کمپانی اپل قرار است طبق شنیده  در اسل آینده میلادی مه میشود سال 2021 به گوشی های موبایل اپل و اپل واچ های خود ویژگی اضافه کند که باعث کمک به حفظ زندگی افراد ش.د این قابلیت به این گونه عمل میکند که دستگاه های گفته شده در هنگام تصادف به صورت خودکار با اورژانس و مراکز پزشکی تماس حاصل نماید.

البته ساعت های هوشمند اپل به این ویژگی مجهز شده بودند که افتادن ناگهانی افراد را تشخیص میدادند و به مراکز درمانی برای کمک به شخص گزارش میدادند اما این ویژگی جدیدی که در بالا گفتیم بسیار دقیق تر و متمرکز از ویژگی که در اپل واچ ها در حال حاضر موجود می باشد ، شرکت اپل قصد دارد با رونمایی از این ویژگی جدید در هدف تشخیص تصادفات جاده ای با دقت بالا می باشد .
 


با توجه به اخبار شرکت اپل در حال حاضر در حال جمع آوری مراکز پزشکی داده‌های به اشتراک گذاشته‌شده ناشناس از کاربران آیفون و اپل واچ  می باشد که بتواند طبق این اطلاعات یک الگریتم درست را شناسایی کند و یک الگریتم جدید را تنظیم کند ، این شرکت بیشترین تمرکز و اولویت خود را روی موارد گزارش شده از تماس های اورژانسی گذاشته است به این دلیل که این گزارش ها نشان از خورد مشکوک که توسط شتاب‌سنج‌ها شناسایی شده می باشند که نشانه ی خوبی برای یک تصادف جدی می باشد.

البته که اپل اولین شرکتی نیست که درپی اضافه شدن این ویژگی می باشد گوشی‌های پیکسل ۴ و برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث در اپ استور نیز این ویژگی را دارا می باشند . هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه  تشخیص تصادف در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل یک ویژگی نرم‌افزاری است یا اینکه برای بهبود دقت عملکرد، از حسگرها و سخت‌افزار جدید قرار است استفاده کنند را در دست نداریم و باید منتظر اخبار دقیق از سمت شرکت اپل بمانیم .
 

قابل ذکر می باشد که غول دنیای فناوری نیز در گذشته نیز اختراعاتی را در این زمینه ثبت کرده است ، مثلا  این شرکت در پتنتی با عنوان حمله اضطراری موبایل و تشخیص خرابی در سال 2017 نشان داد که چگونه حسگر هوشمند میتواند با تشخیص مشکل به صورت خودکار به مراکز درمانی گزارش بدهد.

پس از این اتفاق 2 سال بعد  شرکت اپل نیز یک ویژگی به همین مفهوم به نام تشخیص حادثه مراقبت و هشدار اضافه کرد که در جزئیات ثبت این اختراع سیستم می‌تواتست از نظارت بر سلامت و سایر حسگرهای داخلی در چندین دستگاه با هم استفاده کند که از این طریق میتواند از جزئیات سلامت فرد یا نوع مشکل فرد خبردار شود .

در آخر نیز به یک مثال از نوع کارکرد این ویژگی بپردازیم اگر آیفون تغییر ناگهانی در شتاب را تشخیص دهد و اپل واچ نتواند ضربان قلب را تشخیص دهد میتواند به این گونه تفسیر کند که فرد دچار ایست قلبی شده است و دیگر قادر به کنترل ماشین نمی باشد ، از دیگر ویژگی هایی که گفته میشود این دستگاه توانایی تشخیص  تصادفات رانندگی، سرقت و سایر حوادث را نیز دارد که میتواند به اعضای خانواده یا مراکز مرتبط خبر بدهد.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری