شرکت مایکروسافت در تاریخ 31 شهریور مراسم رویداد سرفیس خود را دارد ، مایکروسافت اطلاع دقیقی از محصولاتی که قرار است در این مراسم رونمایی شود اما ما احتمال میدیم که محصولات خود را بروز کند اما طبق شنیده ها از سرفیس بوک و پرو حتما  در این مراسم رونمایی خواهد شد .
در ادامه با زاجیتال همراه باشید تا به برسی محصولات که ما احتمال میدهیم  که مایکروسافت قرار است  از آنها رونمایی کند بپردازیم.
 

  1. سرفیس پرو ۸
  2. سرفیس بوک ۴
  3. سرفیس پرو ایکس جدید
  4. سرفیس گو ۳
  5. سرفیس Duo 2

سرفیس پرو ۸
 

سرفیس پرو یکی از اصلی ترین محصولات شرکت مایکروسافت می باشدکه این شرکت به این سری توجه بسیار بالایی دارد درسته که این محصول شاید از لحاظ قدرتی نسبت به سرفیس بوک می باشد ،  این محصول اولین بار سال  ۲۰۱۲ با ویندوز ۸ ارائه شد و در سال های اخیر شاهد نسل های جدید این محصول بودیم و در این رویداد جدید انتظار داریم سرفیس پرو با ویندوز ۱۱ ارائه شود . همچنین احتمال میدهیم که  سرفیس پرو 8 به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مشابه سرفیس پرو ۷ پلاس مجهز شود.
در ادامه با زاجیتال همراه باشید تا به برسی تغییرات احتمالی در ظاهر این محصول بپردازیم .
 

سرفیس پرو ۷ پلاس

مااحتمال میدهیم سرفیس پرو 8 با الگو برداری از سرفیس پرو ایکس ، از حاشیه کمتر و صفحه نمایش بزرگتر بهره ببرد. اگر بخواهیم به برسی سایز نمایشگر های سری قبلی بپردازیم متوجه میشویم که از سرفیس پرو ۴ تا سرفیس پرو ۷ پلاس همگی دارای صفحه نمایش 12.3 بودن اما به توجه به گفته های بالا ما احتمال میدیم در سری جدید ابعاد نمایشگر به 13 اینچ  برسد و نسبت تصویر آن هم ۳:۲ بشود.
احتمال زیاد میدهیم که مایکروسافت برای این سرفیس قابلیت  بیدار شدن با لمس و بیدار شدن در هنگام نزدیک شدن را در نظر گرفته است .

از ویژگی بسیار جذاب و کاربردی که قرار است در این سرفیس جدید مثل سرفیس پرو ۷ پلاس وجود داشته باشد ، قابلیتی به نام حافظه قابل تعویض می باشد که بدینگونه می باشد که شما اگر در سرفیستان اطلاعات مهمی دارید بتوانید آن حافظه را از دستگاهتان خارج کنید و حافظه دیگری را جایگزین آن بکنید.

سرفیس بوک ۴

ما در رابطه با این هم محصول مثل محولات دیگر انتظار داریم  سری جدید آن را ببینیم به طوزیکه قابلیت پشتیبانی از ویندوز 11 را داشته باشد .

یک ویژگی هایی که در این محصول تغییر بسیار محسوسی داشته این می باشد که کیبورد این محصول برخلاف سری قبلی آن دیگر قابل جدا شدن نیست و به محصول متصل می باشد اما شما بازهم میتوانید از سرفیس بوک 4 به عنوان تبلت استفاده کنید ، این محصول یکی از قدرتمند ترین و پرطرفدار ترین محصولات مایکروسافت می باشد .
 

ما این طراحی جدید را پیشرفت و بهبود برای کاربران می دانیم به این دلیل که قبلا به خاطر اینکه شما بتوانید به راحتی کیبورد را جدا کنید ، پردازنده  ، باترب ، رم و.. همه در قسمت بالایی که نمایشگر می باشد قرار میگیرد و باعث میشه وزن قسمت بالایی زیاد باشه ولی در سری جدید که کیبورد به نمایشگر اتصال دارد این قطعات به قسمت کیبورد محصول انتقال پیدا کرده است.
پس از جمله تغییراتی که ما برای این محصول حدس می زنیم مایشگر ۱۴ اینچی، دو پورت USB-C و گرافیک‌های NVIDIA RTX  می باشد که هنوز از صحت این حدس ها مطمئن نیستیم و تا مراسم سرفیس مایکروسافت باید منتظر بمانیم .

سرفیس پرو ایکس جدید
 

در رابطه با این محصول ما انتظار داریم بیشترین تغییر این محصول نسبت به سرفیس پرو ایکس های سری قبل در قسمت سخت افزاری این محصول باشد ، طبق شایعات شنیده شده قرار است مایکروسافت از نسل سوم پردازنده اسنپدراگون ۸cx در این محصول استفاده کند که البته هنوز معرفی نشده است و از دیگر احتمال هایی که در رابطه با این محصول داده می شود این می باشد که تنها در نسخه وای فای دار به بازار ارائه شود و در دسترس باشد .
 

سرفیس گو ۳

در رابطه با این محصول ما اصلا مطمئن نیستیم که این محصول در رویداد سرفیس مایکروسافت حضور داشته باشد به دلیل اینکه جزو سری های محبوب این شرکت نیستند اما در هر حال ما پیش بینی میکنیم این محصول اگر در این مراسم هم حضور پیدا کند قرار نیست در طراحی ظاهری این محصول تغییری را مشاهده کنیم و تنها در قسمت سخت افزاری این محصول تغییرات قابل مشاهده خواهد بود بدین گونه که شما میتوانید این سرفیس را با  پردازنده پنتیوم گلد ۶۵۰۰Y و Core m3-10100Y سفارش دهید. هردو پردازنده با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند و جزو خانواده بروز شده Amber Lake می باشند. این محصول جزو معدود محصولاتی که در سری 2 ام این محصول در ظاهرش تغییرات به وجود آمده است و ابعاد نمایشگرش افزایش یافته به همین دلیل ما احتمال نمیدهیم در سری جدید هم باز شاهد تغییرات ظاهری باشیم.
 


سرفیس Duo 2

این سرفیس با وجود طراحی انحصار به فردی که دارد بسیار مورد استقبال کاربران بود طراحی ظاهری این محصول اما متاسفانه اونجوری که باید این محصول فروش نکرد البته بی دلیل نبود فروش کم این محصول ، شرکت مایکروسافت در این محصول از دوربین بی کیفبت و تراشه قدیمی استفاده کرد که انگار می خواهد در این سری جدید این نواقص و کم کاری ها را جبران کرده و در کنار ظاهر زیبا ، کیفیت کالا را هم بالا برده ، ما امیدواریم فروش این محصول با توجه به رعایت این نکات بسیار بالا یاشد .
 


 

در سری جدید این محصول نیز مانند سری قبلی از 2 نمایشگر داخلی بهره میبرد و همچنین قرار است دوربین این محصول به صورت سه گانه باشد که به علت محدودیت فیزیکی این سرفیس باعث ایجاد برآمدگی در پنل پشتی این محصول می شود که اگر در سری جدید کیفیت دوربین را بالا ببرد مایکروسافت ارزشش را دارد و در آخر ما احتمال میدهیم در این سرفیس از چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می شود و همچنین از شبکه ۵G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری