امروزه یکی از بزرگ ترین دغدغه همه ی ما گم شدن یا از دزدیدن گوشی ، تبلت یا ساعت هوشمندمان می باشد . شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا گم شدن این دستگاه هایی که نام بردیم هر روز نسبت به روز قبل دغدغه بییشتری میشه برای همه ؟ با زاجیتال در ادامه همراه باشید تا جواب این سوالو برسی کنیم .

از دلایل این دغدغه میتوانن یک علت آن به قیمت بالای این محصولات اشاره کنیم و دلیل دوم به این اشره کرد که امروزه همه ما کارهای خود را با گوشی انجامم میدهیم و تمام اطلاعات شخصی ، عکس های خانوادگی و ..... در این وسیله ها داریم که با از دست دادن آنها نگران از اخاذی به وسیله این اطلاعات یا از دست دادن اطلاعات که بسیار مهم هستن ولی در این وسیله ها نگهداری می کنیم .

امروزه برای این مشکل و دغدغه همگانی تعدادی برنامه تولید شده است که بتوانبد به کاربران برای پیدا کردن این دستگاها کمک کند . با زاجیتال همراه باشید تا به برسی این برنامه ها بپردازیم که مطمئنم بسیار موردنیاز همگی می باشد .

Find My Mobile

شرکت سامسونگ برای کاربران خود که از گوشی های این شرکت استفاده می کنند یک سرویس مکان یاب تعبیه کرده است به نام Find my Mobile که با استفاده از این برنامهه کاربرانی که از گوشی های این شرکت استفاده می کنند میتوانند گوشی های خود را ردیابی کنند . خب در با زاجیتال همراه باشید تا مسیر استاده از این برنامه رو باهم ببینیم.

ابتدا وارد setting می شوید و بعد در ادامه  گزینه ی 

یکی دیگر از ویژگی های که شرکت سامسونگ برای کاربرانن خود قرار داده است این است که این امکان را به کاربران خود میدهد که در هنگام در صورت فراموشی گذرواژه یاا الگو گوشی خود را باز کنید و حتی میتوانید گوشی خود را از راه دور کنترل کنید ، تنها با رفتن به تنظیمات و فعال کردن گزینه ی Remote Unlock میتوانید از مزایاهای گفته شده بهره مند شوید .

و یژگی مهم دیگر که در قسمت Setting گوشی های سامسونگ وجود دارد گزینه ی Send Last Location می باشد که با فعال کردن این گزینه آخرین مکان مه در آن حضور داشتید و دستگاه شناسایی کرده است را به سرور های سامسونگ می فرستد و همچنین شما میتوانید با استفاده از این تنظیمات متوجه شوید چه زمانی باتری دستگاه شما در حال تمام شدن است .
 


برنامه Find My Device

برنامه Find My Device یکی از برنامه های بسیار کاربردی برای کاربران اندرویدی می باشد . کاربران تنها با اضافه کردن یک حساب گوگل به دستگاه  باعث می شوند که این برنامه به صورت خودکار برایشان فعال شود .کاربران تنها با رفتن به setting  و انتخاب گزینه های نوشته شده در زیر می توانند اطمینان حاصل کنند که برنامه در حال اجرا هست یا خیر؟ Setting> Google> Security> Find My Device

این برنامه برای کاربران رایگان می باشد و به راحتی میتوانند از Play store دریافت کنند . امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار میدهد شامل ردیابی گوشی همراه، تبلت یا ساعت هوشمند از طریق GPS، پاک کردن اطلاعات از راه دور، پخش صدا یا ققل کردن دستگاه است. پس از نصب باید کاربران وارد سیستم شوند و مطمین شوند که گزینه ردیابی مکانشان فعال باشد . با استفاده از این دستگاه می توانید دستگاه خود را گیدا کنی البته به دو شرط ، اولین شرط اینکه دستگاهتان روشن باش و شرط دوم وصل بودن دستگاهتان به wifi  یا اینترنت خط می باشد .


یکی از ویژگی های بسیار مفید این برنامه این می باشد که شما می توانید ، دستگاه خودتان را از راه دور قفل کنید و پیام بنویسید که بر روی گوشیتان نمایان شود که این پیام می تواند یک شماره باشد که اگر فردی آن دستگاه را پیدا کردن تنها با فشردن دکمه تماس با من به آن شما تماس گرفته شود . همچنین از دیگر قابلیت هایش این می باشد که شما از راه دور از طریق این برنامه می توانید تمام اطلاعات گوشیتان را پاک کنید یا حتی میتوانید یک صدای بسیار بلندی را از دستگاهتان پخش کنید تا پیا کردنش راحت تر باشد .
 


البته حتما باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر از طریق سیستم یا تلفن شخص دیگریوارد این برنامه شده اید و وارد صفحه خود شده اید حتما هنگامی که کارتان تمام شد باید از کاربری خود خارج شوید تا فرد دیگری نتواند با استفاده از کاربری شما سواستفاده کند .

گزینه‌های جایگزین

اگر شماا امکان هیچ کدام از دو روش بالا را برای گوشی خود نداشتید هنوز هم روش های دیگری وجود دارد نگران نباشید. امروزه تعداد بسیار زیادی اپراتور در سراسر کشور وجود دارد که میتواند گوشی های مفقود شده یا دزدیده شده را ردیابی کنند و یا حتی شما میتوانید از برنامه های شخص ثالث نیز برای ردیابی گوشی های خود استفاده کنید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری