اگر شما از گوشی آیفون استفاده میکنید حتما حتما با ادامه ی این مقاله همراه من باشید.
 

دلیل ارور Not Enough Storage در آیفون چیست؟

اگر شما سرویس آیکلود خود را فعال کرده باشید یا اینکه از قبل این سرویس برای شما فعال بوده باشد ولی شما متوجه این موضوع نشده باشید ، آیکلود شما از برخی اطلاعات شما بکاپ میگیرد که از جمله این اطلاعات میتوان به عکس و فیلم ها و حتی مخاطبین و یادداشت ها اشاره کرد و این بکاپ باعث میشود شما بدون اینکه متوجه شوید به مروز حافظه گوشیتون پر شود و براتون مرتب پیغام ارور  Not Enough Storage از سرویس آیکلود فرستاده می شود ، البته این ارور در صورتی که حافظه داخلی دستگاه شما پر باشد هم به شما نشان داده میشود کهحتی دیگر اجازه ی عکس گرفتن هم به خاطر فضای پر دستگاهتان بهتان داده نمی شود.
 


رفع مشکل Not Enough Storage و روش‌های مختلف آن

در بالا علت های ارور Not Enough Storage را برسی کردیم و فهمیدیم یا به خاطر پر بودن حافظه داخلی و یا به علت فعال بودن سرویس آیکلود می باشد که به طور مرتب از اطلاعات شما بکاپ گرفته میشود و حافظه دستگاه شما را پر میکند ، در ادامه میخواهیم به برسی راه حل های رفع این ارور بپرازیم . شما وقتی با ارور Not Enough Storage مواجه میشوید حالا به خاطر هر کدوم از دلایل بالا باشه باید حافظه دستگاه خودتون را خالی کنید یا به سراغ گوشی با ظرفیت بالا بروید به این دلیل که گوشی های اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنند.

 برای ارور پر بودن حافظه داخلی دستگاه شما مهم است که شما متوجه این موضوع بشوید که چه بخشی بیشتر حافظه دستگاه شما را پر کرده است که به سراغ آن بخش بروید ، مراحل زیر را طی کنید تا به این موضوع پی ببرید :


- وارد settings گوشی شوید.

- گزینه General را انتخاب کنید.

- سپس گزینه Storage را انتخاب کنید.

وقتی مراحل گفته شده در بالا را طی کردید ، میتوانید در این بخش به طور دقیق ببینید که در کدام بخش چه میزان دیتا دارید ، شما با توجه به این تقسیم بندی به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که دیتای کدام بخش را میخواهید حذف کنید و به دیتا های کدام بخش نیاز دارید و میخواهید آن ها را نگه دارید ، البته پیشنهاد ما  برای پاک کردن اطلاهات اولیه  پاک کردن کش تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و یا حذف ویدئوهای بلند و حجیم گوشی یا کش مرورگر سافاری می باشد که از این طریق میتوانید حافظه قابل توجهی را آزاد کنید.
 


حال اگر علت ارور  Not Enough Storage  به دلیل پر بودن آیکلود شما می باشد از روش زیر می توانید استفاده کنید.

- ابتدا به Setting بروید و گزینه iCloud را انتخاب کنید .

- گزینه Storage را انتخاب کنید.

- روی گزینه Mange Storage ضربه بزنید. حالا در این بخش می توانید ببینید که چه اطلاعاتی در چه بخشی حافظه گوشی و یا حافظه آیکلود شما را اشغال کرده است که باعث ظاهر شدن ارور Not Enough Storage روی ایفون شما می شود.

- در قسمت پایینی گزینه Backups وجود دارد و دستگاه هایی که بک آپ آیکلود آن ها در آیکلود ذخیره شده است را نشان می دهد.

- برای آزاد شدن حافظه آیکلود، لازم است که این بک آپ را حذف کنید و برای پاک کردن آن به پایین صفحه بروید و گزینه Delete Backup را انتخاب کنید تا بک آپ آیکلود حذف شود.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری