شرکت سامسونگ دیروز در مراسم رویداد آنپکد خود از گوشی گلکسی زد فولد 3 رونمایی کرد . البته اگه با زاجتای همراه بوده باشید ما در مقاله های قبلی راجبع اطلاعات افشا شده از گلکسی فولد 3 صحبت کردیم و همچنین به شایعه های گفته شده راجبع این گوشی نیز پرداختیم ، امروز در این مقاله میخواهیم به اطلاعات دقیقی که شرکت سامسونگ در مراسم رویداد گلکسی آنپکد در رابطه با این محصول اراوه داده است بپردازیم ، پس اگر علاقه مند به این محصول می باشد مثل همیشه با زاجیتال همراه باشد تا به برسی دقیق این محصول بپردازیم .این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای گلکسی نوت می باشد به این دلیل که این محصول نیز از از قلم S Pen نیز پشتیبانی می کند پس کاربرانی که سری های نوت بسیار برایشان مورد استقبال بود حتما از گلکسی فولد 3 نیز استقبال خواهند کرد . 


همچنین یکی از تدابیر بسیار با اهمیتی که سامسونگ در این گوشی به کاربرده است این می باشد که سامسونگ در طراحی قلم این گوشی از سر پلاستیکی برای این محصول استفاده کرده است که هم موجب بهینه در ساخت این محصول می شود و هم اینکه از آسیب وارد کردن به صفحه ی گوشی جلوگیری می کند .

اما کاربران باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشند که این قلم ها همراهه گوشی نمی باشند و کاربران باید به صورت جداگانه  قلم را سفارش بدهند ، که قیمت های اعلام شده برای این قلم ها هم به این گونه می باشد ، که اس پن در دو نسخه معمولی و پرو عرضه می‌شود که به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و همچنین چون در طراحی این گوشی مجلی برای قرارا گیری این قلم طراحی نشده است شرکت سامسونگ یک کیس محافظ نیز طراحی کرده است که هنگام خرید قلم این قاب نیز همراه آن می باشد که قیمت این قاب برابر 80 دلار می باشد .
 


یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با این محصول که عمر این محصول براساس تعداد باز و بسته کردن این محصول می باشد که پیشبینی شده است که لولای این محصول توانایی باز شدن در حدود ۳ تا ۲۰۰ هزار بار را دارد که با توجه به این جمله متوجه میشویم که این گوشی با باز شدن 100 بار روزان ه قابلیت عمر تا 5 سال را دارد .

یکی از تغییرات چشمگیر این گوشی مجهز بودن آن به گواهی IPX8 می باشد  که  این قدرت را به دستگاه میدهد که دستگاه بتواند در آب با عمق 1.5 میلی متری دوام بیارد.

گوشی گلکسی زد فولد 3 ، در حالت تا شده دارای ضخامت 14.4 و در حالت باز دارای ضخامت 6.4 می باشد و همچنین وزن این دستگاه 271 گرم می باشد ، با توجه به اطلاعات گفته شده در میابیم که سعی شده که نسبت به مدل قبلی باریک تر شده  باشد و شرکت سامسونگ موفق به انجام این تغییر بوده است.
 


نمایشگر خارجی این گوشی که همان نمایشگری می باشد که وقتی دستگاه به صورت تا شده می باشد شما می بینید دارای ابعاد ابعاد ۶٫۲ اینچ و رزولوشن ۲۲۶۸×۸۳۲ پیکسل می باشد و همچنین در قسمت بالای  صفحه نمایش خارجی ، دوربین 10 مگاپیکسلی قرار گرفته است .

نمایشگر داخلی این گوشی که  وقتی گوشی در حالت باز می باشد قابل مشاهده است ، دارای ابعاد ۷٫۶ اینچ داشته که با رزولوشن ۲۲۰۸×۱۷۶۸ می باشد. 

و نکته قابل ذکر این می باشد که از نمایشگر خارجی  گوریلا گلس ویکتوس محافظت می کند و همچنین شرکت سامسونگ اعلام کرده است که نمایشگر اصلی را با نوع جدید از فیلم محافظ  پوشانده است که نسبت به مدلی قبلی 80 درصد بادوام تر است و همچنین شرکت سامسونگ گفته است که فریم و لولای این گوشی از جنس آرمور آلومینیوم می باشد که لولا را 10 درصد مقاوم تر می کند .
 


در قسمت سخت افزاری این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده است که این تراشه ۵ نانومتری از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که در فرکانس‌های ۲٫۸۴، ۲٫۴ و ۱٫۸ گیگاهرتز کار می‌کنند.

یکی از اطلاعات بسیار مهمی که کاربران باید در زمان خرید این گوشی به آن دقت کنند مقدار رم و حافظه داخلی این دستگاه می باشد ، این دستگاه دارای 12 گیگابایت رم و در حافظه داخی های 256 و512 ساخته شده است که از نوع UFS 3.1  می باشد .

گلکسی زد فولد 3 مجهز به فناوری Eco display  می باشد که از کارایی این فناوری این می باشد که باعث روشن تر شدن و کم مصرف تر شدن تنمایشگر این گوشی شده است .


به سراغ قمست دوربین این گوشی می رویم که شامل ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود که دوربین اصلی عریض (واید) است و به لرزش‌گیر اپتیکال، گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل ۱٫۸ میکرومتر مجهز شده است و از ویژگی دوال پیکسل نیز بهره می‌برد. دوربین تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4، لرزشگیر اپتیکال، امکان بزرگنمایی دوبرابری و ابعاد پیکسل ۱ میکرومتری طراحی شده است. در نهایت به دوربین فوق عریض می‌رسیم که با گشودگی دیافراگم f/2.2 میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای برای عکاسی فراهم کرده و اندازه پیکسلی برابر ۱/۱۲ میکرومتر دارد. گلکسی زد فولد ۳ به کاربر امکان ضبط ویدیوهایی با فرمت 8K را نیز می‌دهد.
 

در طراحی قسمت امنیت این گوشی علاوه بر روش های رایج الگو، پین و پسورد از حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره نیز استفاده شده است که حسگر اثر انگشت در فریم کناری این گوشی قرار گرفته شده است.

این گوشی بهه باتری 4400 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که در مقایسه با باتری سری قبلی از باتری ضعیف تری برخوردار می باشد .

این گوشی مجهز به  به مودم 5G، بلوتوث ۵.۰، وای‌فای ۶ و چیپ NFC می باشد.

تاریخ عرضه ی این گوشی تاریخ 5 شهریور به تاریخ شمسی و 27 آگوست به تاریخ میلادی می باشد که در سه رنگ مشگی ، سبز و نفره ای به فروش می رسد و قیمت ابتدایی فروش این محصول 179.99 دلار می باشد .
 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری