شرکت سامسونگ بعد از مدت ها حاشیه و اخبار در مورد گوشی موبایل s22 اولترا بلاخره به طور رسمی در مراسم آنپکد دیروز ، موبایل s22 اولترا خود را معرفی کرد . 
 موبایل s22 اولتر جزو دسته پرچمداران گوشی های سامسونگ می باشد و در واقع یک پرچمدار عادی حساب نمی شود بلکه گوشی s22 اولتر پرچمدار تمام عیار این شرکت محسوب می شود.
 به نوعی میشه گوشی s22 اولتر را ترکیبی از خانواده های پرطرفدار  گلکسی S و  گلکسی نوت دانست به این دلیل که این موبایل جزو دسته سری s  می باشد و هم به دلیل داشتن قلم s pen  گفته می شد شباهت به دسته گلکسی نوت دارد .
در ادامه با زاجیتال همراه باشید تا به برسی معرفی موبایل s22 اولتر بپردازیم و اطلاعات گفته شده در مراسم آنپکد سامسونگ در رابطه با این موبایل جدید را برسی کنیم.

طراحی و نمایشگر

با توجه به اینکه قبل از رویداد سامسنگ ، این شرکت رندر های گلکسی اس ۲۲ اولترا خود ار منتشر کرده بود و محصول معرفی شده مشابه رندر های منتشر شده می باشد .
گلکسی اس ۲۲ اولترا در ابعاد ۸٫۹ × ۷۷٫۹ × ۱۶۳٫۳ میلی‌متر و وزنش ۲۲۹ گرم می باشد همچنین دارای گواهی IP68 می باشد که این بدین معنی است که این گوشی را شما به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب غوطه ور کنید.
نمایشگر این گوشی جدید سامسونگ 6.8 اینچ می باشد و از جنس پنل OLED با لبه های خمیده می باشد ، طراحان شرکت سامسنگ هر ذو  پنل‌ پشتی و جلویی گلکسی S22 اولترا از گوریلا گلس ویکتوس پلاس و فریم  آلومینیومی ساخته اند. پنل گلکسی S22 اولترا مجهز به  وضوح ۳۰۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل با تراکم چشمگیر ۵۰۰ پیکسل‌براینچ می باشد همچنین در این گوشی از فناوری LTPO استفاده شده است. کارکرد فناوری LTPO به این گونه می باشد که برای راحتی کاربران  نرخ نوسازی را بسته به نوع محتوا و استفاده‌ی کاربر، بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز به صورت خودکار تغییر میدهد . شرکت سامسونگ مدعی شده است که حساسیت لمسی پرچم‌دار جدیدش با فعال‌سازی Game Mode به ۲۴۰ هرتز نیز می رسد .
همانطور که انتظار میرفت سامسونگ گوشی جدید  گلکسی اس ۲۲ اولترا خود را به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک مجهز کرده است.
گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا قرار است در 4 رنگ  مشکی، سفید، سبز و بورگاندی  تولید و فروخته شود.

تصویر A52
موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8G

۸,۶۸۹,۰۰۰ تومان

- نوع و مشخصات پردازنده اصلی - CPU: Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm) - هشت هسته ای - دو هسته ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold به همراه شش هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver
- نوع صفحه نمایش: Super AMOLED / لمس خازنی
- حافظه داخلی: 256 گيگابايت
- کیفیت دوربین: چهارگانه 64 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل
- شبکه اینترنت: 4G

خرید موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8G

قلم S-Pen

شرکت کره ای سامسونگ موفق شده است که در موبایل جدید  گلکسی S22 اولترا قلم را نیز تعبیه کند در حالیکه در سری قبلی  گلکسی S21 اولترا قلم قرار نگرفته بود تنها شرکت سامسونگ امکان پشتیبنی از قلم را برای سری گلکسی S21 اولترا قرار داده بود که اگر شما این سری را داشتید و میخواستید از امکان قلم نیز ستفاده کنید باید به صورت جداگانه قلم را تهیه می کردید و این را نیز باید لحاظ بکنید که گوشی شما جای قرار گیری قلم را نیز ندارد شما برای حل کردن این مشکل باید از قاب هایی یا طراحی جای قلم استفاده کنید ، در حالیکه که در این سری جدید  گلکسی S22 اولترا هم خود قلم و هم جای قلم طراحی شده است ، که شما به راحتی میتوانید از قلم با کیفیت بالا استفاده کنید و لذت ببرید.
طراحان شرکت سامسنگ از قلم استایلوس در گلکسی S22 اولترا استفاده کرده اند و همچنین ادعا کرده اند که این گوشی بدون کاهش ظرفیت باتری به این ویژگی مجهز شده است .
جود قلم و جای آن در گلکسی S22 اولترا تنها نکتاه مثبت این بخش نیست بلکه طراحان این شرکت نرخ تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای  گلکسی S21 اولترا را در گلکسی S22 اولترا  به ۲٫۸ میلی‌ثانیه کاهش دادند  همچنین با استفاده از الگوریتم بهبودیافته‌ی S-Pen قلم این گوشی میتواند مسیر حرکت دست شما را هنگامی ک میخاهید از قلم استفاده کنید تشخیص بدهد.
از ویژگی های دیگر این قلم می توان به پشتیبانی این قلم از۸۸ زبان و همچنین  تشخیص و ترجمه‌ی دست‌نوشته در گلکسی اس ۲۲ اولتر اشاره کرد.
 

