بلاخره انتظار برای دوستدارن برند سونی به پایان رسید و شرکت سونی از گوشی جدید خود رونمایی کرد ، این گوشی جدید که از سری های اکسپریا می باشد سونی اکسپریا Pro-I نام دارد که از ویژگی های منحصر به فردی بهره می برد از جمله این ویژگی ها میتوان به دوربین قدرتمند و سخت افزار قوی اشاره کرد ، اگر بخواهیم در مورد دوربین این گوشی به طور خلاصه توضیح بدهم باید بگوییم که مجهز به یک سنسور ۱ اینچی می باشد که در مقایسه با بقیه سنسور های گوشی های موجود در بازار سنسور بزرگتری به شمار می آید.

مشخصات دوربین اکسپریا Pro-I

همانطور که در بالا اشاره کردیم پیکسل دوربین این گوشی جدید بزرگ می باشد و اندازه آن ۲.۴ میکرومتر میباشد و تصاویری که توسط این دوربین ثبت می شود تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می باشد ، در ادامه به مقایسه انداره پیکسل دوربین این گوشی با گوشی های با اندازه مشابه پیکسل این دستگاه بپردازیم. پیکسل دوربین گوشی سونی اکسپریا Pro-I هم انداره با گلکسی S21 اولترا  کمتر از شیائومی می ۱۱ اولترا و بزرگتر از آیفون ۱۳ پرو مکس می باشد .


دریچه دیافراگم سونی اکسپریا Pro-I بصورت متغییر می باشد ، همانطور که در عکس پایین مشاهده می نمایید روبه‌روی سنسور Exmor RS پوشش زایس و لنز تثبیت شده ۲۴ میلی‌متری قرار گرفته است و همچنین به شما اجازه ی دسترسی به دریچه دیافراگم f/2.0 تا f/4.0 را میدهد.

متاسفانه این گوشی جدید به دوربین پریسکوپی مجهز نشده است ، سونی اکسپریا Pro-I در کنار سنسور اصلی دوربین خود به دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز مجهز شده است که مشخصات این دو دوربین اولترا واید ۱۶ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/2.2 است و دیگری یک سنسور تله‌فوتو ۵۰ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/2.4 با زوم اپتیکال ۲ برابری می باشد .
 

از دیگر قابلیت های جذاب دوربین گوشی جدید سونی میتوتن به سیستم فوکوس خودکار تشخیص چشم  اشاره کرد که هم قدرت تشخیص جشم انسان و حیوانات را دارد ، در این گوشی برای پردازش ودیو و تصاویر از پردازشگر Bionz X  استفاده شده است .
 

با مشاهده تصویر بالا در میابیم که این گوشی دارای دو دکمه فیزیکی می باشد که کاربرد های این دو دکمه ب صورت روبه رو میباشد، یک دکمه شاتر دو مرحله‌ای به همراه یک دکمه شورتکات برای اپ فیلمبرداری حرفه‌ای می باشد ، شما با استفاده از این اپ میتوتنید از پارامتر های مختلف فیلمبرداری استفاده کنید و همچنین ویدیو های خود را  با نسبت تصویر ۲۱:۹ ثبت کنید .


مشخصات فنی اکسپریا Pro-I

به سراغ برسی مشخصات فنی کسپریا Pro-I برویم ، این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشد و تراشه ای که در این محصول به کار رفته از نوع اسنپدراگون ۸۸۸ می باشد و همجنین اگر بخواهید از مقدار حافظه رم این دستگاه مطلع شوید ، این دستگاه مجهز به ۱۲ گیگابایت رم می باشد و این گوشی موبایل در حافظه داخلی 512 ارائه میشود. گوشی کسپریا Pro-I از کارت حافظه نیز پشتیبانی میکند  و باتری این محصول ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد . شما وقتی جعبه ی محصول را باز میکنید یک کیس، شارژر ۳۰ واتی و کابل USB  مشاهده میکنید که همراه با گوشی در داخل جعبه قرار گرفته است.


 

قیمت سونی اکسپریا Pro-I

شما میتوانید از تاریخ 6 آبان 1400 گوشی کسپریا Pro-I را پیش خرید کنید و تحویل این گوشی نیز از ماه دسامبر شروع میشود . قیمتی که شرکت سونی برای این گوشی جدید خود در نظر گرفته است در حدود ۱۸۰۰ دلار یا ۱۸۰۰ یورو می باشد ، اگر شما بخواهید مانیتور مخصوص ولاگ را نیز تهیه کنید باید  ۱۹۹ یورو دیگر علاوه بر قیمت خود محصول پرداخت کنید ، شما باید برای اتصال این مانتیور  نیز هزینه ی ۸۹.۹۹ یورو برای خرید کاور این مانتیور نیز پرداخت کنید ، هزینه ی این گوشی نسبت به گوشی های موجود در بازار بالا می باشد .
 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری