بستن جست و جو

هدفون جدید سونی WH-1000XM5 با طراحی جدید و نویز کنسلینگ بهتر معرفی شد

امروز سونی جدیدترین هدفون پرچمدار خود مجهز به سیستم حذف نویز را با مدل عددی WH-1000XM5 معرفی کرد.

 امروز سونی جدیدترین هدفون پرچمدار خود مجهز به سیستم حذف نویز را با مدل عددی WH-1000XM5 معرفی کرد. قیمت این هدفون 399 دلار است که نسبت به 1000XM4 قبلی افزایش یافته است و از 20 می (30 اردیبهشت) به فروش می رسد.
سونی می ‌گوید با افزودن پردازنده دوم به هدفون جدید ، سیستم حذف نویز فوق‌ العاده خود را به بالاترین حد خودش رسانده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت ، بهبود ها بیشتر در “نویز فرکانس متوسط ​​تا بالا” قابل شناسایی است. این شامل مواردی مانند سر و صدای روزمره خیابان های داخل شهر و صدای انسان می شود.
WH-1000XM5 طراحی کاملا متفاوتی با مدل های قبلی خود دارد. سونی به دنبال ظاهری شیک ‌تر است و طراحی را به یک نوار لغزنده به سبک پایه تغییر داده است و اکنون میکروفون‌ ها (با تعداد 8 عدد) را در اطراف گوشی ها قرار داده است. WH-1000XM5 همچنین از نوع جدیدی از چرم مصنوعی روی هد بند استفاده می‌کند که کمی نازک ‌تر از مدل‌ های قبلی است. کنترل‌ ها تغییر نکرده‌اند: همچنان می توانید صدا را با حرکات ضربه و کشیدن انگشت کنترل ‌کنید و یک دکمه فیزیکی برای جابجایی بین حالت‌ های ANC و محیطی نیز وجود دارد.

اجزای داخلی نیز تغییر کرده است. سونی درایور های 40 میلی‌متری WH-1000XM4 را کنار گذاشته و به جای آن ها درایور های 30 میلی ‌متری جدیدی که ظاهرا صدای طبیعی ‌تری دارند و وضوح صدا و بازتولید باس را بهبود می ‌بخشند ، قرار داده است. یکی از انتقاداتی که به 1000XM4 ها وارد می شود ، صدای باس گرفته آن ها بود ، بنابراین به نظر می رسد سونی برای رفع این مشکل در مدل جدید دست به چنین تغییراتی زده است.

سونی همچنین بر روی کیفیت تماس صوتی بهبود یافته تاکید داشته که با چهار میکروفون beamforming و الگوریتم های کاهش نویز هوش مصنوعی ، این مورد نیز امکان پذیر شده است. تمام ویژگی های خاص سونی مانند LDAC ، DSEE Extreme Upscaling ، 360 Reality Audio ، Speak to Chat و غیره به هدفون WH-1000XM5 نیز منتقل شده اند.
 

این هدفون در مقایسه با مدل WH-1000XM4 که سونی همچنان قصد دارد به تولید آن ادامه دهد ، امکانات بیشتری ندارد. اما به نظر می رسد این شرکت مطمئن است که مهمترین موارد مانند کیفیت صدا ، حذف نویز و تماس های صوتی با کیفیت را در محصولات سری WH-1000 خود به نقطه اوجش رسانده است.

Inline