بلاخره بعد از انتظار های زیاد شاهد اخبار مبنی بر ارائه این محصول در فصل چهارم ۲۰۲۲ می باشیم ، مدت زیادی است که هواداراناین شرکت منتظر هدست واقعیت مجازی این شرکت هستند و همانطور طق اخبار منتشر شده شرکت اپل نیز مدتی می باشد که در حال تحقیق و کار بر روی این هدست می باشد.

حال بعد از این مدت انتظار برای رونمایی از این محصول مینگ-چی کو تحلیلگر محصولات اپل اطلاعاتی در رابطه با این محصول منتشر کرده است .

مینگ-چی کو گفته است در این هدست از دو تراشه استفاده شده است ، تراشه ای که حکم پردازنده اصلی را دارد در این هدست بسیار از لحاظ کارایی مشابه  چیپ M1 می باشد.اما تراشه دیگر این محصول ضعیف تر از تراشه اصلی می باشد وعملکردهای مربوط به سنسورها را مدیریت می کند.

از ویژگی هایی بسیار کاربردی این محصول این می باشد که میتواند بدون نیاز به اتصال به آیفون یا مک ، کار کند و همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها می باشد .


در ادامه تحلیلگر محصولات اپل  مینگ-چی اظهار کرده است که :

«ما پیش‌بینی می‌کنیم هدست واقعیت افزوده اپل در فصل چهارم ۲۰۲۲ از راه برسد و از دو تراشه بهره ببرد. تراشه قدرتمند عملکرد محاسباتی مشابه M1‌ برای مک خواهد داشت و تراشه کم‌قدرت هم کارهای محاسباتی مربوط به سنسورها را انجام می‌دهد. طراحی واحد مدیریت توان (PMU) برای تراشه قدرتمند مشابه M1 خواهد بود چرا که توان محاسباتی مشابه آن دارد.»


این تحلیلگر از دلایل مجز شدن این هدست به تراشه با عملکرد مشابه تراشه M1 به پشتیبانی این هدست علاوه بر واقعیت افزوده اشاره میکندو همینطور اشاره میکند که این هدست از دو نمایشگر میکرو OLED با رزولوشن ۴K سونی بهره میبرد.

 
از اخبار منتشر شده توسط این تحلیلگر میتوان به عناوین پایین اشاره کرد:

«هدست واقعیت افزوده اپل برای اینکه توان سنسورهایش بسیار بیشتر از آیفون است، به تراشه جداگانه نیاز دارد. برای مثال، این هدست نیازمند حداقل ۶ تا ۸ ماژول اپتیکال است که بطور همزمان و مداوم سرویس‌های AR را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مقایسه، آیفون به ۳ ماژول نیاز دارد و همچنین نیازمند قدرت محاسباتی مداوم نیست.»

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری