وب‌سایت XDA-Developers h اخباری مبتنی بر این به دستشان رسیده است که یکی از کاربران گزارش داده است که با مشکل دسترسی به گوشی شیائومی خود روبه رو شده است و علت این مشکل فعال سازی گوشی خود در یکی از کشور هایی که تحریم شده است ، می باشد . در لیست کشور های تحریم شده شامل سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران می باشد .

این وب سایت همچنین اعلام کرده است که شرکت شیائومی در شرایط های خود ذکر کرده است که متعهد به قوانین کنترل صادرات ایالات متحده می باشد و کشور هایی که مورد تحریم ایالات متحده باشد در لیست تحریم این شرکت نیز قرار می گیرد .
 

یک پیام  برای کاربری که در یکی از این کشور های مورد  تحریم گوشی شیائومی خود را فعال کردهاست بعد از چند روز از فعال سازی گوششی خود می آید . بدین صورت بود است که  «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»البته باید حتما به این نکته توجه کنید که بعد از چند روز از فعالسازی گوشی های شیائومی در یکی از این شهرهای تحریم شده گوشی شما به طور خودکار قفل می شود یا به اصطاح لاک می شود و این پیامی که در بالا گفتته شد برای شما نمایش داده می شود .
 


سایت XDA-Developers h اعلام کرده است که هنوز از کاربران ایرانی گزارشی مبتنی بر لاک شدن گوشی های شیائومی در یافت نکرده است اما متاسفانه از سایر کشر های در لیست تحریم پیغام های مبتنی بر لاک شدن گوشی های شیائومی خود دریافت کرده است . 

شرکت شیائومی در حدود تقریبا در حدود ۳۰ درصد از سهم بازار ایران را در دست گرفته بود اما اگر گوشی های شیائومی در ایران هم بخواهند قفل شوند و دیگر امکان استفاده از آنها نباشد ، کاربران مجبور به تغییر برند خود می باشد ، البته هنوز اطلاعات دقیقی میتنی بر این مورد که آیا گوشی های قدیمی شیائومی که در ایران مدت هاست استفاده می شود هم قفل می شود یا خیر؟ زاجیتال امیدوار می باشد که این اتفاق قفل شدن گوشی های شیائومی اتفاق نیافتد و ما بتوانیم باز هم از گوشی های شیائومی بهره مند شویم .

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری