آیپد پرو جدید با طراحی خاص خود و شباهت زیاد خو به سری های جدید مک M1  و با امکان اتصال یک نمایشگر خارجی به آن  و مجهز به چیپست M1 و فناوری 5G و پنل miniLED رونمایی شد. در رونمایی  از این آیپد جدید  شرکت اپل اعلام کرد تراشه استفاده شده در این دستگاه همان تراشه  استفاه شده در مک های جدید M1  می باشد . در حالی که قبل از رونمایی این محصول کاربران احتمال میدادند تراشه  استفاده شد در آیپد جدید بسیار شبیه تراشه به کار رفته شده در مک ها یM1 باشد اما فکر نمی کردند دقیقا همان تراشه باشد.

در مقایسه با A12Z که پردازنده  آیپد های  نسل قبلی است عملکرد پردازنده به میزان 50 درصد و عملکرد پردازشگر گرافیکی به میزان 40 درصد سریعتر شده است. می توانید این تبلت را با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی تهیه کنید ، در نتیجه فضای ذخیره سازی نیز دو برابر سریعتر از نسل قبلی  شده است. 

کمپانی اپل  در تلاش است که  شباهت بین آیپدها  و لپ تاپ  های خود را  به مقداری زیاد کند ،به گونه ای که دارای تفاوت های بسیار جزئی باشد، به همین دلیل شما یک درگاه Thunderbolt را روی این آیپد جدید میبینید که شباهت آن را به لپ تاپ ها اپل  بیشتر کرده است . این پرت جدید اضافه شده به آیپد این قابلیت  را بهش داده که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات با این پورت 40 گیگابیت بر ثانیه باشد  و به شما امکان می دهد نمایشگر های خارجی با رزولوشن 6K و همچنین فضای ذخیره سازی فوق العاده سریع را متصل کنید و اگر به نوعی کابل 10 گیگابایتی اترنت داشته باشید ، این پورت از پس آن برمی آید. گفته هایی که قبل از رونمایی این محصول راجبع این که  ، اپل iPad Pro 12.9 را به یک صفحه مینی LED مجهز کرده است تحقق پیدا کرد  اما  مدل 11 اینچ هنوز از LCD معمولی استفاده می کند.

عکس 

کوپرتینو ها این نمایشگر را مانیتور Liquid Retina XDR می نامند ، همانند نمایشگر دسکتاپ Pro Display XDR. پنل این نمایشگر بسیار روشن است و حداکثر روشنایی آن به 1600 نیت می رسد و در حالت روشنایی تمام صفحه نیز 1000 نیت درخشندگی دارد . نمایشگری که در این آیپد قرار داده شده است از تمام فرمت های تصویربرداری با کیفیت بالا (HDR10 ، Dolby Vision ، HLG) پشتیبانی می کند. در  iPad Pro 12.9   ،  

72 عدد LED  وجود داشت در حالیکه قلب مینی ال ای دی نور پس زمینه جدیدی است که شامل 10 هزار LED کوچک می شود که در 2500 منطقه local dimming قرار گرفته اند. 

در هر دو مدل  12.9 اینچی و 11 اینچی از این آیپد جدید  فناوری ProMotion وجود دارد  ، که این فناوری دارای قابلیت  سرعت تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز روی پنل نمایشگر است.در  پنل 11 اینچی ،از همان نمایشگر قدیمی لیکوئید رتینا  استفاده شده است ، با این وجود ، حداکثر میزان روشنایی آن 600 نیت است. در هر صورت این پنل هنوز هم از فناوری نرخ رنگی True Tone پشتیبانی می کند و طیف رنگی DCI-P3 به طور کامل در آن ساپورت می شود.

عکس

در iPad Pro ها قابلیت اتصال 5Gقرار داده شده است   که برای اولین بار در این سری شاهد حضور این فناوری در آنها هستیم و  اسلات 5G این محصولات از فناوری eSIM پشتیبانی می کند در نتیجه شما می توانید به سرعت  یک پنل جدید سفارش دهید .

iPad Pro جدید دارای یک دوربین TrueDepth به روز شده با یک سنسور 12 مگاپیکسلی و یک لنز با زاویه فوق العاده عریض با میدان دید 122 درجه ای است که  ، ویژگی ر Center Stage  به وجود می آوردکه هنگامی که در یک تماس ویدیویی هستید ، تبلت شما می تواند به صورت دیجیتالی بزرگنمایی و متحرک سازی را بر روی چهره و بدن شما انجام دهد تا شما را در مرکز قاب نگه دارد و اگر شخص دیگری نیز بخواهد در کنار شما در آن قاب قرار بگیرد ،  بزرگ نمایی خاتمه می یابد تا هر دو طرف در قاب قرار بگیرید.  این تبلت همچنین می تواند تصاویر دیجیتال را وارد کرده و به عنوان پس زمینه نگه دارد تا محیط های مجازی چشمگیری ایجاد کند.

در این آیپد جدید دوربین دوگانه که در بدنه پشتی این دستگاه است  هنوز هم دارای یک ماژول 12 مگاپیکسلی برای سنسور اصلی و یک سنسور 10 مگاپیکسلی زاویه عریض به همراه اسکنر LiDAR است. در دوربین این دستگاه تغییراتی به وجوذد امده است که سبب  پیشرفت این دستگاه شه است که  بیشتر این پیشرفت ها از ISP و NPU سریعتر موجود در چیپست M1 آن است . آنها Smart HDR 3 را فعال می کنند و در نور کم LiDAR به فوکوس خودکار کمک می کند.

عکس 

اپل iPad Pro 12.9 جدید با قیمت 1100 دلار شروع شده و اگر بخواهید این دستگاه از اتصال 5G برخوردار باشد   200 دلار به هزینه آن اضافه میشود . مدل کوچکتر 11 اینچی از 800 دلار شروع می شود.

قیمت های اراِئه شده از طرف کمپانی اپل برای آیپد جدید به شرح زیر است :

آیپد پرو 12.9 اینچی:

نسخه 128 گیگابایت 1100 دلار

نسخه 256 گیگابایت 1200 دلار

نسخه 512 گیگابایت 1400 دلار

نسخه 1 ترابایت 1800 دلار

نسخه 2 ترابایت 2200 دلار

نسخه 5G به همه قیمت ها 200 دلار اضافه می شود

آیپد پرو 11 اینچی:

نسخه 128 گیگابایت 800 دلار

نسخه 256 گیگابایت 900 دلار

نسخه 512 گیگابایت 1100 دلار

نسخه 1 ترابایت 1500 دلار

نسخه 2 ترابایت 1900 دلار

نسخه 5G به همه قیمت ها 200 دلار اضافه می شود.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری