انواع گوشی آیفون از نظر اکتیو یا نات اکتیو بودن

شاید امروزه بسیار این کلمه را هنگام خرید آیفون شنیده اید که این گوشی آیا اکتیو می باشد یا نات اکتیو می باشد و شاید این جمله شما رو گمراه کرده باشد در این مقاله میخواهیم به برسی این موضوع بپردازیم .
گوشی های اپل از لحاظ استفاده شدن یا نشدن به دو دسته ی اکتیو (فعال) و نات اکتیو یا نان اکتیو (غیرفعال) تقسیم می شود ، الان شاید تو ذهنتون این سوال پیش بیاد که استفاده شده یعنی در چه حدی ؟ آیا دسته دوم حساب میشه ؟ 
شرکت اپل موبایل  خود را  زمانی اکتیو (فعال) شناسایی میکند که شما گوشی این شرکت را روشن کنید حال چه برای یک ثانیه سا ساعت ها این گوشی روشن باشد پس در مقابل این کلمه ، کلمه ی  نات اکتیو یا نان اکتیو (غیرفعال) به معنی این می باشد که گوشی شما تا به حال حتی روشن هم نشده است.

پس بنابراین اگر به شما میگویند این گوشی که شما میخواهید خریداری کنید اکتیو (فعال) می باشد ولی نو می باشد امکانش وجود دراد چون شرکت اپل برایش مدت زمان روشن بودن اون گوشی مهم نیست فقط زمان روشن شدن اون دستگاه مهم می باشد برای این شرکت که از لحظه ی روشن کردن این دستگاه ، این دستگاه به منظور اکتیو شمرده میشود .

چرا گوشی های آیفون اکتیو می شوند؟

الان بیشتر گوشی های آیفون 13 در بازار ایران به صورت اکتیو می باشند این آمار نیز بدون علت نمی باشد ، شرکت اپل  دارای قوانین خاص خود می باشد که یکی از این قوانین این می باشد که فروشگاه‌های رسمی تنها مجاز به ارائه 20 درصد از کالاهای خود به سایر کشورها هستند ، کشور ایران نیز به دلیل وجود تحریم جزو این سایر کشور ها می باشد بنابراین با وجود این تقاضا گوشی آیفون در کشور ایران نمی توان اینگونه تقاضای خود را برآورده کند ، به همین دلیل بیشتر آیفون‌های موجود در بازار ایران به این روش و با نظارت فروشندگان رسمی اپل در کشورهای مجاور، باز، فعال و دوباره بسته‌بندی شده‌اند ، این گوشی های وارد شده نو می باشند اما به دلیل همان قوانین گفته شده در بالا در یک کشور دیگر یکبار در حد خاموش و روشن شدن باز می شوند و به همین دلیل اکتیو شمرده میشوند.

البته به این نکته هم توجه کنید که  شما شاید از اون دسته افرادی باشید که بخواهید برای اولین بار خودتان کالا را باز کنید و روشن کنید پس باید کالای نات اکتیو تهیه کنید و یکی دیگر از مزایای این گوشی این می باشد که وارداتی به صورت رسمی می باشد در صورتیکه موبایل های اکتیو به صورت قاچاق وارد می شوند و ممکن است اینجا به مشکل رجیستری بر بخورین و اینکه گوشی شما را از کار بندازند پس در خرید خود دقت بنمایید.

روش تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن آیفون

احتمالا با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد به این نتیجه میرسید که تشخیص اکتیو (فعال) و نات اکتیو یا نان اکتیو (غیرفعال) بسیار سخت می باشد به این دلیل که یک سری از این  اکتیو (فعال) در حد  نان اکتیو (غیرفعال) می باشد ولی شاید شما به هر دلیلی بخواهید یک از این دو مدل را انتخاب کنید و با قطعیت و با اطمینان بدانید گوشی که انتخاب کرده اید دقیقا همان مدلی می باشد که میخواهید ، برای پیدا کردن این اطمینان به بخش Check Coverage وبسایت رسمی اپل وارد شوید.
شما با وارد شدن به این صفحه و وارد کردن شماره سریال (Serial Number) که در روی جعبه آیفون درج شده است میتوانید از اکتیو و نات اکتیو بودن گوشی خود باخبر بشوید.

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سِودا  بزرگمهر
    سِودا بزرگمهر
    از اعضای تیم زاجی مگ و از طرفداران دنیای دیجیتال
نظرات کاربران زاجیتال

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری