اپل مراسم سالانه WWDC خود را در حالی به صورت آنلاین برگزار کرد که به جای چهره تماشاگران از فیس های Memoji استفاده کرده بود و در این مراسم نسخه های جدید سیستم عامل های نرم افزاری خود را اعلام و با iOS 15 شروع به کار کرد.

با افزایش استفاده از ویدئوچت ، اپل با بهبود تجربه و افزودن ویژگی های جدید بیشترین زمان را برای تقویت فیس تایم صرف کرده است.

اکنون ویژگی Spatial audio که پیشتر با هدفون های AirPods Max معرفی شده بود به FaceTime می آید ، بنابراین هنگام استفاده از هدفون های AirPods سازگار ، می توانید صدای شرکت کنندگان در چت تصویری را از همان جهتی بشنوید که تلفن همراه اپل خود را در دست گرفته اید. کیفیت صدا برای صدای واضح تر صدا بهبود می یابد و کاهش صدای پس زمینه باید به شما کمک کند تا بهتر روی شخص صحبت کننده تمرکز کنید.


صدای فضایی با کار با یک تماس گروهی FaceTime به نمایش درآمد و صدای هر شخص طوری به نظر می رسد که انگار از یک جهت دیگر می آید تا یک تماس ویدیویی جذاب تر برای شما ایجاد شود. همچنین Grid View جدیدی برای FaceTime وجود دارد که تمام شرکت کنندگان در تماس را در یک جا نشان می دهد.

حالت پرتره ویژگی جدید دیگری است که به شما امکان می دهد بوکه مصنوعی را برای جلب توجه از پس زمینه خود اعمال کنید که این قابلیت نیز در فیس تایم به کمک شما می آید تا پس زمینه محلی که در آنجا نشسته اید را به طور طبیعی محو نمایید.

مانند Google Meet و Zoom ، اکنون می توانید لینک های مختلفی را برای FaceTime ایجاد کرده و افراد شرکت کننده در جلسه را در iOS یا اندروید با دوستان خود به اشتراک بگذارید. بنابراین بله ، تماس های FaceTime سرانجام در اندروید قابل انجام خواهد بود.


سپس SharePlay را داریم. با این کار می توانید با سایر شرکت کنندگان FaceTime از محتوای گوش دادنی یا تماشا کردنی استفاده کنید. شما می توانید هر برنامه Apple TV پلاس یا Apple Music را از طریق تماس FaceTime به اشتراک بگذارید.

اپل همچنین یک API را معرفی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد پشتیبانی را برای به اشتراک گذاری برنامه های خود از طریق FaceTime اضافه کنند.

چندین برند از قبیل Hulu ، HBO Max ، TikTok ، Paramount + ، Pluto TV ، ESPN + ، NBA ، Master Class و Disney پلاس از هم اکنون با این API در حال کار کردن هستند.


می توانید از بیش از یک دستگاه استفاده کنید تا بتوانید تماس FaceTime را از تلفن خود انجام داده و محتوای تلویزیون Apple را تماشا کنید.

همین حالا می توانید صفحه نمایش گوشی خودتان را از طریق FaceTime به اشتراک بگذارید.

iMessage تغییرات جزئی را در این نسخه از سیستم عامل iOS شاهد بوده است. روشی که تصاویر به اشتراک گذاشته شده را قبلا می دیدید اکنون به مجموعه عکس ها تبدیل شده است.

پیوندها و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در گپ های گروهی اکنون تب مخصوص به خود را در برنامه News دارند. به این ترتیب ، محتوایی که دوستان می خواستند به شما نشان دهند در گپ گروهی گم نمی شود و برنامه News به شما یادآوری می کند چه کسی آن را به اشتراک گذاشته است.

همانند تلگرام ، می توانید از طریق یک موضوع پیام را پین کنید.

اعلان ها یک بازنگری طراحی و چند ویژگی جدید را شامل شده اند. شکل ظاهری اعلان ها برای مشاهده بهتر مانند نماد مخاطب بزرگتر تغییر می کند و اعلان های iOS دانه بندی بیشتری دارند. به عنوان مثال می توانید پروفایل های “متمرکز” را تنظیم کنید که اعلان های اولویت دار را هنگام کار فیلتر می کند.



خلاصه اعلان جدیدی وجود دارد که به جای یک رشته طولانی از اعلان های از دست رفته ، یک بخش کاشمی مانند را به شما نشان می دهد.

همچنین اگر دستگاه دوستتان روی حالت DND (مزاحم نشوید) تنظیم شده باشد ، در iMessage به شما اطلاع داده می شود. اگر مسئله فوری باشد ، همچنان می توانید اعلانی را مجبور کنید که از طریق آن (هر چند بی صدا) ارسال شود.


متن زنده پاسخ اپل به Google Lens است. به شما امکان می دهد متن رونویسی شده از تصاویر وارد شده از دوربین ، گالری یا حتی آنهایی را که از وب بارگیری کرده اید ، انتخاب و کپی کنید. سپس می تواند آدرس و شماره تلفن را استخراج کرده و به هفت زبان نیز از آن استفاده کنید. متن زنده نیز به iPadOS و macOS خواهد رسید.

Siri Knowledge همچنین به گوشی آیفون شما امکان می دهد موارد و نشانه های برجسته گالری شما را تشخیص دهد.

Apple Maps بخش دیگری از iOS است که در نسخه 15 سیستم عامل به روزرسانی عمده را شامل شده است. این نقشه با جزئیات بیشتری در شهر های منتخب و همچنین جهت های مبتنی بر تکنولوژی AR و مسیرهای لایه ای سه بعدی برای پیمایش ناوبری دریافت خواهد کرد.


شهرهای پشتیبانی شده در 8 کشور بصری سه بعدی مانند ارتفاع ، ساختمان های سه بعدی ، رنگ جاده های جدید ، حالت شب جدید و موارد دیگر را نشان می دهند. هنگام مرور نقشه های اپل ، گذرگاه ها ، خطوط و تقاطع های همپوشانی ارائه شده نشان داده می شوند.

پیمایش ترانزیت با Apple Watch کار می کند و مراحل بعدی سفر را به شما نشان می دهد. قبل از اینکه پیاده شوید می توانید پیشرفت خود را بر روی نقشه کنترل کرده و اعلانی دریافت کنید.

Apple Wallet از انواع جدید کلیدها مانند کلیدهای اتاق و هتل پشتیبانی می کند. اپل با Hyatt Hotels همکاری کرده و به Apple Wallet اجازه داده است که کلید هتل را ذخیره کرده و از آن برای ورود به اتاق استفاده کند. هتل می تواند زمان فعال سازی کلید را انتخاب کند.

Apple Wallet می تواند از فناوری UWB برای کار با کلیدهای هوشمند ماشین استفاده کند. قفل اتوماتیک ماشین پشتیبانی شده را باز کرده و بدون نیاز به بیرون آوردن آیفون از آن استفاده کنید.

سرانجام ، کاربران در ایالت های پشتیبانی شده ایالات متحده می توانند شناسنامه خود را به Wallet اضافه کرده و از آنها برای عبور از برخی از ایست های بازرسی امنیتی ، مانند فرودگاه استفاده کنند.

Apple iOS 15 امروز با بتا عمومی در ماه آینده در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. نرم افزار نهایی در پاییز امسال منتشر می شود.

از گوشی آیفون 6s تا گوشی آیفون 12 پرو مکس ، تمامی تلفن های همراه آیفون این به روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

در کنار iOS 15 ، اپل دیشب iPadOS 15 را نیز معرفی کرد ، که پس از مراحل معمول آزمایش توسعه دهنده و آزمایش بتا عمومی ، در پاییز امسال برای تبلت های آیپد عرضه می شود.

با iPadOS 15 ، اپل قالب ویجت بزرگتری را ارائه می دهد که باید در صفحه های بزرگتری که تبلت ها در مقایسه با تلفن ها بهتر کار می کنند ، باشد.

بله ، این ویژگی بدین معنی است که ویجت های صفحه اصلی سرانجام روی تبلت های اپل وارد شده اند. ابزارک های جدید برای iPadOS شامل Find My ، مخاطبین ، بسته ها و Game Center هستند. همچنین App Library هم در این بخش وجود دارد که برای اولین بار در iOS 14 معرفی شد و بنا به دلایلی پس یک سال تمام انتظار به آیپد ها راه یافت.
 


این نسخه اپل از کشوی برنامه ها یا همان App drawer است ، یک صفحه اختصاصی که به طور خودکار تمام برنامه هایی را که روی دستگاه خود نصب کرده اید مرتب می کند ، بنابراین برای یافتن برنامه خاصی نیازی به پیمایش در صفحه های اصلی نیست. کتابخانه برنامه طوری طراحی شده است که دسترسی به صفحه ای که به طور تصادفی در آن قرار دارید آسان باشد

یک رابط کاربری چند وظیفه ای جدید نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد به سرعت برنامه ها را به حالت تمام صفحه درآورید ، یا وارد Split View شوید ، یا از Slide Over استفاده کنید. در Split View می توانید با کشیدن انگشت به سمت پایین یک برنامه را در هر دو طرف جایگزین یک برنامه جدید کنید و این برای برنامه های دارای چندین پنجره مناسب است.

صحبت از این است که ، قفسه جدید به شما امکان می دهد به همه پنجره های باز هر برنامه دسترسی داشته باشید. این شامل چندین پنجره Safari و حتی پنجره هایی که با Split View با برنامه های دیگر جفت شده اند می شود. همه این عملکردهای جدید چند وظیفه ای iPad همچنین دارای میانبرهای صفحه کلید هستند.

برنامه Notes برای iPad نیز در حال بهبود است ، با پشتیبانی از موارد ذکر شده (برای برچسب زدن افراد برای دریافت اعلان) و ویژگی جدید Quick Notes که می توانید با آن سریع یادداشت ها را روی iPad و آیفون و Mac یادداشت کنید. یا در صورت نیاز ، از برنامه ها و وب سایت های دیگر محتوا را ضبط کنید.


برنامه Translate برای اولین بار در iPadOS 15 به تبلت های این شرکت منتقل می شود ، همراه با ترجمه زبان خودکار صحبت های شما. ترجمه سیستمی نیز وجود دارد که در همه جای سیستم عامل ، از جمله با Live Text کار می کند.

سرانجام ، با Swift Playgrounds می توانید با تکمیل کد بهتر و مجموعه ای از کتابخانه ها و راهنما های جدید ، برنامه هایی را روی آیپد ایجاد کنید و پس از اتمام کار می توانید برنامه خود را مستقیما از تبلت خود به App Store ارسال کنید.

اولین نسخه بتا iPadOS 15 در اواخر امروز در دسترس خواهد بود ، در حالی که اولین نسخه عمومی بتا در ماه جولای منتشر می شود.

پس از معرفی دو سیستم عامل iOS و iPadOS جدید، شرکت اپل از سیستم عامل watchOS 8 نیز برای ساعت های هوشمند خود رونمایی کرد که اکنون و پاییز امسال در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

ویژگی های جدید این نسخه از سیستم عامل ساعت های هوشمند کوپترنیو ها با قرار دادن تصاویر پرتره به عنوان واچ فیس بر روی نمایشگر ساعت و پشت بخش تاریخ و ساعت شروع می شود.


برنامه Photos دارای نمای جدید شبکه ای طراحی شده جدیدی از عکس های شما است که در دسته بندی های مشترک ، موارد دلخواه و خاطرات طبقه بندی شده است. با شروع watchOS 8 ، کاربران اپل واچ می توانند عکس ها را از طریق برنامه های iMessage و Mail به اشتراک بگذارند و متن را از طریق Scribble در Watch and Dictation اضافه کنند. Emoji و GIF نیز توسط این بخش پشتیبانی می شوند.

برنامه جدید ذهن آگاهی به شما یادآوری می کند که از طریق تمرینات تنفسی و آموزش ذهن آگاهی آرام شوید (مانند اینکه شما را به فکر فرو ببرند و کاری کنند به افکار مثبت بیاندیشید).

صحبت از تنفس شد ، با watchOS 8 ، اپل واچ میزان تنفس خواب شما (تعداد تنفس در هر دقیقه که تحت آن هستید) را پیگیری می کند و هرگونه تغییر قابل توجه را به شما اطلاع می دهد.



اپل به برنامه تناسب اندام حالت های ورزشی جدید تای چی و پیلاتس را اضافه کرده است.

watchOS 8 به اپل واچ اجازه می دهد تا از فناوری Ultra Wideband برای اتصال با کلیدهای ماشین هوشمند و کلیدهای خانه هوشمند استفاده کند. با استفاده از طراحی مجدد برنامه Home ، کاربران می توانند پیام های خود را به HomePod یا HomePod mini در سراسر خانه پخش کنند ، به دوربین های هوشمند و لوازم خانگی هوشمند دسترسی پیدا کنند و حتی ببینند چه کسی درب منزل است.

نسخه بتا عمومی watchOS 8 در ماه جولای با انتشار پایدار برای پاییز پیش بینی می شود.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری