سامسونگ کمپانی تولید کننده تلفن های همراه کره ای ، به تازکی جدیدترین سنسور دوربین خود را برای تلفن های هوشمند معرفی کرده است. محصولی که ISOCELL JN1 نام دارد و دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است. اندازه یک پیکسل از این سنسور تنها 0.64 میکرومتر است که کوچکترین چیزی است که این شرکت کره ای تاکنون تولید کرده است ، در حالی که کل سنسور اندازه ای 1/2.76 اینچی دارد.

به گفته سامسونگ ، این سنسور برای “هر گوشی هوشمند ، از میان رده تا پرچمدار” ساخته شده است. محصول کره ای ها همچنین دارای فناوری ISOCELL 2.0 برای جداسازی پیشرفته پیکسل ها و کاهش برخورد نور از مقابل است. از لحاظ تئوری ، این ماده باید حساسیت به نور و وفاداری رنگ را با مواد پیشرفته بین فیلترهای رنگی که اجازه نمی دهد نور از یک پیکسل به داخل مجاور ها نشت دهد ، بهبود بخشد.
 
 

ISOCELL JN1 با فناوری Tetrapixel همراه است که چهار پیکسل را به یک پیکسل بزرگ 1.28 میکرو متری برای تصاویر روشن 12.5 مگاپیکسلی با نویز کمتر منتقل می کند. این سنسور همچنین حالت عکاسی HDR را به صورت زنده و در زمان واقعی امکان پذیر می کند که این کار از طریق ثبت تصویر با دو عکس به صورت همزمان محقق می شود.

فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز نیز بهبود یافته است و اکنون تحت نام Double Super PD به فعالیت خود ادامه می دهد. سامسونگ لنز میکرو بالای پیکسل ها را در ISOCELL JN1 دوباره طراحی کرده که باعث بهبود سرعت و دقت فوکوس خودکار می شود.
 

این سنسور می تواند ویدئو هایی با کیفیت 4K و به صورت 60 فریم یا 1080p و به صورت 240 فریم بر ثانیه را ضبط کند ، اما البته این امر به تلفن های هوشمند نیز بستگی دارد که از چه چیپستی به عنوان پردازنده مرکزی بر روی آنها استفاده شده است. ممکن است گوشی که به چنین پردازنده ای مجهز شده ، قادر به چنین کاری نباشد.

سامسونگ ISOCELL JN1 در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است ، بنابراین حضور چنین محصولی بر روی تلفن های آینده سونی در سه ماهه بعدی سال 2021 اصلا دور نیست.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • زاجیتال .
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری