ویژگی جدید قابلیت زمان‌بندی لایو که به اینستاگرام اضافه شده است بسیار قابلیت کاربردی برای کاربران اینستا گرام می باشد به خصوص در زمان حال که اکثر کاربران از قابلیت لایو بسیار زیاد استفاده میکنند در هر ضمینه ای از جمله آموزشی ، دوستانه ، معرفی محصولات و ..... هر ضمینه ای که فکر کنید.

 قابلیت زمان‌بندی لایو به این صورت می باشد که شما میتوانید برای 90 روز آینده خود برنامه های لایوتان را مشخص کنید و روزی که میخواهید لایوتان را مقرر کنید و دنبال کننده های شما میتوانند با فعال کردن گزینه که به آنها روز قبل از لایو خبر بدهد و آنها با اطلاع کامل فردا در لایو حضور پیدا کنند.
 

این ویژگی بدین صورت است که کاربری که میخواهد از این ویژگی استفاده کند باید عنوان اون پخش زنده و تاریخش را مشخص کنند بعد برای نهایی کردن آن بر روی دکمه ی برنامه‌ریزی پخش زنده کلیک انجام دهید و در مقابل فالوور یا همان دنبال کننده های شما میتوانند با انتخاب کردن به من یادآوری کنید ، 15 دقیقه قبل از لایو و یک روز قبل از لایو بهشان یاداوری میشود البته که اینستاگرام به کاربران در هر زمان تاریخ و عنوان لایو را نمایش دهد.
 


اینستا گرام علاوه بر این قابلیت به کاربران خود امکان حالت تمرین نیز میدهد به این صورت که تا کاربری که میخواهد لایو را برگزار کند قبل از شروع پخش زنده خود میتواند ویژگی های لایو خود را برسی کند از جکله این ویژگی ها میتوان به  نور و میزان روشنایی اشاره کنیم.

و همچنین سایت تک‌کرانچ نیز گفته ی اینستاگرام را در رابطه با این قابلیت جدید منتشر کرده ایست:

ضافه شدن قابلیت برنامه‌ریزی ویدئوهای زنده در اینستاگرام باعث می‌شود این پلتفرم هم‌تراز شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله یوتیوب و تیک‌تاک قرار بگیرد.

البته در آخر هم به این تغییر اشاره کنیم که اینستاگرام قرار ایت قسمت IGTV  خود را حذف کند و بخش جدید را جایگزین این بخش بکند که در این بخش جدید کاربران میتوانند میزبان همه‌ی ویدئوهای باشد بجز ویدئوهای کوتاه Reels که البته ویدئوهای کوتاه Reels  در یک بخش جداگانه نمایش داده می‌شود.

 قابلیت زمان‌بندی لایو از امروز قابل دسترس برای تمام کاربران اینستاگرام می باشد اما اینستاگرام در رابطه با امکان استفاده از ویژگی حالت تمرین گفته است به زودی قابل دسترس قرار میگیرد.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری