اخبار منتشر شده گفته می شود که سری شیائومی 12 ، از ۳۱ دسامبر یا همان 9 دی در چین عرضه می شود و امکان خرید آن فعال میشود.

شیائومی 12 ایکس
 


در آخر به آخرین سری از گوشی های سری شیائومی 12 میرسیم ، گوشی شایئومی 12x ، این گوشی بسیار مشابه مدا شیائومی 12 می باشد و صفحه نمایش آن نیز دقیقا مشابه شائومی 12 ، 6.28 اینچ می باشد و از نوع  آمولد  با نرخ بروز رسانی 120 هرتزی می باشد . موبایل شیائومی 12x  دقیقا مشابه مدا شیائومی 12 دارای سیستم دوربین سه ‌گانه و باتری 4500 میلی ‌آمپر ساعتی و شارژر 67 واتی  می باشد.

تفائن اصلی مدل شیائومی 12x  با مدل شیائومی 12 در چیست این دو گوشی می باشد که 12X دارای اسنپدراگون 870 به جای تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد و همچنین متاسفانه  شیائومی 12x نه از شارژ بی سیم و نه از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی نمیکند.

و در آخر نیز به بخش حافظه داخلی ، رم و قیمت نسخه های این محصول رسیدیم ، گوشی شیائومی شیائومی 12x  در حافظه های داخلی و رم ها رو به رو موجود خواهند شد: 8 گیگابایت حافظه رم و 128  گیگابایت حافظه داخلی , 12 گیگابایت حافظه رم و 256  گیگابایت حافظه داخلی می باشد که به ترتیب دارای قیمت های 3199 یوان (502 دلار) و 3799 یوان (596 دلار)  می باشد و همچنین دارای رنگبندی مشکی ، آبی و صورتی می باشد. همانطور که در بالا چندین بار ذکر شد  در تاریخ 31 دسامبر یا همان  9دی ماه این گوشی به کشور چین عرضه می شود و قابلیت خرید آن مهیا می شود.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

  • مهدی موسوی در تاریخ ۱۱ دي، ۱۴۰۰ در پاسخ گفته:
    بسیار عالی، ممنون که زحمت کشیدید
  • هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری