شزکت سامسونگ در سری خط تولید ساعت های جدید خود از نام های جدید گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک استفاده کرده است این در حالی است که قبلا به نام های اکتیو و معمولی بود .
شرکت سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد خود از این دو ساعت گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک رونمایی کرد این در حالی بود که طرفداران ساعت های این برند مدت هاست منتظر سری جدید ساعت های سامسونگ بودند.

اگر به برسی تفاوت های ظاهری این دو ساعت بپردازیم درمیابیم که بزرگ ترین تفاوت ظاهری بین این دوو محصول جدید ، وجود حلقه مکانیکی چرخان در واچ ۴ کلاسیک است که در نسخه واچ 4 دیده نمی شود و دیگر تفاوت قابل اشاره بین این دو محصول جنس بدنه واچ 4 از آلومینیوم می باشد در حالی که گلکسی واچ 4 کلاسیک از فولاد ضد زنگ درجه یک ساخته شده است .
 


از شباهت های این دو دستگاه میتوان به وجود یک جفت دکمه کنترل در سمت راستشان و محدوده اندازه صفحه‌نمایش و رزولوشن یکسان و داشتن GPS این دو اشاره کنیم .

گلکسی واچ 4 در نسخه  40 و 43 میلی متری تولید شده است و همچنین گلکسی واچ 4 کلاسیک در نسخه های 42 و 46 میلی متر تولید شده است.

واچ 4 نسبت به مدل قبلی خود که همان اکتیو 2 می باشد جمع و جور تر و در حدود یک میلی متر نازک تر می باشد دلیل این نازکی و باریکی نسبت به سری قبلی  نداشتن حاشیه چرخان فیزیکی می باشد .
 


 

یکی از بزرگترین تفاوت های این دو ساعت معرفی شده نسبت به ساعت های سری قبلی استفاده نکردن این دوساعت جدید از سیستم عامل تایزن (Tizen) می باشد این در حالی است که این دو ساعت جدید از سیستم عامل جدید استفاده میکنند که این سیستم عامل در نتیجه همکاری سامسونگ و گوگل تولید شده است  که  شرکت سامسونگ اسم این سیتم عامل را «Wear OS Powered by Samsung» در حالیکه کمپانی گوگل به نام Wear OS 3 می نامد.البته اینن نکته بسیار قابل توجه است که برای اینکه این ساعت ها شباهت بیشتری به تایزن داشته باشند از  از پوسته One Watch UI سامسونگ در آن ها استفاده شده است. کسایی که واچ 4 را خریداری کرده اند می توانند از بسیاری ار آپ ها استفاده کنند از جمله آپ هایی مانند فروشگاه گوگل پلی، گوگل پی و نقشه گوگل  شامل آپ های قابل استفاده این واچ می باشند.
 


 

برای نسخه‌های ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ کلاسیک به ترتیب از دو باتری با ظرفیت‌های ۳۶۱ و ۲۴۷ میلی‌آمپر استفاده شده است. نسخه ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۴نیز  دارای یک باتری ۳۶۱ میلی‌آمپری بوده و نسخه ۴۰ میلی‌متری یک باتری ۲۴۷ میلی‌متری را درون خود جای داده است در هر کدام از این ساعت ها به دلیل متفاوت بودن اندازه ها میزان ظرفیت باتری آن ها نیز متفاوت می باشد اما شرکت سامسونگ سک عدد برای میانگین ظرفیت باتری ساعت ها اعلام کردهه اند که در حدود 40 ساعت می باشد .

یک نگاهی به سختت افزاری این دو ساعت هوشمند بیندازیم این دو ساعت دارای یک پردازنده ۵ نانومتری اگزینوس W920 سامسونگ همراه با ۱٫۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی می باشد که این تراشه جدید به کار برده شده در این دو ساعت هوشمند دارای عملکرد بهتر و سرعت بالاتر نسبت به تراشه قبلی که اگزینوس ۹۱۱۰ نام داشت دارد. در هر دو این ساعت ها قابلیت LTE  وجود دارد اما متاسفانه مجهز به 5G  نمی باشند .

 



 

در مشخصات این دو ساعت می توانیم از بهره مند بودن این دو ساعت به گواهینامه استاندارد ۸۱۰G ، گوریلا گلس +DX ، مقاومت  در برابر آب و گردوغبار  و توانایی استقامت تا عمق ۵۰ متری ببینیم که با توجه به این ویژگی های ذکر شده در بالا در میابیم که این دو ساعت  مقاومت بالایی دارند.

ساعت های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک مجهز به سنسور BIA می باشد که کاربرد این سنسور همه چیز بدن شما را همه چیز از فیبریلاسیون دهلیزی گرفته تا سطح اکسیژن خون و حتی چربی بدنتان را برسی می کند از این طریق که یک جریان الکتریکی کوچک به بدن شما ارسال می کند و از آنجایی که ترکیب ماهیچه و چری باهم تفاوت دارند ، میتوانند ترکیب بدن را تخمین بزنند ، شما تنها با قرارا دادن دو انگشت خود بر روی دکمه های سمت راست ساعت میتوانید اطلاعات خاصی مانند توده عضلانی اسکلتی، درصد چربی بدن و میزان سوخت و ساز بدنتان را ببنید.
 


یکی دیگر از جذاب ترین ویژگی های این ساعت این می باشد که میتواند مقدار اکسیژن شما را در هنگام خواب اندازه گیری کند و الگو خوابتان را بدست بیاورد .

هر دوی این ساعت ها را میتوانید پیش سفارش کنید و تحویل این ساعت ها از تاریخ 5 شهریور به تاریخ شمسی و 27 آگوست به میلادی شروع خواهد شد . قیمت واچ ۴  از ۲۴۹ دلار (یا ۲۹۹ دلار با LTE) آغاز می‌شود، در حالی که نسخه کلاسیک آن گران تر می باشد وقیمت گذاری آن از ۳۴۹ دلار برای مدل دارای بلوتوث و تا ۳۹۹ دلار برای مدل LTE  می باشد .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری