شرکت گوگل در حال کار بر روی اندوید 13 جدید  می باشد ، که در پایین به اطلاعات و  تصاویری که از این اندروید جدید منتشر شده است می پردازیم .

وب‌سایت XDA Developers در رابطه با این اندروید جدید اخباری منتشر کرده است که تغییرات این اندورید جدید را نسبت به قبلی منتشر کرده است در ادامه به اولین تغییر این اندروید جدید می پردازیم.

اولین تغییر اندروید 13 تعیین زبان اختصاصی برای بخش های مختلف دارد در حالی که در نسخه اندروید  12 شما میتوانستید تنها  برای کل سیستم و اپلیکیشن‌ها تعریف کنید اما در اندروید 13 شماا میتوانید زبان رابط کاربری و منوها و اپلیکیشن‌ها را به طور جداگانه انتخاب کنید و نیاز نیست تنها یک زبان واحد برای کل سیستمم تعریف کنید و میتوانید زبان هر بخش را با توجه به علاقه و کاربردتون انتخاب نمایید.

شما میتوانید با وارد شدن به بخش Languages and Input و یا از طریق App Info  از این امکان بهره مند شوید .

به برسی تغییر بعدی که برای این اندروید جدید اتفاق افتاده است ، می پردازیم . در اندروید های قبلی اپلیکیشن ها می توانستن به تعداد نامحدود Notifications بفرستند و گاهی کاربران از این کوضوع به شدت ناراضی میشدند اما در این اندروید جدید قابلیی وجود دارد که تغییر حالت نوتیفیکیشن‌ها به حالت مجوز لحظه‌ای خبر میدهد.

این ویژگی به این صورت می باشد که تا شما اجازه ندهید نمی تواند اپلیکیشن برای شما Notifications بفرستد یا بعضی از گزارشات از اندروید سری قبل حاکی از این بود که یک اپلیکیشن یک دفعه با ارسال تعدادی زیاد  Notifications گوشی شما را بمباران میکرد اما در این نسخه جدید گزینه Notifications به‌عنوان یک مجوز  می باشد به این گونه که شما میتوانید ایم دلخواهی برای دریافت Notifications اعمال کنید و پس از مدتی اون تایم لغو شود.

تغییر ظاهری صفحه قفل در اندروید ۱۳

اگر دقت کرده باشید در حال حاضر هر اپلیکیشنی میتواند Notifications خود را به هر صورتی که دوست دارد اارسال کند ،  با وجود اینکه یکسری از تنظیماتی موجود هست که کاربران با فعال کردن آنها میتوانند جلوی این ارسال Notifications ها را بگیرند اما خیلی از کاربران هستند که اصلا از وجود داشتن این اپلیکیشن ها مطلع نیستند برای همین در اندروید 13 این امکان به شما داده می شود که میتوانید وضعیت Notifications ها را کنترل کنید مانند دیگر قابلیت ها از جمله دوربین که میتوانید تنظیمات دلخواهتان را اعمال کنید.

در تغییر بعدی نسخه اندروید می توانید شاهد عوض شدن طراحی صفحه قفل باشید . شما اگر گوشی اندرویدی داشته باشید می بینید که ۱۲ ساعت صفحه قفل به یک علامت دو خطی تبدیل شد که در صورت دریافت نوتیفیکیشن به نمایش در یک خط محدود می باشد . شما باتوجه به تصویر زیر میتوانید با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید می توانید  ساعت دو خطی را غیرفعال کنید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری