Xeon ها پردازنده هایی با قدرت بالا هستندد که مناسب برای استفاده برای کاراهای محاسباتی و مولتی تسکینگ سنگین می باشند ، این مدل معمولا دارای تعداد هسته بالایی می باشد ، شما در مدل های این پردازنده حتی 28 هسته و 56 ترد هم می توانید ببینید و همچنین از دیگر ویژگی های این Cpu  این است که دارای حافظه نهان یا Cache Memory بسیار بالایی که حدودا بین 4 تا 60 مگابایت هستند ، می باشد . البته باید به این نکته نیز توجه کرد که سری های مختلف متفاوت هستند .

CPU به معنی واحد پردازش مرکزی می باشد به این دلیل به این نام خوانده می شود که همه چیز را کنترل می کنذ و نقش Cpu در یک بازی این است که فرمان های لازم را به Gpu انتقال میدهد ، با توجه به این تعریف پی میبریم که در یک بازی نقش اصلی و مهم ترین قطغه سخت افزار برای بازی Gpu می باشد نه Cpu  ، Cpu تنها در نقش یک مدیر می باشد ، به این گونه که در رأس کار هست وو دستوران لازم را میدهد.

در ادامه با زاجیتال  برای تعریف اصطلاح ایجادد گلوگاه همراه باشید ، علت اینکه ما میخواهیم برای شما این اصطلاح را در این مقاله توضیح بدهیم این است که خیلی وقت ها شنیده اید که می گویند سطح پردازنده شما برای اجرا این بازی مناسب نیست آ یا این موضوع رست است یا خیر را در ادامه توضیح خواهم داد. 

گلوگاه یا Bottleneck به شرایطی گفته می شود که یک قطعه سخت افزاری باعث شود که قطعات دیگر نتوانند در حداکثر  وان خود کار بکنند ، اگر این گلوگاه توسط قطعه Cpu ایجاد شده باشد باعث نقص فنی کارا Gpu بشود و پرفورمنس شما افت کند .

ما این قول را به شما می توانیم بدهیم نه تنها پردازنده Xeon  برای بازی هیچ گاه گلوگاه تشکیل نمی دهد بلکه پردازنده Core i5a نیز که از پردازنده Xeon ضعیف تر می باشد نیز برای بازی مناسب است و هنگام استفاده از این پردازنده برای بازی نیز با گلوگاه نیز مواجه نمی شوید.شما فقط در صورتی باید از این پردازنده قوی برای بازی استفاده کنید که بخواهید کارت های گرافیکی رده بالای خود را به SIL تبدیل کنید وگرنه برای بازی اصلا به پردازنده ای با این قدرت نیاز نمی باشد،همچنین این پردازنده‌های Xeon به شدت گران هستند و اکثر مدل‌هایشان بالای ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند. 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری