آیفون 13 و 13 مینی در مراسم رونمایی دیشب اپل رونمایی شد ، سری جدید 13 از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به سری قبلی خود یعنی سری 12 می باشد ،یکی از شباهت های فاحش ظاهری این سری جدید با سری قبلی خود لبه‌های تخت  و استفاده از  محافظ سرامیک شیلد می باشد . لازم به ذکر است که بگوییم آیفون 13 و 13 مینی دارایی فریم آلومینیومی می باشد و همچنین از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی می کند . 

در مراسم دیشب رونماییبه دلیل شباهت زیاد آیفون 13 و 13 مینی به هم ، هر دوی این دستگاه  باهم معرفی شد و توضیحات مشترکی برایشان داده شد.



بیشترین تغییرات این سری نسبت به سری قبلی در چینش دوربین دستگاه می باشد در سری جدید دوربین به صرت مورب در بین حسگر ها قرار گرفته است ، از قابلیت هایی که این دوربین جدید به انها مجهز شده اند می توان به لرزشگیر سنسور شیفت , حالت پرتره به توانایی‌های فیلم‌برداری اشاره کنیم .
 


هر دوی این دوربین ها دارای دیافراگم f/1.5 و سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می باشند . یکی از بهبود های در دوربین سری جدید ای می باشد که این سری از حالت حالت فیلم‌برداری سینمایی  و از فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR  پشتیبانی می کند  .نکته قابل توجه در رابطه با این دوربین اندازه پیکسل‌های آن به ۱.۷ میکرومتر و ۴۷ درصد بیشتر از قبل نور دریافت می‌کند . جابه جایی فوکس در  آیفون 13 به صورتت خودکاار می باشد  این ویزگی باعث می شود که کاربران به راحتی فوکوس خود را انجام دهد و نیاز به تنظیم دستی نیست و همچنین صرفه جویی در زمان کاربر صورت می گیرد.


 

از نکات مثبت این گوشی برای هوادارن محیط زیست ، استفاده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی در آنتن آیفون ۱۳می باشد که ما امیدواریم در آینده همه شرکت ها در ساخت محصولاتشان مراقبت از محیط زیست را در الویت خود قرار بدهند .

به سراغ برسی نمایشگر این سری بپردازیم ، این سری دارای می باشد که ، نمایشگر ۶.۱ اینچی این تلفن هوشمند ۲۸ درصد روشن‌تر از قبل است و حداکثر روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می رسد. در رابطه با نمایشگر آیفون 13 مینی طبق اطلاعات ارائه شده گفته می شود  مجهز به نمایشگری ۵.۴ اینچی با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت می باشد .
 



 

شرکت اپل برای آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی نمایشگر بهبود یافته ای استفاده کرده است که که پنل OLED آن راا خودش طراحی و تولید کرده است که هر دوی این دستگاه ها از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR10 و HLG نیز پشتیبانی می کنند.

یکی از بخش های مهم این دستگاه پردازنده A15 بایونیک آن می باشد که اپل مدعی است که  این ترشه ۳۰ درصد از نظر گرافیک سریع‌تر از بقیه تراشه های وجود در بازار می باشد . مشخصات CPU این تراشه  شش هسته شامل دو هسته پرتوان و چهار هسته بهینه می باشد که تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده.

شرکت اپل  تاکید بسیار زیادی بر سرعت بسیار بالای این پردازنده دارد و در این پردازنده  از انکودرهای جدیدی استفاده شده است و حافظه کش آن دو برابر شده است.


در رابطه با باتری آیفون 13 گفته می شود که باتری این محصول نسبت به مدل آیفون 13  مینی در حدود حدود ۹۰ دقیقه طول عمر بیشتری دارد .

شرکت اپل در  رابطه با مگ سیف اعلام کرده است همان راه سال گذشته را در پیش  گرفته است به دلیل اینکه مگ سیف در سال گذشته بسیار موفق بود و همچنین یکی از ویژگی هایی که به مگ سیف جدید اضافه شده است ، پشتیبانی این کیف پول جدید از برنامه Find My می باشد ، که شما میتوانید با استفاده از این روش تا آخرین لحظه جدا شدن گوشیتان از کیف پول از گوشی خود را مشاهده کنید .

  نکته قابل توجه این می باشد که در سری 13 دیگر حافظه داخلی 64 حفظ شده است و دستگاه ها در دو حافظه داخلی 128 و 512 گیگابایت ارائه می شودند که طبق این حافظه ها شرکت اپل قیمت گذاری خود را اعلام کرده است که آیفون ۱۳ مینی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۳ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار به بازار خواهد آمد .
 

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری