اگر به دنبال یک دیزاین مدرن در منزل خود هستید ، به جای استفاده از تلوزیون همراه میز تلوزیون  بهتر است آن را با پروژکتورهای جدیدی که به بازار آمدند جایگزین کنید . این پروژکتور ها ، جعبه  ای با حجم کوچک است که می توانید هرکجای خانه که بخواهید قرار دهید و تصایری چند برابر تصویر تلوزیون معمولی را مشاهده کنید.زایجیتال در این مقاله ارزان قیمت ترین پروژکتورها را برای داشتن دیزاینی مدرن به شما معرفی می کند.

البته که قیمت پروژکتورها از تلوزیون های معمولی بیشتر می شود اما ما به ارزان ترین آن ها که زیر 1000 دلار هستند  وهم چنین از کیفیت خوبی نیز برخوردارند ، اشاره کردیم و آن ها را با تلوزیون ها همراه با جزئیات آن ها مقایسه کردیم. 

1)  مدل BenQ HT2050A 

این مدل کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و مخصص کسانیت که عاشق فیلم دیدن هستند .اما فقط این نیست ! این پروژکتور تصاویر ۱۰۰ اینچی را  با فاصله ۲٫۵ متر از پرده نمایش میدهد  قابلیت نمایش سه‌بعدی فیلم‌ها و بازی‌ها را دارد که حداقل تأخیر یا Input lag پایین یعنی فقط ۱۶ میلی‌ثانیه برای بازی‌های مسابقه‌ای است.

این دستگاه می تواند زاویه ی قاب را تصحیح کند و هم چنین نور لامپش را با توجه به روشنایی محیط تنظیم سازد.  

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت DLP   با روشنایی 2200 لومن ،رزلوشن ۱۹۲۰x 1080p  و کنتراست 1 : 15000  و قابلیت نمایش 3D .

اندازه صفحه نمایش حداقل ۶۰ تا حداکثر ۱۸۰ اینچ است و دارای حداقل تأخیر یا همان Input lag می باشد.

2) مدل  BenQ HT2150ST 

این مدل کمی از مدل قبلی گران تر است اما تمام ویژگی های یک پروژکتور خانگی را دارد.  این پروژکتور دارای لنز پرتاب کوتاه است یعنی شما این قابلیت را دارید که حتی در فضاهای کوچک نیز تصاویر را در ابعاد بزرگ تماشا کنید. 

این پروژکتور تصاویر ۱۰۰ اینچی را  با فاصله ۲٫۵ متر از پرده نمایش میدهد . وجود چرخ رنگ RGB با سرعت ۶ برابری باعث تولید رنگ های طبیعی و واقعی شده است.

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت DLP   با روشنایی 2200 لومن ،رزلوشن 1080p  و کنتراست  1 : 15000 و قابلیت نمایش 3D .هم چنین دارای دو اسپیکر داخلی 10 واتی است که می تواند  صدایی رسا بدون نیاز به اسپیکر جانبی را پخش کند.

اندازه صفحه نمایش حداقل ۶۰ تا حداکثر ۱۸۰ اینچ است و دارای حداقل تأخیر یا همان Input lag می باشد که توجه گیمرها را به خود جلب می کند.

3) مدل   Epson 2150 

تفاوت این مدل با مدل های دیگر تکنولوژی ساخت آن است (Miracast) که دارای نمایش رنگ های عمیق  و کیفیت تصیر بی نظیر است.کمی از مدل قبلی گران تر است اما تمام ویژگی های یک پروژکتور خانگی را دارد و تنها 900 دلار قیمت دارد.

 این پروژکتور دارای لنز پرتاب کوتاه است یعنی شما این قابلیت را دارید که حتی در فضاهای کوچک نیز تصاویر را در ابعاد بزرگ تماشا کنید. 

این پروژکتور تصاویر بزرگ تا ابعاد ۳۰۰ اینچ  نمایش می دهد و مناسب استفاده در مهمانی‌‌ها یا ایونت‌هایی که در فضای باز هستند یا اتاق های بزرگ است.

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت DLP   با روشنایی 2500 لومن ،رزلوشن 1080p  و کنتراست  ۶۰٫۰۰۰:۱ است .هم چنین دارای تکنولوژی ۳LCD است این یعنی خداحافظی با هر گونه اثر رنگین‌کمانی .

دارای دو اسپیکر داخلی 10 واتی است و امکان اشتراک‌گذاری محتوا به صورت وایرلس را دارد.

4) مدلBenQ HT3050 

از مدل های ایده آل در این لیست محسوب می شود. این مدل تکنولوژی DLP دارد که می تواند جزئیات را به خوبی نشان دهد. این پروژکتور تصاویر بزرگ ۱۰۰ اینچ را با وضوح و کیفیتی بالا نشان می دهد حتی می توانید تصاویر بسیار واضحی را حتی در فریم های تاریک داشته باشید .

ویژگی که باعث تمایز این مدل شده ، سیستم خنک‌کننده بی سرو صدا، وجود اسپیکر داخلی با قدرت ۲۰ واتی که دیگر نیاز به اسپیکر خارجی ندارد و لامپی با طول عمر ۷۰۰۰ ساعته است.

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت DLP   با روشنایی ۲٫۰۰۰  لومن ،رزلوشن 1080p  و کنتراست  ۱۵٫۰۰۰:۱ است .هم چنین یکی از ویژگی های مهمی که دارد حداقلی اثرات رنگین کمانی است.

5) مدل Epson EX9220 

از مهمترین دلایل قرار گرفتن این مدل در این لیست نمایش تصاویر در ابعاد ۳۰۰ اینچی است.این مدل بیشتر مخصوص علاقه مندان به فیلم است اما به دلیل  روشنایی تصویر و کنتراست خوبی که دارد از پس گیم ها هم به خوبی بر می آید.این مدل  از اتصال دانگل میراکست  هم  پشتیبانی می کند.

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت ۳LCD   با روشنایی 3600 لومن ،رزلوشن  ۱۰۸۰ WUXGA p  و کنتراست  1 : 15000 . هم چنین یک لامپ با عمر 10000 ساعتی دارد که قیمت بسیار پایینی نیز دارد.

اندازه صفحه نمایش حداقل 29 تا حداکثر 300 اینچ است و دارای قابلیت اتصال به تلفن هوشمند یا تبلت و اسکن QR code ایده‌آل برای اشتراک‎‎گذاری است .

6) مدل Optoma HD39Darbee          

کیفیت تصویر از دلایل مهم قرار گرفتن این مدل در این لیست است.

مزایای مشخصات فنی پروژکتور نیز عبارت اند از : تکنولوژی ساخت DLP با روشنایی 3500 لومن ،رزلوشن  ۱۹۲۰  1080p x   و کنتراست  1 : 32000 . هم چنین یک لامپ با عمر 10000 ساعتی دارد که قیمت بسیار پایینی نیز دارد.

این نوع پروژکتورهای DLP  بسیار حرفه ای هستند  شما هیچ گونه جزئیاتی را از دست نخواهید داد.

اندازه صفحه نمایش حداقل 51 تا حداکثر 370 اینچ است و دارای Input lag حدود ۳۲ میلی‌ثانیه می باشد که مرد توجه گیمرها قرار می گیرد.

7) مدل Optoma HD29Darbee 

این مدل اقتصادی‌ترین انتخاب در میان لیست ارزان‌ترین های 2020 است.

میزان روشنایی ۳٫2۰۰ لومن و میزان کنتراست ۳۰٫۰۰۰:۱ است که این ویژگی ها باعث می شوند نورهای محیط را به خبی نشان دهد و جزئیات را دقیق نمایش دهد.

تکنولوژی این مدل DLP  با رزولوشن  ۱۹۲۰ 1080p xاست . اندازه صفحه نمایش حداقل 27 و حداکثر 305 اینچ است که برای قاب منظم خود دارای تصحیح کیستون عمودی است.

 این مدل با توجه به قیمت اقتصادی ، امکانات خوبی برای استفاده در منزل دارد.

در خرید ارزان ترین پروژکتورهای 2020 باید به نکات زیر توجه کنیم:

تکنولوژی ساخت  

تکنولوژی ساخت به طور به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند:1) پروژکتورهای DLP با پردازش دیجیتال نور و 2) پروژکتورهای ۳LCD با نمایش با استفاده از کریستال مایع.

اکثر پروژکتورهای DLP از پخش تصاویر سه بعدی 3D با عینک مخصص پشتیبانی می‌کنند و در نمایش تصاویر شارپ بر ۳ LCD ها مزیت دارند. 

پروژکتورهای LCD هم پیشرفته تر از تکنولوژی تلزیتن ها هستند اما کم پیش می‌آید که قابلیت پخش محتوای سه بعدی را داشته باشند. همینطور در نمایش رنگ‌ها غلیظ و اشباع شده در مقایسه با DLP ، مزیت دارند .

میزان روشنایی 

میزان روشنایی  با واحد لومن اندازه گیری می‌شود  که در این لیست بزرگترین تفاوت ها را با مدل های گران قیمت دیگر دارد.هر چه پروژکتور روشن‌تر باشد، کیفیت تصویر نیز بهتر خواهد بود. اگر در محیطی تاریک هستید تمتم مدل های ذکر شده در بالا روشنایی خوبی دارند اما در محیط های نورانی بهتر است مدل های دارای 3000 لومنی را انتخاب کنید ، مانند Epson EX9220.

نرخ کنتراست 

نرخ کنتراست یعنی تفاوت سفیدی فضاهای روشن تصویر به سیاهی فضاهای تیره. مثلا در نرخ کنتراست ۳۰٫۰۰۰:۱، رنگ سفید ۳۰ هزار بار روشن‌تر از فضای تیره است. هر چه کنتراست بالاتر باشد، جزئیات تصویر بیشتر مشخص می شود.

میزان رزولوشن 

میزان زولوشن یعنی  تعداد پیسکل‌های تولید شده در هر فریم. هر چقدر تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد ، وضوح تصویر هم با محو شدن فاصله‌ی بین پیکسل‌ها، بالاتر می‌رود‌. 

قابلیت تصحیح کیستون و قاب تصویر منظم :

با این قابلیت، وقتی جایگاه پروژکتور نسبت به صفحه نمایش زاویه‎دار باشد و یا در زاویه‌ی ۹۰ درجه در موازات پرده نمایش قرار نگرفته باشد، به صورت خودکار قاب تصویر را ترازبندی می شود. 

فاصله پرتاب 

فاصله تعیین کننده‌ی فاصله‌ی پروژکتور از پرده نمایش است. هر چه عدد کوچکتر باشد،  در فاصله‌ی کمتری، تصاویر بزرگ‌تری را می توانیم داشته باشیم. 

ابعاد صفحه 

ابعاد صفحه یعنی میزان حداقلی و حداکثری ابعاد تصویر بود که این پروژکتورها با حفظ وضوح، بر اساس رزولوشن اصلی خود و میزان روشنایی تعریف شده، قادر به نمایش هستند. 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری