بستن جست و جو

نکات کلیدی درباره ی ماساژور های تفنگی

ماساژور های تفنگی دستگاه هایی هستند که می‌تواند به بهبود درد، گردش خون و نرم شدن عضلات و بسیاری از مشکلات دیگر کمک کند.ماساژورها سری‌های مختلفی دارند و تشخیص اینکه هر سری چه کاری را انجام می دهد ممکن است دشوار بنظر برسد.ارتعاشات از طریق سری ها منتقل می شود و به مرور باعث تسکین درد می شود.می‌­توانید بدون اینکه هزینه گزاف سالن‌­های ماساژ را پرداخت کنید از مزایای ماساژ درمانی بهره ببرید.این دستگاه به گونه­‌ا‌ی ساخته شده که برای همه کاربردی هست.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما رو از کاربرد این دستگاه مطلع سازیم.

ماساژور تفنگی چیست؟

ماساژور تفنگی که با نام ماساژور کوبه‌ای یا ضربه ای نیز شناخته می‌شود یک دستگاه دستی است که دارای پیستون می باشد که با حرکات سریع به سمت بالا و پایین تکنیک‌های ضربه‌ای و ارتعاشی ماساژ را با وارد کردن فشار به عضلات انجام می دهد. این ماساژورها دارای سری های متنوعی هستند که به لطف سری‌های خود انواع تنظیمات را به شما ارائه می‌دهند.

برای مشاهده ی ماساژور ها کلیک کنید

انواع سری های ماساژور تفنگی به همراه کاربرد

1) سری گلوله شکل

این سری برای هدف قرار دادن قسمت خاصی از بدن مثل شانه‌ها یا سایر نقاط بدن عالی عمل می‌کند.این سری برای بافت‌های عمیق و برای بهبود بافت‌های آسیب‌ دیده مناسب است.

2) سری چنگال

سری دو شاخه یا چنگال این قابلیت را دارد که به طور موثرتری بر روی عضلات ستون فقرات، پشت گردن و ماهیچه‌های ساق و تاندون آشیل تمرکز کند. از آنجایی که دو سر چنگال دو برابر نیرو را به بدن شما وارد می‌کند، در نتیجه در بسیاری از قسمت‌های بدن بهتر از یک سر عمل می‌نماید. البته چون ستون فقرات بسیار حساس است در صورت ایجاد درد توصیه می شود از این سری استفاده نکنید.

3) سری توپ

 برای درمان نواحی استخوانی و گروه‌های عضلانی می‌باشد. این سری برای ماساژ عضلات بزرگ مثل باسن یا ماهیچه همسترینگ یا برای به حداقل رساندن ناراحتی عضلانی پس از ورزش و تمرین بسیار مناسب است.

4) سری صاف

برای ماساژ دادن نواحی جزئی عضلانی یا ماساژ کل بدن عمل می‌کند. این سری لبه‌های تیزی ندارد، پس هیچ آسیبی به بدن‌تان وارد نمی‌کند.

5) سری گرد

این سری در اطراف نواحی ظریف و استخوانی مثل ستون فقرات، شانه، مچ دست، پاها و بالای گردن بسیار عالی است چرا که ملایم‌تر ماساژ می‌دهد.رعکس سری چنگال شکل برای استفاده در عضلات کمر و ستون فقرات و قفسه سینه خوب عمل می‌کند.

مدت زمان استفاده از ماساژور های تفنگی چه قدر است

از ماساژور تفنگی حداکثر 10 الی 15 دقیقه برای ماساژ هر ناحیه استفاده کنید. توجه کنید که ممکن است بعد از استفاده از ماساژور تفنگی مخصوصا در اولین بار کمی احساس درد داشته باشید که طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست.در صورت بروز  مشکلاتی مثل رگ به رگ شدن‌های عضلانی، کشیدگی، آسیب‌های ناشی از التهاب یا شکستگی استخوان‌ها ، بهتر است که از ماساژ این نواحی با ماساژور تفنگی اجتناب کنید.

برای آشنایی با تاریخچه برند QCY کلیک کنید

مزایای ماساژور تفنگی چیست؟

از مهم‎ترین فواید ماساژور ها  که نمی‌توانید آن را دست کم بگیرید ایجاد احساس ارامش است. این دستگاه با روش کوبه‌ای خود به آرامش ذهنی و جسمی کمک کرده و هر گونه تنش را از شما دور می‌کند.ماساژور های تفنگی با ایجاد ارامش ، استرس و اظطراب را برطرف کرده و همچنین ماساژ، ملاتونین ترشح می کند، ماده شیمیایی که مسئول خواب نگه داشتن شما در مواقع ضروری است پس می توان گفت که تا حدودی در تنظیم خواب موثر است و همانطور که می دانیم خواب مناسب برای سالم ماندن بدن بسیار مهم است. این ماساژور ها تاثیر به سزایی در گردش خون داشته و خستگی مداوم، پاها و بازوهای متورم، عدم تمرکز و گرفتگی عضلات از جمله مهم‌ترین علائم است که نشان می‌دهد خون در بدن شما جریان مناسبی ندارد و ماساژور این مشکل را حل می کند.همینطور ماساژ به تحریک سیستم لنفاوی کمک می‌کند. سیستم لنفاوی شما شامل چندین غدد لنفاوی است که در نواحی مختلف بدن انسان قرار دارند.ماساژ درمانی ‌کوبه‌ای گردش خون را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد، مغز شما به احتمال زیاد به سطح بهینه‌ای از اکسیژن و هوشیاری دست می‌یابد. اکسیژن و هوشیاری دو عنصر مهم تمرکز هستند.

معایب ماساژور تفنگی

در صورت استفاده نادرست ممکن است باعث آسیب به شما شود.استفاده از ماساژور تفنگی در صورت  رگ به رگ شدن، شکستگی استخوان یا تورم توصیه نمی‌شود. همچنین در صورت استفاده در شرایطی مانند فشار خون بالا، وریدهای واریسی، آرتریت روماتوئید و موارد دیگر وضعیت می‌تواند بدتر شود.ماساژر تفنگی با وجود کاربردهای فراوانی که دارنچد قیمت های بالایی نیز دارد و کمی وزن آن زیاد است که ممکن است در حین استفاده کمی اذیت کننده باشند.

آیا استفاده از ماساژور تفنگی بی‌خطر است؟

در اثر استفاده بیش از حد از ماساژور تفنگی می‌تواند خطرناک باشد. پس زیاده‌روی نکنید. اگر ناحیه‌ای که ماساژ می‌دهید قرمز شد یا دچار بی‌حسی در این ناحیه شدید، باید فورا دستگاه را از آن ناحیه دور کنید سری ماساژور تفنگی را بیش از 20 ثانیه روی نقطه‌ای از بدن قرار ندهید و آن را روی پوست بدن حرکت دهید. زمان ماساژ هر ناحیه از بدن را حداکثر به چند دقیقه محدود کنید. همینطور به هنگام استفاده از ماساژور تفنگی به این نکات توجه کنید.

  • ماساژورهای تفنگی می‌توانند باعث درد شوند. شروع جدید درد معمولا به این معنی است که فشار زیادی وارد می‌کنید یا سرعت آن خیلی زیاد است. حتما فشار مناسب را بر اساس ناحیه‌ای از بدن که ماساژ می‌دهید، اعمال کنید.
  • وقتی دردی  احساس کردید، فورا آن را متوقف کنید.
  • از ماساژور تفنگی به طور مستقیم روی نواحی استخوانی، شکستگی‌ها یا زخم‌ها استفاده نکنید.

در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب ماساژورهای تفنگی را در اختیاز شما قرار دهیم.امیدواریم که این مقاله به اندازه ی کافی سودمند باشد.


 

Inline