شرکت شیائومی با طراحی و ساخت سری های mi mix یک تحولی در دنیای موبایل به وجود آورد و در این سری ها بیشترین تمرکز بر روی نسبت صفحه نمایش به بدنه بود که این ایده طرفدران بسیاری را به سمت خود جلب کرد اما به مرور شرکت های دیگر هم در تلاش برامدند که گوشی هایی با حاشیه کم مثل سری mi mix طراحی و تولید کنند برای همین این شرکت شروع به تولید یه مدل جدید Mi MIX 3  با طراحی کشویی کرد اما این گوشی مثل سری های قبلی مورد استقبال به اون شدت سری های قبل نشد برای همین شرکت شیائومی به مدت 3 سال نسخه جدیدی از این سری mi mix  تولید نکرد تا امسال که پس از گذشت سه سال Xiaomi Mi Mix 4  را معرفی کرد.

از ویژگی های جدید Mi Mix 4 نسبت به نسخه های سری قبل می توان به مجهز بودن این گوشی به دوربین زیر صفحه نمایش و همچنن به کار بردن سنپدراگون 888 پلاس در داخل این محصول اشاره کرد.
 


سخت افزار

این گوشی مجهز به  تراشه کوالکام اسنپدراگون +888  می باشد و همچنین در این دستگاه از پردازنده  گرافیکی Adreno 660 استفاده شده است. تراشه کوالکام اسنپدراگون +888 فرکانس 2.84 گیگاهرتز را که در نسخه معمولی سیستم روی تراشه اسنپدراگون 888 وجود داشته به 2.995 گیگاهرتز افزایش می دهد. این گوشی پرجمداز  به خاطره تراشه ایی که دارد از گوشی های دیگر عملکرد بالاتری دارد و همچنین این گوشی با وجود تراشه جدبد قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته ای را به کاربران خود ارائه می دهد. این گوشی دارای ویژگی اتلاف گرما در مساحت 11588 میلی متر مربع  که کارایی این قابلیت به این صورت می باشد که  به کسانیی که از این گوشی برای بازی کردن در تایم های بالا یا  فیلمبرداری با کیفیت بالا  استفاده میکنند که این دو فعالیت باعث داغ شدن دستگاه می شود  اما این گوشی با داشتن این قابلیت از داغ شدن دستگاه جلوگیری می کند . اسن دستگاه در نسخه های 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم یا 128 یا 512 حافظه داخلی ارائه می شود.



دوربین

گوشی Mi Mix 4 دارای 3 سنسور در داخل یک ماژول دوربین مربعی شکل می باشد که همچنینن در این ماژول یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با یک لنز با فرم آزاد قرار گرفته است . دارای یک لنز 8 مگاپیکسلی پریسکوپی با لرزشگیر اپتیکال و 5 برابر زوم اپتیکال (50 برابر بزرگنمایی دیجیتال) و 120 میلی متر فاصله کانونی می باشد و همچنین در کنار این لنز یک سنسور  1/1.33 اینچی از نوع 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX سامسونگ با تثبیت گر اپتیکال (OIS) قرارا گرفته شده . گفته می شود که این دوربین امکان عکاسی  با 1 درصد اعوجاج در بخش لبه ها را دارد.

دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسلی می باشد و در زیر نمایشگر قرار گرفته است که  که دارای پیکسل های 1.6 میکرومتر با فناوری باینینگ 4 در 1 پیکسل می باشد .
 


 صفحه نمایش

گوشی Mi Mix 4  از  صفحه نمایش خمیده 6.67 اینچی AMOLED با امکان نمایش رنگی 10 بیت TrueColor بهره مند می باشد که این گوشی هم مثل سری های دیگر mi mix سعی در حفظ بزرگی صفحه نمایش خود و کمتر کردن حاشیه دارد .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری