بستن جست و جو

معرفی جذاب ترین بازی های جدولی اندروید و آیفون

بازی های جدولی می تواند یک چالش محبوب و سرگرم کننده برای تمام رده های سنی باشد و همچنان می تواند برای تقویت حافظه بسیار موثر باشدهمچنین پزشکان می‌گویند که حدس کلمه باعث کاهش درصد احتمال ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر می‌شود.با کمک بازی های جدولی می‌توانید دایره واژگان خود را به چالش کشیده و ببینید تا چه اندازه در حل کردن آن ها سرعت‌ عمل دارید.این بازی ها در شکل های مختلفی طراحی شده اند شما با این بازی ها می توانید خود را سرگرم کنید و اوقات فراغت خود را پر کنید.تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب ترین و معروف ترین بازی های جدولی آشنا کنیم.

1..بازی شهرزاد

این بازی در دو بخش سرعتی و قدرتی انجام می شود.این بازی هم بصورت آنلاین و هم آفلاین قابل اجرا است.این بازی به این صورت است که یک کتب اسرار آمیز به دست شما می رسد و شما را به سرزمین قصه ها می برد شخصیت اصلی شهرزاد است و سندباد و علی بابا او را همراهی می کنند.شهرزاد شامل 10 مرحله‌ی 6 قسمتی است و در هرمرحله شما وارد یک شهر خواهید شد و باید معما را حل کرده و وسایل پنهان‌شده را بیابید.با انجام هر مرحله، از انرژی شما کاسته می‌شود. اگر انرژی لازم را نداشته‌ باشید برای ادامه‌ ی بازی باید یا منتظر پر شدن انرژی خود شوید یا سکه خریداری کنید.در بخش آنلاین بازی می توانید با دوستان خود چت کرده یا با آن ها رقابت کنید.

2. بازی جدولستان

این بازی تعداد زیادی جدول دارد که می‌تواند برای مدت طولانی شما را سرگرم کند.این بازی دارای سطح بندی بوده و در آن با کلمات سخت  مواجه نخواهید شد. از ویژگی‌های جدولستان می‌توان به کیبورد مخصوص بازی، دریافت سکه‌ی رایگان با انجام چالش‌ها و امکان اشتراک‌ گذاری سوالات با دوستان خود اشاره کرد. همچنین می‌توانید زوم کرده و بین سوالات جابه جا شوید.با حل کردن جدول‌های مختلف و کسب امتیاز می‌توانید رتبه خود را ارتقا داده و ببینید که در بین سایر شرکت‌کنندگان چه جایگاهی کسب کرده‌اید.

6 روش مختلف برای تماشای یوتیوب بدون تبلیغ

3. بازی Wordscapes

در این بازی با استفاده از حروفی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند، کلمات جدیدی بسازید. این بازی به زبان انگلیسی است و زبان انگلیسی خود را نیز تقویت می کنید. این بازی بسیار ساده و راحت است و به راحتی می‌تواند شما را برای مدت زیادی سرگرم کند.طراحی این بازی بسیار جذاب است.بازی چیزی حدود 6000 پازل  در اختیار شما قرار می‌دهد.این بازی هر روز یک پازل روزانه منتشر می‌کند می کند که می‌توانید آن را حل کنید و برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید آن را دانلود و بازی کنید.

4. بازی آمیرزا

در این بازی تعدادی حروف در یک دایره قرار میگیرند که با وصل کردن ان ها بهم می توانید حروف جدید و مختلفی بسازید.این کلمات حروف مشترکی دارند که با جا به جا کردن آن ها کلمات جدید ساخته می شوند اگر کلمات ساخته شده در میان کلمات نباشد اما معنای درستی داشته باشد امتیاز آن به شما تعلق می گیرد.حدس کلمات ممکن سخت یا راحت باشد و از سه تا 6 حرف قابل تغییر هستند .همچنین راهنمای بازی با نمایش دادن حروف اول و دوم کلمه کمک می‌کند تا بتوانید کلمه را پیدا کنید. برای استفاده از این راهنما باید از سکه‌هایی در طول بازی به دست آورده‌اید استفاده کنید.

5. بازی Words Crush: Hidden Words

در این بازی باید کلمات را از میان حروف بهم ریخته حدس بزنید شما بایذ حروف را بهم وصل کرده وکلمات را پیدا کنید.این کلمات ممکن است یصورت عمودی و افقی و مورب پنهان باشند.سرعت عمل در این باز بسیار اهمیت دارد و هر چه سریع تر کلمات پیدا شوند امتیازی بیشتری به شما تعلق میگیرد. این بازی نیز در سطوح مختلف ساده، متوسط، سخت، خیلی سخت و متنوع طراحی شده است.

6. بازی Pictoword

در این بازی تصاویر و کلمات با یکدیگر تلفیق می شوند.روش انجام بازی به این صورت است که دو تصویر کنار یکدیگر نمایش داده می شوند که با ادغام آن ها باید کلمه ی جدیدی بسازید .پس از اینکه کلمه را حدس زدید، باید با ضربه زدن روی حروفی که در قسمت پایین تصاویر درج شده، جاهای خالی را پر کرده و کلمه را بنویسید. این بازی یک سری چالش روزانه دارد که با انجام آن‌ها می توانید سکه به دست آورید.با کمک این سکه‌ها می‌توانید حروف اضافی را حذف و یا حروف درست را آشکار کنید و به این ترتیب کلمه را راحت‌تر حدس زده و مرحله را رد کنید. این بازی به زبان انگلیسی است و به تقویت زبان شما نیز کمک می‌کند.

7. بازی آفتابه

در این بازی تصویری نشان داده میشود که از طریق آن باید کلمه را حدس بزنید.شاید بنظر برسد که حدس کلمات راحت باشد اما این بازی چندان راحت نیست و تصاویر ارتباط مستقیمی با کلمه ندارد.در این بازی می‌توانید با خرید سکه از راهنمایی‌ها کمک گرفته و مراحل را رد کنید. این بازی سه مدل راهنمایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

8. بازی Word Cookies

در این بازی باید با وصل کردن حروف به یکدیگر کلمات جدید را بسازید. این بازی نیز به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و به راحتی قابل نصب است.در این بازی با حدس کلمات، جدول‌ها را پر کرده و به مرحله بعد بروید.تم این بازی به شکل بیسکوییت است.این بازی دارای بیش از 2000 مرحله است که به مرور و با طی کردن مراحل سخت‌تر می شود. Word Cookies در ابتدا به شما 200 سکه می‌دهد که می‌توانید از آن برای حدس کلمات و رد کردن مراحل سخت استفاده کنید.در این بازی شما با هیچ محدودیت زمانی مواجه نیستید، بنابراین با خیال راحت به حدس کلمات و کسب امتیاز بپردازید. شما می‌توانید از پاداش‌های روزانه نیز استفاده کرده و امتیاز و سکه جمع کنید. نکته جالب در این بازی این است که شما ابتدا یک قناد تازه‌کار هستید و با رد کردن مراحل و کسب رتبه بالاتر کلاه قنادی جدیدی دریافت می کنید تا به یک قناد حرفه‌ای تبدیل شوید.

9. بازی Ruzzle

روش بازی به این صورت است که باید در عرض دو دقیقه بیشترین تعداد کلمات را از بین مجموعه‌ای از حروف پیدا کرده و بسازید. با انگشت خود روی حروف بکشید تا کلمات ساخته شوند.بازی Ruzzle‌ این امکان را به شما می دهد که یا با دوستان خود یا با کاربرهای دیگر در سراسر جهان به صورت آنلاین بازی کنید. این بازی 13 زبان را پشتیبانی کرده و یکی از ده بازی برتر کلمه در اپل استور بوده است.شما می‌توانید با ساخت طولانی‌ترین و یا بهترین کلمه همچنین پاسخ‌های درست و دقیقی که می‌دهید و تعداد کلماتی که در مقایسه با حریف می‌سازید، امتیاز کسب کنید.

10. بازی کلماتیک

این بازی شبیه آمیرزا است ولی از آن کمی دشوار تر است .در بازی کلماتیک نیز باید با اتصال حروف مختلف به یکدیگر کلمه بسازید و به مرحله بعد بروید.کلماتیک هم مانند آمیرزا برای ساختن کلمات اضافه به شما سکه می‌دهد که می‌توانید برای رد شدن از مراحل سخت از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا بازی های جدولی اندروید و آیفون قابلیت نصب روی هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون را دارند؟

بله؛ برخی از بازی های جدولی برای آیفون طراحی می شوند و برخی دیگر برای اندروید. بازی‌هایی هم هستند که برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون طراحی شده.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم امیدواریم مقاله برا ی شما سرگرم کننده و سودمند باشد.

Inline