تصویر S Pen
قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen موبایل سامسونگ Note20 | Note20 Ultra

۱,۱۹۰,۰۰۰ تومان

- برند : سامسونگ
- صفحه نمایش 120 هرتزی
- وزن: 3 گرم

خرید قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen موبایل سامسونگ Note20 | Note20 Ultra

سخت‌افزار و باتری

همانطور که میدانید شرکت سامسونگ گوشی های برند خود را با ترشه متفاوت برای موقعیت مکانی های متفاوت وارد بازار می کند ، شرکت سامسونگ گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا خود را نیز با همین روش در دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک و اگزینوس ۲۲۰۰ قرار است عرضه کند.
احتمالا م ای گوشی را در بازار های ایران با پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ مشاهده خواهیم کرد ، این تراشه به دلیل همکاری  با AMD‌ به گرافیک RDNA2 مجهز شده است که به این دلیل  فناوری رهگیری پرتو را به دنیای موبایل می‌آورد و توان پردازش گرافیکی خانواده‌ی گلکسی S22 بسیار بیشتر از قبل شده است .
حال اگر بخواهیم به مشخصات این پردازنده ها بپردازیم باید بگوییم در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک از یک هسته‌ی ۳ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتز Cortex-A510 به‌عنوان CPU و از Adreno 730 به‌عنوان GPU استفاده شده است. همچننی در تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ از ترکیب یک هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A510 به‌عنوان CPU استفاده شده است ؛ وظیفه‌ی پردازشی‌های گرافیکی در آن برعهده‌ی ماژول Xclipse 92 گذاشته شده است.

0

موبایل سامسونگ گلکسی M33 5G معرفی شد

0

دوربین

دوربین گوشی گلکسی اس 22 اولترا  بسیار مشابه گلکسی اس 21 اولترا می باشد با این تفاوت که دوربین گلکسی اس 22 اولترا در تاریکی عملکرد بسیار بهتری دارد .
دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.33 اینچ، پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، لنز واید معادل ۲۴ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر OIS مجهز شده است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel به‌همراه فوکوس لیزری نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته همانند گذشته حسگر دوربین اصلی با بهره‌گیری از فیلتر رنگی Nonacell، عکس‌ها را به‌صورت پیش‌فرض با وضوح ۱۲ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۲٫۴ میکرومتری می‌گیرد.
دوربین اولتراواید اس ۲۲ اولترا بدون تغییر درمقایسه‌با قبل به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد 1/2.55 اینچ، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، لنز اولتراواید معادل ۱۳ میلی‌متر و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel مجهز است؛ بنابراین، امکان عکاسی ماکرو نیز با آن وجود دارد.
در گلکسی اس ۲۲ اولترا از دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با حسگر 1/3.52 اینچی، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، لنزهای تله‌فوتو معادل ۷۰ و ۲۳۰ میلی‌متر، دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9، سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال OIS و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel استفاده شده است ؛  که شما می‌توان  به راحتی بزرگ‌نمایی‌های اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری را با گوشی خودتان انجام دهید.
دوربین سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا به حسگری ۴۰ مگاپیکسل و 1/2.8 اینچی با پیکسل‌‌های ۰٫۷ میکرومتری، لنز معادل ۲۶ میلی‌متر با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است.

قیمت گلکسی اس 22 اولترا

  • نسخه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۱۱۹۹ دلار (۱۱۴۹ پوند و ۱۲۴۹ یورو)
  • نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۱۲۴۹ پوند (۱۳۴۹ یورو)
  • نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۱۳۲۹ پوند(۱۴۴۹ یورو)
نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری