جدیدترین هندزفری سونی مدل WF-1000XM4نسبت به نسخه های قبلی خود از تمامی جهات پیشرفت هایی را شامل شده است که بخشی از آن به لطف تراشه تازه نفس Sony V1 با توانایی بیشتر مهیا شده است ، اما بادزها ساختار بهتری دارند که کیفیت صوتی بهتر و حذف بهتر صدا را امکان پذیر می کنند.

این محصول جدید سونی اولین هندزفری تمام بی سیم در جهان است که از صدای Hi-Res از طریق کدک LDAC پشتیبانی می کند. LDAC در مقایسه با صدای معمول بلوتوث ، حداکثر 3 برابر داده را می تواند انتقال دهد. ویژگی DSEE Extreme از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای فشرده به چیزی با “نزدیک به کیفیت Hi-Res” استفاده می کند. صدای 360 درجه Reality Audio نیز توسط این هندزفری پشتیبانی می شود ، که می تواند ضبط یک کنسرت زنده را به یک تجربه همه جانبه تبدیل کند.
پردازنده قدرتمندتر V1 ، لغو فعال صدا در فرکانس های بالا را بهبود می بخشد و در کل نسبت به نسل XM3 به میزان 40 درصد نویز کمتری را به داخل گوش شما روانه می کند. تشخیص خودکار بادزهای جدید می تواند باعث کاهش ویژگی صدای باد شود.

سونی آمپرهای 24 بیتی بهبود یافته را با این محصول به ارمغان آورده و واحد های درایور جدیدش را با 20 درصد آهن ربای بزرگتر طراحی و آنها را بر روی دیافراگم بهتری نیز قرار داده است. اکنون دیافراگم گوشی ها انعطاف پذیرتر شده است ، که به این محصول این امکان را می دهد تا سیگنال نویز کنسلینگ بهتری را در فرکانس های پایین تولید کند. البته که به لطف این ویژگی جدید ، باس بهتری هم ایجاد می شود.

کار سونی در هندزفری های جدیدش فقط به حذف نویز فعال خلاصه نمی شود ، مدل XM4 دارای انزوا نویز غیر فعال بهتری نیز هست. فوم استفاده شده در این هندزفری ها کیفیت بالایی داشته که زمانی که در گوش شما قرار می گیرد می تواند به کاهش صدا کمک کند. همچنین ، بادزها می توانند میزان قرار گرفتن آنها در گوش شما را تعیین کنند و می توانند شما را برای تنظیم آنها و نتایج بهینه راهنمایی کنند.

بادزهای جدید با پشتیبانی از جفت شدن سریع برای دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 10 بهینه شده اند. WF-1000XM4 می تواند هنگام مکالمه ، صدای شما و شخص مقابل را تشخیص دهد و به طور خودکار موسیقی شما را مکث کرده و صدای محیط را فعال کند. با این کار می توانید بدون بیرون آوردن هندزفری ها ، صدای شخص مقابل را به وضوح بشنوید. سونی این را “مکالمه به گفتگو” می نامد.

برای تماس های صوتی ، هر بادز دارای یک جفت میکروفون تشکیل دهنده پرتو به علاوه یک سنسور هدایت کننده استخوانی است ، دومی حتی در محیط های پر سر و صدا می تواند صدای شما را به وضوح بلند کند. اگر می خواهید در عوض با یک دستیار دیجیتال صحبت کنید ، این بادزها برای دستیار هوشمند الکسا و گوگل بهینه شده اند.

تراشه V1 سونی از اتصال بلوتوث و لغو نویز فعال استفاده می کند. در نسل XM3 این عملکردها با دو تراشه مختلف به دست آمده بود. تراشه جدید (که از انتقال همزمان به هر بادز پشتیبانی می کند) همراه با آنتن های دوباره طراحی شده منجر به اتصال پایدار و کم تاخیر می شود.

XM4 کوچکتر از XM3 و سبک تر نیز است ، که راحتی بیشتری را در گوش شما ایجاد می کند. حتی در این صورت ، آنها عمر باتری بهتری دارند و اکنون می توانند تا 8 ساعت پخش با فعال کردن قابلیت حذف صدا (یا 12 ساعت غیرفعال شده) ادامه داشته باشند. این نسبت به نسل قبلی که 6 ساعت بود (8 ساعت با حذف نویز فعال خاموش) ، نوید یک بهبود بزرگ را می دهد.

                                                                                      
         
کیف حمل کوچکتر می تواند بادز ها را دو بار شارژ کند و در کل 24 ساعت زمان گوش دادن برای شما ایجاد می کند (همانند قبل ، اگر قابلیت نویز کنسلینگ فعال را خاموش کنید تا 36 ساعت می توان از طریق این کیف به موسیقی گوش داد). همچنین شارژ سریع 5 دقیقه ای برای 60 دقیقه پخش مداوم موسیقی کافی است. حتی بهتر ، اکنون می توانید علاوه بر اتصال کابل USB-C ، از شارژ بی سیم Qi (مثلا از تلفنی که از شارژ معکوس پشتیبانی می کند) استفاده کنید.

                                                                                        
بادز های جدید سونی همچنین از قابلیت IPX4 (به معنی امکان فعالیت در زیر باران) کمی با دوام تر طراحی شده اند.محصول جدید سونی WF-1000XM4 بلافاصله با قیمت 280 دلار / 280 یورو در دسترس خواهد بود و می توانید آنها را به رنگ Siler یا مشکی تهیه کنید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری