بستن جست و جو

نکات مهم در هنگام خرید پنکه

پنکه وسیله ای است که از نظر جابه جایی و همچنین استفاده در فصل های گرم سال محبوب ما ایرانی ها است.پنکه ها از جمله لوازمی هستند که تنوع زیادی دارند و نسبت به کارایی که دارند دارای قیمت های مقرون به صرفه ای هستند.پنکه ها دارای پره هایی هستند که با چرخیدن باعث جا به جایی هوا می شوند .اما ایا برای خرید این سیستم ساده هم باید نکاتی را در نظر گرفت؟
بله دوست عزیز!
تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا آگاهی لازم برای خرید پر فروش ترین پنکه های بازار را بدست آورید.

در خرید پنکه ی پایه بلند به چه نکاتی توجه نشان دهیم؟

1.چرخش تیغه ها و گردش هوا

توجه داشته باشید اندازه ی پنکه تا حد زیادی به اندازه ی اتاقی که در آن قرار می گیرد بستگی دارد. برای فضای بزرگتر پنکه باید تیغه های بزرگتری داشته باشد تا جریان هوای مطلوب در اتاق ایجاد گرد وهر چه پره ها بزرگتر باشد هوا بهتر جریان میابد و محیط اتاق خنک تر می گردد.

برای آشنایی با پنکه های شیائومی کلیک کنید

2. صدای تولید شده

 پنکه هایی که صدای زیادی دارند باعث بر هم زدن آرامش شما می شوند. حتما پنکه ها رو در سرعت های مختلف امتحان کنید تا متوجه میزان صدای تولید شده باشید پس به دنبال خرید پنکه ای باشید که صدای کمی ایجاد کند.

3.ریموت یا کنترل از راه دور

این ویژگی برای راحتی خریداران توصیه می شود زیرا این امکان را به شما میدهد که سرعت پنکه را تنظیم و یا آن را خاموش و روشن کنید.

4.وزن پنکه

اگربه طور دائم قصد جا به جایی پنکه را دارید به شما توصیه می شود پنکه هایی با وزن کم و سبک را خریداری کنید حمل پنکه های سنگین ممکن است آزار دهنده و دشوار باشد.

5.راحتی در تمیز کردن پنکه

تمیز نگه داشتن پنکه باعث عمر طولانی این دستگاه میشود.اگرپنکه تمیزنشود گرد و غباردر اتاق پراکنده می شود. بهتر است پنکه ای خریداری شود که تمیز کردن آن راحت باشد.

6.توجه به ایمنی

همانطور که می دانید کودکان کنجکاو هستند و ممکن است انگشت خود را بین پره های پنکه بگذارند. اگر در خانه کودک دارید حتما در انتخاب پنکه دقت کنید و پنکه ای خریداری کنید که پره های آن تهدیدی برای کودکان خردسال به حساب نیاید همچنین پنکه ای که پایه ی آن محکم باشد خریداری کنید تا ایمنی کودکتان را تضمین کند.

7. برند

ترجیحا از یک شرکت معتبر خرید کنید و از خریداری کالایی با برندهای متفرقه خودداری کنید.توجه داشته باشید که برندهای معروف در تولید محصولات خود بیشترین دقت را داشته و محصول ایمن تولید می کنند.

8.توان مصرفی

از محاسن پنکه هایی با توان مصرفی بالا خنک کردن بیشتر پیرامون و محیط اطراف است البته در نظر داشته باشید که در این صورت برق بیشتری نیز مصرف می کنند.

9.حالت نوسانی و قابلیت تنظیم

برای جا به جایی بهتر جریان هوا در محیط اطراف بهتر است پنکه حالت نوسانی داشته باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید سرعت و چرخش پره ها را به دلخواه تغییر دهید و به راحتی سر پنکه را به جهات مختلف حرکت دهید.

10.ارتفاع پنکه

پنکه هایی که ارتفاع آن ها قابل تغییر است برای خرید مناسب ترند زیرا می توانید در صورت لازم ارتفاع آن را کوتاه یا بلند کنید.

11.اندازه

در هنگام خرید به وسعت فضای اطراف و میزان خنک کردن محیط توجه داشته باشید و به این صورت اندازه ی پنکه ی خود را مشخص کنید.

12.هوشمندی

امروزه پنکه های هوشمندی در بازار عرضه شده است که قابلیت اتصال به اینترنت و سیستم حرکتی هوشمند را دارد. این دسته از پنکه ها به طور خودکار عمل کرده و جهت و قدرت باد را تنظیم میکند و همچنین به کاربران این اختیار را می دهند که از طریق موبایل خود آن را کنترل کرده و تنظیمات لازم را انجام دهند.

نکات ضروری حین استفاده از دستگاه:

از قرار دادن پنکه کنار پرده اکیدا خودداری کنید.

ابتدا پنکه را از برق بکشید و سپس به تمیز کردن آن اقدام کنید.

در حین کار کردن پنکه جسمی را وارد پره های آن نکنید.

پنکه را در قسمتی از اتاق قرار دهید که امکان سقوط آن کم باشد.

ابتدا پنکه را خاموش کرده و سپس آن را از برق بکشید.

جمع بندی

پنکه وسیله ای کاربردی برای روزهای گرم سال است در این مقاله تلاش کردیم تا با به اشتراک گذاشتن مطالب و نکات مهم به شما عزیزان کمک کرده باشیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

پرسش های متداول

در صورتی که پره های پنکه حرکت نکرد چه کار کنیم؟

دو شاخه را به طور صحیح داخل پریز قرار دهید.

از اتصال پره ها اطمینان حاصل کنید.

در صورت برطرف نشدن مشکل با واحد خدمات تماس بگیرید .

برای رفع صدای زیاد و غیر معمولی چه کار کنیم؟

پره ها را باز کرده و مجدد نصب کنید .

در صورت برطرف نشدن مشکل با واحد خدمات تماس بگیرید.

Inline