امروزه به دلبل وجود کرونا و قرنطینه هایی که مردم مجبورا اکثرا وقت خود را در خانه می گذارانند ، بازار گیمینگ داغ شده است و مردم به وسیله بازی ها سعی در سرگرم کردن خود در خانه ها دارند اما یک مشکله اساسی وجود دارد و آنهام کمبود تراشه در دنیای سخت افزار گرافیکی عادی است که این مشکل باعث شده است که بازار این محصولات در بدترین وضعیت خود قرار بگیرد و توانایی برطرف کردن تقاضای گیمر ها را نداشته باشند . به همین دلیل با ورود شرکت اینتل به عرصه دنیای سخت افزار گرافیکی عادی می توانند باعث دلخوششی برای گیمر ها باشد که این مشکلات برطرف شود  و دیگر درگیر مشکلات کمبود تراشه نباشند.

شرکت اینتل در حدود 2 سال می باشد که در حال تلاش برای ورود به  دنیای سخت افزار گرافیکی می باشد و همچنین این شرکت به کاربران خود اعلام کرده است که که اولین محصول برپایه معماری Xe HPG حدود بیست برابر سریع‌تر از طراحی مجتمع Crystal Well خواهند بود.

در تصویر زیر اولین تصاویر از دو پردازنده گرافیکی اول این سری  را مشاهده میکنید که  ما احتمال می دهیم که این دو عکس مربوط به مدل‌های DG2-128EU و DG2-512EU می باشد . این شرکت برای دسکتاپ و موبایل های آینده خود از مدل DG2-512EU پرچم دار استفاده میکند.


این محصولات جدید که از سری پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار Arc  می باشند ، که کارت گرافیک عادی DG2 می باشد و با نام Alchemist نیز شناخته می شود .شرکت اینتل رسما  تاریخ ورود این پردازنده‌های گرافیکی را اوایل سال آینده میلادی اعلام کرده است .با توجه به اطلاعاتی که شرکت اینتل در زمینه این پردازنده‌های گرافیکی منتشر کرده است سری Arc سخت‌افزار گرافیکی و نرم‌افزار و سرویس‌های مرتبط با آن را پوشش خواهد داد و تجربه روانی جدیدی را برای متقاضیان خود به وجود می آورد.

نکته بسیار مهم در رباطه با این محصولات این می باشد که این پردازنده‌  گرافیکی جدید  اولین محصول برمبنای ریز‌معماری Xe HPG خواهد بود و نسل‌های آینده آن نیز با اسم رمزهای Battlemage، Celestial و Druid شناخته خواهند شد با کمی دقت به نامگذاری ها متوجه می شویم که این شرکت اسامس این محصولات را از بازی Elder Scrolls الهام گرفته است .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری