چرا امروزه به پرینتر جوهرافشان نیاز نخواهید داشت؟

 پرینتر های جوهر افشان به مرور زمان و با آمدن سری جدید و پیشرفته تر پرینتر ها  از دور خارج شده اند و جای خو را به پرینتر ها با کیقیت بهتر و پیشرفته تر داده اند.شرکت اچ‌پی اخیرا به‌روزرسانی جدیدی برای پرینترهای خود منتشر کرده است که به‌واسطه‌ی آن، دستگاه‌های مذکور از پذیرش جوهرهای دیگر خودداری می‌کنند که این مسئله باعث میشود متقاضیان از تهیه این دستگاه خودداری کنند.

عکس 

اگر بخواهیم به شما صادقانه توصیه ای بکنیم میگوییم پرینتر جوهر افشان نخرید ، این توصیه نه تنها راجبع فقط شرکت اچ پی نیست بلکه تمامی شرکت های دارای پرینتر جوهر افشان منظورمان می باشد . پرینترهای جوهرافشان با وجود محبوبیت بسیار زیادشان، همیشه خرید عاقللانه ای نخواهند بود. استفاده از پرینترهای جوهرافشان در سال ۱۹۹۰ رایج شد. این دسته از پرینترها گزینه‌ای محبوب بودند میان پرینترهای لیزری که با وجود محدوده تولید فراوان، اندازه‌ی بزرگ و قیمت گرانی داشتند و پرینترهای ماتریسی که با وجود ارزان‌بودن، سروصدای بسیار زیادی تولید می‌کردند.

پرینترهای جوهر افشان به دلیل قیمت خوبی و مقرون به صرفه ای که داشتند و همچنین دلایلی که در بالا گفته شد  از سایر پرینتر های پیشی گرفت  اولین انتخاب آن دوره شد و کاربران بیشتر از این پرینتر ها برای مصارف خانگی و کسب کاذرهای کوچک استفاده میکردند .این پرینترها میتوانستند بسیار با کیفیت و کارایی بهتری  ظاهر شوند اما با وجود این معایب ، این پرینتر در نسل های قبل جا ماند و پرینتر های جدید جای آن را گرفتند و  پرینترهای ماتریس که در دهه‌ی ۱۹۹۰ انتخابی رایج و پراستفاده بودند، امروزه به‌طورکامل کنار رفته‌اند.

با وجود این محبوبیت پرینتر های جوهر افشان بسیار بیشتر از پرینتر های لیزی بود جوری که در آن زمان از پرینترهای لیزری بسیار کم استفاده میشد  به این دلیل که پرینتر های لیزی هزینه ی بسیار زیادی داشت ئ فقط برای دفاتر و کسب و کارهای بزرگ استفاده می شد تا زمانیکه نسخه هایی از آن ها در ابعاد کوچک تر و قیمت مناسبتر به بازار عرضه شد . و تنها مزیت و برتری پرینتهای جوهذر افشان نسبت به پرینترهای لیزری قبلی قیمت ارزان تر و به صرفه تر آن بود که با تولید سریع جدید پرینتر های لیزری کوچیک تر و ارزان تر ، گرینترهای جوهر افشان به کل از رده خارج شد و جایگاه خود را از دست داد. . اسناد و مدارک چاپ‌شده با پرینترهای لیزری بسیار واضح‌تر و شفاف‌تر از پرینترهای جوهرافشان است و مقایسه این دو نوع پرینتر شاید کار درستی نباشد.

عکس

در این پاراگراف میخواهیم به معایب پرینترهای جوهر افشان که  این معایب باعث شد پرینتر های لیزی بر پرینترهای جوهر افشان برتری پیدا کنند اشاره کنیم ، اولین مورد این است که  در صورت وجود مقدار کمی رطوبت ، باعث میشود نوشته ها پاک شود ، مورد دوم این است که قیمت جوهر پینتر های جوهر افشان بسیار گران است و تولید کنندگان خریداران پرینترهای جوهرافشان معمولا ازلحاظ فنی، دقت و توجه بسیار کمتری به این موضوع می‌کنند؛ ازاین‌رو، پرینترهایی با قیمت ارزان تولید می‌کنند و جوهر آن را با قیمت گران می‌فروشند و خریدان بدون توجه به این مرد اول از وجود قیمت پایین دستگاه خوشحال میشوند ولی بعد در مواقعی که جوهذر دستگاه تموم میشود و آنها مجبور به تهیه آن میشوند میفهمنند که قیمت جوهر آن بسیار گران و بدون صرفه است .

.شاید براتون جالب باشه که این نکته رو بدانید که با مقدار هزینه‌ای که برای یک گالن جوهر صرف می‌شود، می‌توان ۲۶۰۰ گالن گازوئیل خرید، این، یعنی از این رو میفهمیم که روزانه با افزایش قیمت جوهر و قیمت بسیار زیاد آن تهیه این پرینتر ها اصلا به صرفه و مناسب نمی باشد.

با توجه به علت های اشاره شده در بالا درمیابیم که ، امروزه  استفاده از پرینتر های لیزری بسیار ارزانتر و کارامدتر نسبت به پرینترهای جوهر افشان هستند ، شاید هزینه دستگاه لیزرس مقداری از جوهر افشان گرانتر باشد ولی به هیچ وجهه هزینه های بالایی که در ادامه کار با پرینترهای جوهر افشان مجبور به پرداخت انها هستید ، نمی باشد و تنها با هزینه مثلا 100 دلار بیشتر میتوان پرینتر لیزری قدرمتند تر و کارامد تری نسبت به پرینترهای جوهر افشان تهیه کنید . پرینترهای لیزری به‌جای جوهر از تونر استفاده می‌کنند که به‌طورمتوسط، هر کارتریج تونر برای پرینترهای لیزری حدود ۴۵ دلار هزینه دربر دارد و این مقدار برای چاپ حدود ۲,۶۰۰ صفحه کافی است؛ یعنی به‌ازای هر صفحه رقمی معادل دو سنت لازم است پرداخت کنید.   در مقام مقایسه، هر کارتریج جوهرافشان اچ‌پی ممکن است قیمتی معادل ۱۴ دلار داشته باشد که این مقدار تنها برای ۱۹۰ صفحه کافی است. به‌عبارت‌دیگر، برای چاپ هر صفحه مبلغی حدود ۷ سنت باید بپردازید که درعمل، این مبلغ چهار برابر بیشتر از چاپ هر صفحه با پرینتر لیزری است

عکس 

وقتی شما بخواهید به طور مرتب ورقه مختلف و تعدا زیاد تایپ کنید ، درمیابید که خرید 14 کارتریح 14 دلاری جوهر بسیار گران است ،در اینجا هزینه بسیار گران پرینتر جوهر افشان به وضوح معلوم می شود. با وجود تمام این علت های گفت شده ، و دلیل اساسی برای استفاده از پرینترهای جوهر افشان وجود دارد :

اولین نکته این است که قیمت دستگاه پرینتر جوهر افشان از قیمت پرینتر لیزری ارزان تر است . مثلا شما میتوانید یک دستگاه پرینتر لیزری را با قیمت 50 تهیه کنید اما قیمت پرینتر لیزری به طور مثال 100 دلار است و شمامیتوانید 50 دلار صرفه جویی کنید ولی در ادامه چندین برابر این مبلغ صرفه جویی شده را باید برای خرید جوهر خرج کنید .

دلیل دوم ، ارزانترین پرینتر های جوهر افشان هم قابلیت چاپ به صورت رنگی را دارند در حالیکه ارزان ترین پرینتر های لیزری تنها قابلیت چاپ به صورت سیاه و سفید ، ذاما باید این را درنظر بگیریدکه ما گفتیم ارزان ترین پرینترهای لیزری تنها قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارند در حالیکه نمونه های لیزری گران تر با قابلیت چاپ رنگی را داریم که با قیمت پایه 150 تا 200 دلار موجود است و تونر رنگی آنها از تونر سیاه سفید گرانتر است . باوجود نکته گفته شده باید به یک حقیقتی توجه کرد که ما اکثر چیزهایی که چاپ میکنیم اسناد و مدارک است که هیچ رنگ خاصی ندارند  و به رنگ سیاه و سفید هستند پس چاپ‌کردن آن‌ها با پرینتر رنگی یا پرینتر سیاه‌و‌سفید عملا تفاوت خاصی ایجاد نخواهد کرد و  عمدتا کمتر ورقه هایی چاپ میکنیم که به صورت رنگی باشند.

عکس

البته مثلا مواردی مثل عکس ها نیاز دارد تا به صورت رنگی چاپ شود که به جزِئیات آن بتوان پی برد ولی با وجود این دلیل هم پرینترهای جوهر افشان با دارا بودن تعدادی محدود از تنوع رنگ ها قابلیت و توانایی آن را ندارد که عکس های دیجیتال را با همان کیفیت و وضوح چاپ کند و فقط در مقایسه با گرینتر های قبل واضخ تر است نه به طور کل و ما توصیه میکنیم با وجود گران بودن و پیچیدگی و دشوار بود کار کردن با این دستگاه عکس های خود را به یک سرویس چاپ عکس ارسال کرد و نتیجه بهتری گرفت.

درنتیجه با توجه به کا نکته های ذکر شده برای خرید پرینتر چه برای خانه با استفاده کمتر چه برای استفاده در دفتر و با استفاده بیشتر حتما به صرفه جویی که با خرید پرینترهای لیزری در بلند مدت میتوانیدداشته باشیددقت کنید و مانع سواستفاده شرکت های مختلف بشوید که سالها است با سواستفاده از مشتریان خود جوهر های خود را با قیمت گران عرضه میکنند 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری