شرکت سونی در طراحی پلی استیشن 5 جدید خود وزن دستگاه را بسیار سبک تر کرده است به طوری که پلی استیشن 5 حدود 300 گرم (0.6 پوند) سبک تر از نسخه اصلی می باشد البته با این وجود که ما میدانیم وزن این دیستگاه کاهش یافته اما اطلاعاتی راجبع اینکه به چه صورت و با حذف یا تغییر چه قطعاتی این کاهش رخ داده است نداریم .نسخه اصلی این محصول به نام  CFI-1000 در بازار موجود بود اما  کنسول های جدید سونی با شماره مدل CFI-1102A به بازار ارائه خواهد شد.


این شرکت این کنسول جدید را سونی در کشور استرالیا عرضه کرده است . فروشگاه Press Start  که یکی از  فروشگاه بازی مستقر در استرالیا می باشد با مشاهده این کنسول گزارش هایی منتشر کرده است که خبر از این می دهد که این کنسول جدید دارای یک پیچ برای اتصال پایه می باشد که برای وصل این پیچ نیازی به هیچ ابزاری نیست و تنها با استفاده از دست می توانید این پیچ را نصب کنید و اصلا این پیچ در قسمت بالایی خود جایی برای قرار دادن پیچ گوشتی ندارد.
 


البته این نکته قابل اهمیت می باشد که با وجود این قابلیت جدید هم باز هم در این دستگاه نیاز به پیچ گوشتی خواهید داشت شاید سوال برایتان پیش بیاید که برای چه کاری با زاجیتال در ادامه همراه باشید تا جواب سوال خود را دریافت کنید.
برای دسترسی به فضای ذخیره سازی اضافی که از طریق پورت M.2 و هارد درایو های SSD قابل جدا شدن بر روی کنسول تامین می شوند ، هنوز هم نیاز به پیچ گوشتی خواهید داشت.

برنامه های این شرکت در آینده  راه اندازی حافظه SSD قابل جابجایی با به روز رسانی نرم افزاری آینده برای کنسول جدید این شرکت می باشد که این نسخه آپدیت جدید هم اکنون برای نسخه های بتا این محصول در دسترس می باشد و امکان استفاده از آن را به کاربرانی که از نسخه بتا استفاده می کنند را قرار داده است . این بروز رسانی جدید باعث پیشرفت های کاربردی شده است که از جمله آنها بهبود رابط کاربری (داشبورد PS5) ، پشتیبانی از صدای سه بعدی برای بلندگو های داخلی تلویزیون و راهی بهتر برای تمایز بین نسخه های PS4 و PS5 بازی ها  اشاره کرد.
 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری