طراحی و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱

شرکت مایکروسافت در تلاش برای ساخت و ارائه سبکترین نسخه از سیتم عامل می باشد تا بتواند با  شرکت او اس اس در ارائه سبک ترین سیتم عامل ها به کاربران خود به رقابت بپردازد که در پی تلاش های خود به تازگی توانسته است که ویندوز 11 که نسبت به ویندوز های قبلی خود بسیا سبک تر است را به بازار ارائه کند. در ادامه با برسی تغییرات این ویندوز جدید نسبت به ویندوز های پیشین این شرکت با زاجیتال همراه باشید .

با توجه به اطلاعات در دسترس و برسی های انجام شده درمیابیم که در این نسخه تمرکز و تاکیید بسیار بر ساده سازی رابط کاربری ، ارتققا دادن عملکرد  و چندین وظیفگی شده است . 

 منوی استارت و کلید استارت

اولین تغییرات ویندوز 11 که میخواهیم در زاجیتال به برسی آ ن بپردازیم تغییر در منوی استارت و کلید استارت می باشد که در اینن ویندوز جدید منوی استارت برخلاف ویندوز های پیشین در وسط صفحه قرار گرفته است البته اگر کاربری از این تغییر جدی خشنود نباشد می تواند منوی استارت به سمت چپ صفحه مانند نحوه قرارگیر منوی استارت  در ویندوز های سابق مایکروسافت تغییر دهد، در تنظیمات جدید منوی استارت در ویندوز 11 کاربران می توانند از طریق منوی استارت به تمامی فهرت اپ ها و اسناد اخیر دسترسی پیدا کنند و همچنین میتوانند از این منو برای جستجو نیز استفاد کرد .

 Snap Layouts

دومین ویژگی مورد برسی ،  ویژگی جذاب Snap Layouts میباشد که کاربران با استفاده از این ویژگی میتوااند اپ ها در حال استفاده خود را طبق چیدمان مورد علاقه  خود بچیند و از آن ها استفاده کنند و همچنین قابل توجه است که این اپلیکیشن علاوه بر کارکرد بالا توانایی این را نیز دارد که ترتیب چیدمان مورد علاقه شما رو به خاطر بسپارد و هر موقع شما خواستید دوباره به همان شکل آن ها را  بچیند .

ژست های لمسی

شکت مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده است که در این ویندوز  ژست های لمسی خود را بهبود داده تا کاربران بتوانند به راحتی  از آن بهره مند شوند ، دیگر از حالت Tablet Mode  در این ویندوز خبری نمی باشد . این کمپانی در کنار تلاش برای ارئه ژست های بهبود یافته در تلاش است که به کاربران خود تجربه ای بهتر و بهبود یافته تر در استفاده از قلم و قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار ارئه کند . 


ویچت ها

حال به برسی تغییرات اعمال شده در قسمت ویچت ها می پچردازیم ، در این بخش  تلاش شده است که با بکارگیری از هوش مصنوعی محتویات مورد علاقه  کاربر را فهمیده و به مرور به آن نشان بدهد ، کاربر با رفتن به قسمت تسک بار و انتخاب آیکون ویچت می تواند صفحه ویجت را به صورت تمام صفحه مشاهده کرده و همچنین شرکت مایکروسافت در طراحی صفحه های  این بخش به صورت پیش فرض ، فید خبری ، آب و هوا و نقشه قرار داده است .

Microsoft Teams 

سومین ویژگی حائز اهمین این ویندوز  نرم افازر Microsoft Teams می باشد که کاربر ابتدا باید به تسک بار برود و در آنجا  با انتخاب آیکون تمیز این قابلیت برایش فراهم میشود که با فرد مورد نظر خود به صورت چت یا تصویری در تماس باشد . 

 Ink Workspace

این شرکت با اعمال تغییرات جدید در بخش Ink Workspace  به کاربر اجازه شخصی سازی های بیشتری را نسبت به گذشته می دهد و همچنی  از نرم افزار های بیشتری پشتیبانی میکند.

xbox

یکی از تغییرات بسیار جذاب این ویندوز برای گیمرها تبدیل شدن بخش بزرگی از این ویندوز  به xbox می باشد و مایکروسافت قابلیت Auto HDR که در طراحی XBOX های سری XBOX X و XBOX S خود قرار داده بود را نیز به ویندوز 11 نیز اضافه کرده است البته باید این نکته را توجه داشته باشید که در صورتی که مانیتور شما قابلیت نمایش Auto HDR را داشته باشد شما میتوانید از این ویژگی بهره مند شوید . شرکت مایکروسافت به کاریران گیمر خود قول داده است که این ویندوز برای بازی سرعت و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه های پیشین خود داشته باشد .

استور جدید و پشتیبانی از اندروید

و در آخر به مهمترین تغییرات رخ داده در این ویندوز می پردازیم ، این تغییر مهم مربوط به استور جدید و پشتیبانی این ویندوز از اندروید می باشد ، از جمله نرم افزار هایی جدیدی که در نسخه های ویندوز های قبلی شرکت ماکروسافت پشتیبانی نمیشد اما در حال حاضر در نسخه 11 پشتیبانی می شود می توان به نرم افزار های creative suite شرکت adobe  و تیک تاک و اینستاگرام اشاره کنیم .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری