شرکت سونی تا به امروز سکوت خود را برای اعلام زمان عرضه هدست های  پلی استیشن VR ادامه داده بود با وجود اینکه همزمان با انتشار تصاویر جدید کنترلر های خود به  یک سری از اطلاعات این هدست جدید اشاره کرده بود با این وجود شرکت سونی عاقبت سکوت خود را شکست و زمان عرضه این محصول را در اواخر روزهای 2022 اعلام کرده است .

نکته قابل توجه برای این محصول این می باشد که براساس اطلاعات به دست آمده ، شرکت سونی در نظر دارد به جای اسم PSVR2 برای این هدست، از نام Next-Gen VR که به‌ اختصار NGVR می شود ، استفاده کند .


طبق اطلاعات منتشر شده در میبایم که شرکت سونی قارا است برای هر دو چشم دستگاه خود از  Fresnel OLED با رزولوشن ۲۰۰۰×۲۰۴۰ استفاده کند این در حالی است که چندی پیش مطلع شدیم که این هدست قرار است درکنار پشتیبانی از HDR یک میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای نیز برای استفاده کنندگان این دستگاه فراهم کند.

یکی دیگر از اطلاعات جذاب ارائه شده از این محصول این می باشد که گفته می شود شرکت سونی روی این محصول آنالوگی برای استفاده حسگر لمسی نصب نمده اند که علاوه بر شناسایی انگشت شست این کاربرد را به کاربران خود میدهد که فاصله انگشت شست باسایر انگشتان آن ها را نیز محاسبه می کند.

این محصول نسبت به  هدست VR سری قبلی خود دستخوش تغییراتی شده است که یکی  از این  تغییرات بسیار کاربردی این محصول این می باشد که ذر  این محصول از از هپتیک استفاده شده است ، حال شاید برایتان پیش بیاید که کاربرد آن چیست ؟ با زاجیتال همراه باشید در ادامه تا به پاسخ جواب خود برسید .


یکی از معایب هدست های واقیعت مجازی این بود که کاربران با استفاده طولانی مدت از این هدست ها احساس سردرد و بعضی مواقع احساس میکردن حالشون در حال بد شدن است و مجبورن از بازی دست بکشند برای همین شرکت سونی در پی رفع این مشکل از هپتیک در هدست های جدید استفاده کرد که باعث می شود دیگر از شدت اون حال بدی که در بالا گفته شد که برای کاربران اتفاق می افتاد جلوگیری کند و مشکلات سردرد و حالت تهوع گیمرها را تاجای ممکن کاهش دهد.

یکی از اخبار بسیار هیجانن انگیز منتشر شده در رابطه با این محصول این می باشد که شرکت سونی تصمیم گرفته است که برای این هدست جدید بازی های خود را توسعه بدهد ، که کاربران بتوانند بین تجربه واقعیت مجازی یک اثر با حالت عادی آن توانایی انتخاب داشته باشند .

امیدوار هستیم که طبق اخبار انتشار شده متقضیان بتوانند در اواخر 2022 ، این هدست های جدید را تهیه کنند و نهایت لذت را از استفاده ان ها ببرند.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری