بستن جست و جو

کاربردهای برنامه Mi Fit شیائومی

در حال حاضر برندهای زیادی به طراحی و تولید ساعت‌های هوشمند پرداختند که برند شیائومی یکی از برندهای محبوب در این زمینه است. شیائومی مانند سایر برندها، برای مدیریت ساعت‌های هوشمند خود اپلیکیشن Mi Fit را ارائه کرده است که کاربران می‌توانند با این اپلیکیشن به‌راحتی با ساعت‌های هوشمند شیائومی کار کنند. در ادامه با زاجیتال همراه باشید تا بیشتر با برنامه می فیت شیائومی آشنا شوید.

این روزها تناسب اندام یکی از دغدغه‌های هر کسی است. باتوجه‌به اینکه اکثر ما تمام روز را پشت میز کار سپری می‌کنیم، ورزش و تحرک یکی از لازمه‌ها برای حفظ سلامتی است. یکی از گجت‌هایی که در حال حاضر به سبک زندگی سالم کمک زیادی کرده، ساعت‌های هوشمند است.

اپلیکیشن Mi Fit چه کاربردهایی دارد؟

شاید برای شما جالب باشد با اینکه اپلیکیشن می فیت حجم بسیار پایینی که دارد، دارای امکانات فوق‌العاده‌ای است که تمام انتظارات را از یک اپلیکیشن مدیریت ساعت هوشمند برآورده می‌کند. از کاربردهای می فیت می‌شود به امکاناتی مانند: بررسی فاکتورهای سلامتی، مدیریت فعالیت‌های ورزشی، تنظیم آلارم هوشمند و... اشاره کرد.

جهت مشاهده مچ بندهای شیائومی کلیک کنید

بخش Status اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنگامی که اپلیکیشن می فیت را باز می‌کنید، می‌بینید که این برنامه به سه قسمت برای مدیریت بهتر ساعت‌های می بند تقسیم شده است. قسمت status یکی از قسمت‌های کاربردی اپلیکیشن است که در آن اطلاعاتی در رابطه با وضعیت فعالیت روزمره، خواب، فعالیت‌های ورزشی، بررسی تغییرات وزن، نمودار میزان فعالیت در طول روزهای هفته و… به نمایش گذاشته شده. مثلاً شما می‌توانید در قسمت استاتوس می فیت، تعداد قدم‌های هدف خود را وارد کنید و در طول روز راندمان کاری‌تان را بررسی کنید.



همچنین شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی هر کدام از پارامترهای این بخش، مانند: ضربان قلب، نمودار تغییرات وزن و…، هرکدام را به‌صورت کامل آنالیز کنید. علاوه بر این می‌توانید با به اشتراک گذاشتن رکوردهای خود، دوستانتان را تشویق به زندگی سالم به کمک می فیت کنید.

بخش Activity اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این بخش از می فیت می‌توانید، فعالیت‌های ورزشی و تناسب‌اندامتان را شروع کنید. برای این کار فقط باید در بین گزینه‌های پیش رو، فعالیت ورزشی مد نظرتان را انتخاب کنید و روی گزینه Start ضربه بزنید. در مرحله بعدی صفحه دیگری به نمایش درمی‌آید که در آن می‌توان لحظه‌به‌لحظه اطلاعات مهمی مانند: سرعت، تعداد ضربان قلب، مسیر پیموده شده و مسیر حرکتی را بررسی کرد. همچنین شما می‌توانید بعد از پایان هر فعالیت، اطلاعات زیادی مانند مسیر پیموده شده روی نقشه، نمودار تعداد قدم‌ها در هر بازه زمانی و اطلاعات دقیق‌تری را به دست بیاورید.

در قسمت تنظیمات بخش Activity می‌توانید معیاری برای دریافت اخطار تعیین کنید. مثلاً شما می‌توانید با تنظیم میزان حداکثر ضربان قلب، در صورت فعالیت شدید ورزشی و افزایش ضربان قلب با اخطار مواجه شوید. همچنین می‌توانید حداقل سرعت فعالیت ورزشی‌تان را تنظیم کنید تا با کمترشدن سرعت فعالیت، ساعت هوشمند با آلارمی این موضوع را به شما یادآوری کند.

بخش Profile اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

از اصلی‌ترین قسمت‌های می فیت می‌شود به بخش Profile اشاره کرد. در این قسمت شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی آواتار یا آیکون ادیت در گوشه بالای سمت راست صفحه، اطلاعات اولیه‌تان را اصلاح کنید. همچنین اطلاعات مهمی مانند: میانگین قدم‌های روزانه، مسیر پیموده شده و تعداد دفعات رسیدن به هدف در این قسمت نمایش داده می‌شود. در قسمت پایینی این اطلاعات، نام ساعت هوشمند متصل به اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. سایر قسمت‌های بخش profile شامل موارد زیر است که در پایین آن را به‌صورت تخصصی بررسی می‌کنیم:

Screen unlock: با فعال‌کردن این گزینه، می‌توانید با نزدیک‌کردن دست‌بند هوشمند به گوشی بدون نیاز به واردکردن رمز یا اثر انگشت، به‌آسانی قفل صفحه خود را باز کنید.

Incoming call: با فعال‌کردن این گزینه، شما می‌توانید هنگام دریافت تماس به کمک ویبره دست‌بند از تماس آگاه شوید. علاوه بر این شما می‌توانید در صفحه‌نمایش ساعت، شماره یا نام شخص تماس‌گیرنده را ببینید.

Alarm: در این بخش می‌توانید زمان موردنظرتان را روی Mi Fit فعال کنید.

App Alerts: با فعال‌کردن این قسمت، نوتیفیکیشن‌های سایر اپلیکیشن‌های مدنظر به طور دلخواه و سفارشی از طریق می بند به شما اطلاع داده خواهد شد.

Idle Alert: با تنظیم یک مدت‌زمان خاص، در صورت عدم فعالیت برای مدت طولانی از طریق دست‌بند به شما هشدار داده خواهد شد!

Incoming SMS: درست مثل گزینه قبلی، با فعال‌کردن این گزینه مسیج‌های دریافتی و اطلاعات ارسال‌کننده پیام به شما نمایش داده می‌شود.

Goal Notification: با فعال‌کردن این قسمت، در هنگام رسیدن به هدف تعیین شده ساعت هوشمند شروع به لرزیدن می‌کند و این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

Do Not Disturb (DND) : اگر علاقه‌مندید تا ساعت هوشمندتان در زمان‌های خاصی مزاحم شما نشود، تنها باید زمان موردنظر خود را در این قسمت وارد نموده و این گزینه را فعال کنید.

• در قسمت پایینی این قسمت، گزینه‌های دیگری ارائه می‌شود که این گزینه‌ها هم بسیار کارآمد به‌حساب می‌آیند. مثلاً شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی Find Band، دستبند شیائومی خود را به‌سرعت پیدا کنید.

• همچنین در قسمت More گزینه‌های کاربردی دیگری وجود دارد که می‌توانید هرکدام را امتحان کنید و اطلاعات زیادی را درباره آن کسب کنید. مثلاً با ضربه‌زدن روی گزینه Friends می‌توانید از وضعیت خواب و فعالیت دوستان خود اطلاعات زیادی به دست آورید! گزینه Wake up Notifications در هنگام بیدارشدن از خواب، بررسی وضعیت خواب شما را از طریق دست‌بند به شما یادآوری خواهد کرد و همچنین می‌توانید رفتارهای عمومی و روزانه‌تان را روی این اپلیکیشن همچون یک دفتر برنامه‌ریزی و بررسی فعالیت‌های روزانه، یادداشت کنید.

سخن آخر

در نهایت باید گفت شما می‌توانید هر وقتی که نیاز به اطلاعات دررابطه‌با قسمت‌های Mi Fit داشتید، در صورت تسلط کافی به زبان انگلیسی می‌توانید از قسمت Help استفاده کنید. برای کارهایی مانند: به‌روزرسانی اپلیکیشن، تنظیمات داخلی اپلیکیشن و... هم می‌توانید از گزینه Setting استفاده کنید.


پرسش‌های متداول


چگونه ساعت هوشمند شیائومی را به گوشی وصل کنیم؟

برای متصل‌کردن ساعت شیائومی به گوشی وارد می فیت شوید و وارد قسمت Devices > Add > Smart watch شوید و ساعت را پیدا کنید و گزینه pare را انتخاب کنید تا ساعت شما به گوشی وصل شود.


آیا ساعت هوشمند شیائومی به‌تمامی گوشی‌ها وصل می‌شود؟

بله این ساعت به‌راحتی سیستم‌عامل اندروید و حتی ios را پشتیبانی می‌کند. تنها باید اپلیکیشن Mi Fit را دانلود و آن را روی گوشی نصب کنید.

Inline