دوربین جدید فوجی فیلم GFX50S II بسیار شبیه مدل قبلی GFX100S می باشد ، در هر دوی این دوربین های از آلیاژ منیزیم برای ساخت بدنه استفاده شده است و همچنین هر دو از دو نمایشگر بهره می بیرند که نمایشگر LCD اصلی ۳.۲ اینچی و یک نمایشگر دیگر  ۱.۸ اینچی LCD در بخش بالایی دوربین قرار گرفته است.
 

دوربین GFX50S II دارای سنسور مدیوم فرمت ۵۱.۴ می باشد که شما می توانید این سنسور را در دوربین هایی مثل سونی A7R IV، کانن EOS R و پاناسونیک S1R بببینید . اگر بخواهیم این سنسور را نسبت به سنسور های فول فریم عادی مقایسه کنیم در میابیم که سنسور ۵۵ میلی‌متری نسبت به سنسورهای فول فریم عادی ۳۵ میلی‌متری تا ۱.۷ برابر بزرگتر می باشد .

از ویژگی های جذاب این دوربین میتوان به مجهز بودن آن به  لرزشگیر ۵ محوره درون بدنه اشاره کرد ، البتخ ناگفته نماند که سازنده این سنسور ادعا کرده است که سنسور دارای قابلیت تا تا ۶.۵ استاپ تثبیت می باشد .


دوربین GFX50S II دارای فوکوس خودکار می باشد که این فوکوس خودکار از نوع  تشخیص کنتراست می باشد ، که این فوکوس خودکار قابلیت پشتیبانی از تشخیص چهره و چشم را نیز دارا می باشد.

یکی دیگر از قابلیت هایی که این دوربین از آن پشتیبانی می کند قابلیت پیکسل شیفت مولتی-شات می باشد. شاید براتون سوال پیش بیاد که قابلیت پیکسل شیفت مولتی-شات چه کاربردی دارد ؟ با زاجیتال در ادامه همراه باشین که به معرفی این ویژگی بپردازیم .

قابلیت پیکسل شیفت مولتی-شات به این گونه عمل می کند که سنسور را در میان عکس‌ها حرکت می‌دهد تا با یکدیگر ترکیب شوند و تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی بگیرد ، به این نکتخ بسیار توجه داشته باشید که ضبط ویدیو هم روی ۱۰۸۰p محدود شده است.

قیمت دوربین  GFX50S که از سری های قبل می باشد برابر با ۵۴۹۹ دلار می باشد این در حالی است که دوربینGFX50S II بدن لنز و تنها دوربین تنها  برابر ۳۹۹۹ دلار می باشد  و اما اگر بخواهید این محصول را با لنز GF 35-70mm F4.5-5.6 WR تهیه کنیم قیمت این محصول  به ۴۴۹۹ می رسد.
 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری