بستن جست و جو

یوتیوب اولین پلتفرم استریمینگ که از ۱۰٪ بیننده‌های تلویزیونی عبور کرد

در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های استریمینگ عالی وجود دارند، می‌توان گفت یوتیوب همچنان بهترین سرویس موجود است. میلیون‌ها سازنده هر روز به کتابخانه محتوای یوتیوب اضافه می‌کنند و بهترین بخش این است که این سرویس استریمینگ به صورت رایگان در دسترس است.

در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های استریمینگ عالی وجود دارند، می‌توان گفت یوتیوب همچنان بهترین سرویس موجود است. میلیون‌ها سازنده هر روز به کتابخانه محتوای یوتیوب اضافه می‌کنند و بهترین بخش این است که این سرویس استریمینگ به صورت رایگان در دسترس است. این شرکت با اضافه کردن ویژگی‌های جدید هر از گاهی، به بهبود سرویس خود ادامه می‌دهد و تلاش‌های مداوم گوگل برای تبدیل یوتیوب به بهترین پلتفرم استریمینگ نتیجه داده است، زیرا یوتیوب به تازگی یک دستاورد بزرگ را به دست آورده و اولین پلتفرم استریمینگ شده است که از ۱۰٪ از کل بیننده‌های تلویزیونی عبور کرده است.

گزارش نیلسن نشان می‌دهد که استریمینگ در ماه ژوئیه 2024، 41.4٪ از بیننده‌های تلویزیونی را به خود اختصاص داده است. در این سهم، یوتیوب به 10.4٪ از کل بیننده‌های استریمینگ رسیده است و این اولین باری است که یک پلتفرم آنلاین از این مرز عبور می‌کند. یوتیوب در ماه ژوئن 2024، 9.9٪ از بیننده‌های تلویزیونی را به خود اختصاص داده بود و در ماه ژوئیه با 0.5٪ رشد مواجه شد — که نشان‌دهنده یک رشد قابل توجه ماه به ماه است.

سایر پلتفرم‌های استریمینگ نیز شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد بینندگان بودند.

علاوه بر یوتیوب، تعدادی از دیگر پلتفرم‌های استریمینگ آنلاین نیز در ماه ژوئیه ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی را تجربه کردند. گزارش نشان می‌دهد که استفاده از Peacock در ماه ژوئیه ۳۳ درصد افزایش یافته و به ۱.۵ درصد از کل بینندگان تلویزیون رسیده است، که این امر به لطف پوشش بازی‌های المپیک تابستانی و برنامه Love Island USA بوده است. Amazon Prime Video و Roku Channel نیز رشد دو رقمی داشتند و به ترتیب به ۳.۴ درصد و ۱.۶ درصد از بینندگان تلویزیون دست یافتند.

اگرچه گزارش به طور خاص به آن اشاره نمی‌کند، اما نتفلیکس در ماه ژوئیه با ۸.۴ درصد از بینندگان تلویزیون ثابت باقی ماند. با این حال، نتفلیکس از ابتدای سال شاهد افزایش ۶.۳۳ درصدی در تعداد بینندگان بوده است. همچنین قابل ذکر است که مصرف کلی استریمینگ از ژانویه ۲۰۲۴ تا کنون ۱۵ درصد افزایش یافته است، که نشان‌دهنده رشد قابل توجهی در بیش از هفت ماه است.

تعجبی ندارد که پلتفرم‌های استریمینگ هر ماه به رشد خود ادامه می‌دهند و به تدریج جایگزین تلویزیون کابلی سنتی می‌شوند، زیرا دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش‌های بیشتری ما را احاطه کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که تلویزیون کابلی همچنان انتخاب اول برای مصرف اخبار است. طبق گزارش نیلسن، اخبار تلویزیون کابلی در ماه ژوئیه رشد چشمگیری را تجربه کرده است که دلیل آن کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان و تلاش برای ترور رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ بوده است.

Inline