شرکت اپل برخلاف انتظارعموم آیپد مینی را با  نمایشگر معمولی Liquid Retina ارائه کرد درحالیکه ما انتظار داشتیم این آیپد جدید با  نمایشگر مینی LED رونمایی شود .
از لحاظ ابعاد نمایشگر آیپد مینب دارای  نمایشگر ۸.۳ اینچی می باشد که نسبت به سری قبلی خود 0.4 اینچ افزایش سایز صفحه نمایش داشته و همچنین از بهبود های این دستگاه می توانیم به افزایش روشنایی نمایشگر این آیپد اشاره کنیم که تا 500 نیت میتوانید از آن بهره ببرید.
 

 آیپد مینی جدید ار سیستم عامل iPadOS 15 بهره میبرد ، که این سیستم عامل از قابلیت ویژگی‌های جدید ML از جمله Live Text نیز پشتیبانی میکند ، این ویژگی به این روش عمل می کند که با کمک هوش مصنوعی دستگاه متن روی عکس‌ها قابل ردیابی است و امکان ترجمه متن روی عکس‌ها را به هفت زبان زنده دنیا به کاربران خود ارائه می دهد .

حال به سراغ برسی پردازنده اینن آیپد جدید برویم ، این آیپد مجهز به چیپ A15 Bionic می باشد که از ۶ هسته‌ای تشکیا شده است و همچنین دارای پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای می باشد که طبق مقایسه های انجام شده درمیابیم که  به لطف این پردازنده های جدید عملکرد این دستگاه نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است .

این دستگاه از لحاظ دوربین نیز بهبود داشته است ، شما با نگاه کردن به دوربین پشتی این گوشی ، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فلش True Tone را مشاهده می کنید ، از ویژگی های دوربین میتوان به  امکان فیلمبرداری با کیفیت ۴K اشاره کرد که به دلیل بهره مند بودن دوربین پشتی این محصول از ISP جدید می باشد.

حال به سراغ اطلاعات دوربین جلویی یا به اصطلاح دوربین سلفی این محصول بپردازیم ، آیپد مینی مجهز به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری Center Stag می باشد .

یک ویژگی بسیار هیجان انگیز برای این محصول قرار گیری نسل دوم اپل پنسل است که به صورت مغناطیسی در کنار قسمت شاسی دستگاه قرار میگیرد.
 

متاسفانه این دستگاه از فیس آیدی  پشتیبانی نمی کند اما از قابلیت تاچ آیدی پشتیبانی می کند که دکمه ی تاچ آیدی و پاور دستگاه یکسان می باشد.یکی از ویژگی های هیجان انگیزی که در آیپد مینی جدید وجود دارد ، پورت USB-C این دستگاست که سرعت انتقال داده‌ها را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد.

شرکت اپل در تولید آیپد مینی جدید خود مانند گوشی سری 13 از آلومینیوم ۱۰۰ بازیافتی استفاده کرده است که بسیار توجه افراد دوستدار محیط زیست را به خود جلب کرده است ، البته ما امیدواریم همه ی شرکت ها در آینده در تمام محصولات خود از وسایل قابل بازیافت استفاده کنند و با این عملکرد بتوانیم از محیط زیستمان حفاظت کنیم .

از دیگر ویژگی هایی که این آیپد مینی جدید به آنها مجهز است می توان به  اتصال وای‌فای و ۵G با سرعت دانلود ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه و بهره مندی اسپیکر جدید این محصول از ویژگی Lanscape اشاره کرد.
 


شرکت اپل قرار است این آیپد مینی جدید را در در ترکیب رنگ صورتی، نورستاره‌ای، بنفش و خاکستری فضایی روانه بازار کند و همچنین توجه داشته باشید که این مینی آیپد در دونسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگاباتی تولید می شود .با توجه به اعلام رسمی شرکت اپل، آیپد مینی در نسخه با قابلیت اتصال وای‌فای  با قیمت پایه ۴۹۹ دلار و مدل‌های وای‌فای+ سلولار با قیمت پایه ۶۴۹ دلار در بازار ایالات متحده خواهد به فروش رسید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری