بستن جست و جو

رونمایی از آیفون های 15

شرکت اپل با رونمایی مدل جدید ایفون طرفداران خود را ذوق زده کرد.گوشی های آیفون 15 در اواخر شهریور 1402 رونمایی شد.این گوشی با مجهز بودن به ویژگی های مختلف و داشتن مشخصات متمایز، محبوبیت زیادی کسب کرده است. آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با قابلیت های بسیار کاربردی وارد بازار شدند.در این مقاله قصد داریم تا شما را باسری های ایفون 15 و تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارند آگاه سازیم پس با ما همراه باشید.

گوشی موبایل آیفون 15

اولین نسخه ی سری پانزدهم،آیفون 15 است که طراحی این دستگاه به مدل قبلی خود یعنی آیفون 14 شباهت دارد.داینامیک آیلند در پنل جلویی یکی از تغییراتی است که پیش از این به مدل های 14 پرو تعلق داشت.این گوشی از صفحه نمایشی 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED h با وضوح 1179 در 2556 پیکسل استفاده می‌کند.با داشتن روشنایی 2000 نیتی در روزهای آفتابی دیدن محتوای گوشی سخت و اذیت کننده نخواهد بود.پنل پشتی مانند مدل‌های پرو دارای ساختاری مات می باشد که باعث زیبایی این دستگاه شده است.نرخ نوسازی همچنان روی 60 هرتز بتقی مانده و نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتز هنوز برای نسخه‌ها پرو در دسترس می باشد. چیپست قدرتمند نسخه پرو قدیمی برای نسخه استاندارد جدید؛ اپل A16 Bionic استفاده شده است. این سیستم روی چیپ قدرتمند از فرایند ساخت 4 نانومتری استفاده می‌کند که مصرف باتری کمی دارد. پردازنده اصلی A16 شامل 6 هسته می‌شود و 6 گیگابایت حافظه رم نیز آن را همراهی می‌کند تا تمامی کارهای مولتی تسکینگ به سرعت اجرا شوند.باتری آیفون 15 معمولی با افزایش ظرفیت مواجه شده است و باتری 3349 میلی‌آمپر ساعتی انرژی این دستگاه را تامین می کند.این دستگاه می‌تواند تا 24 ساعت با یک بار شارژ کامل ویدیو پخش کند.شارژ گوشی روی 20 ثابت مانده است؛ با این حال این گوشی از درگاه شارژ Type-C استفاده می‌کند و خبری از درگاه لایتنینگ نیست.داخل ماژول دوربین آیفون 15 حسگر جدید 48 مگاپیکسلی واید با قابلیت زوم 2 برابر وجود دارد که  تصاویر را با جزئیات بالاتری ثبت می کند. دوربین دوم نیز دارای وضوح 12 مگاپیکسلی می باشد که در آیفون‌های 14، 13 و 12 مورد استفاده قرار می‌گرفت.

گوشی موبایل آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پلاس تفاوت زیاذی با آیفون 15 نداردو تنها از نظر اندازه و ابعاد با هم فرق دارند.آیفون 15 پلاس از صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد. از نظر کیفیت شبیه نسخه استاندارد است و تفاوتی از نظر میزان روشنایی ندارد.آیفون 15 پلاس دارای 2 دوربین است که شامل حسگر 48 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی می باشد.باتری گوشی موبایل آیفون 15 پلاس از ظرفیت 4383 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند به راحتی تا یک روز کاربران را همراهی می‌کند. درگاه تایپ تایپ سی نیز از دیگر تغییرات این گوشی محسوب می‌شود.برای سخت افزار iPhone 15 Plus  تراشه A16 بایونیک به کار رفته است. این تراشه 4 نانومتری قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد.6 گیگابایت رم نیز ازتغییرات بخش سخت افزاری محسوب می‌شود که توانایی مولتی تسکینگ دستگاه را افزایش می‌دهد.

گوشی موبایل آیفون 15 پرو

طراحی آیفون 15 پرو مانند نسل قبلی خود است و خبری از نوآوری در آن نیست. ولی متریال به‌کار رفته در این گوشی تغییر کرده است؛ بدنه تیتانیوم درجه پنج استحکام محصول را بسیار افزایش داده. همچنین برخورداری از متریال تیتانیومی باعث کاهش وزن این دستگاه شده است.این گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED می باشد و می‌تواند محتوای به نمایش آمده را در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی کند؛ همچنین عبارت LTPO نشان‌دهنده تطبیق پذیر بودن نرخ نوسازی آن است. یکی از قابلیت‌های این صفحه نمایش، صفحه نمایش همیشه روشن در کنار حالت استندبای می باشد.از مهم‌ترین تغییرات بخش طراحی آیفون 15 پرو می توان حذف سوییچ سایلنت و جایگزین کردن آن با کلید اکشن (Action Button) دانست که می توان روی این دکمه قابلیت‌های متفاوتی را لحاظ کرد؛ امکان سایلنت کردن، روشن کردن چراغ قوه، اضافه کردن میانبر برنامه‌ها یا باز کردن دوربین از گزینه‌های شخصی‌سازی این کلید محسوب می‌شوند.آیفون 15 پرو در بخش باتری نیز عملکرد بسیار خوبی دارد؛ باتری 3274 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به‌لطف پردازنده 3 نانومتری به راحتی می‌تواند تا یک روز کاربران را همراهی کند. درگاه شارژ تایپ سی نیز در این مدل دیده می‌شود، اما با یک تفاوت بزرگوجود دارد نسخه پرو می‌تواند اطلاعات کاربران را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.در بخش سخت افزار، اپل به سراغ اولین چیپست سه نانومتری گوشی‌های موبایل با نام A17 Pro رفته است. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای این چیپست قدرت پردازشی بسیار عالی دارند و این سخت افزار در مقایسه با نسل قبلی خود 20 درصد سریع‌تر شده است.در بخش پشتی دوربین 48 مگاپیکسلی جدید با میزان گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 وجود دارد که با بهبود ISP عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرد. دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و اولتراواید نیز مانند نسل قبلی خود تغییری نداشته و نمونه‌های نزدیک بهم می‌گیرند. همچنین گوشی آیفون 15 پرو می‌تواند ویدیوهایی با فرمت فراگیر به‌نام Spatial Vision Pro ضبط کند؛ در واقع این حالت با ضبط همزمان از دو دوربین صورت می‌گیرد که می‌توان آن‌ها را روی هدفون واقعیت ترکیبی اپل به‌صورت VR مشاهد کرد.رهگیری پرتوهای نور  از دیگر قابلیت‌های این سخت افزاراست که برای اولین بار در گوشی های آیفون شاهد آن هستیم.

گوشی موبایل آیفون 15 پرو مکس

نسخه پرو مکس سری گوشی های آیفون همیشه بیشترین قابلیت‌ها و امکانات را دارند و آیفون 15 پرو مکس نیز به این صورت است.اپل برای پرچمدار خود از متریال شیشه به همراه تیتانیوم درجه 5 به‌کار برده  البته تیتانیوم باعث افزایش دوام و استحکام آیفون 15 پرو مکس شده است.گوشی ایفون 15 پرو مکس به  A17 Pro مجهز شده که از لیتوگرافی 3 نانومتری ساخته می‌شود. برخورداری از چنین سخت افزار قدرتمندی، قطعا این گوشی را به بهترین انتخاب برای گیمرها تبدیل می‌کند. 20 درصد پیشرفت در قدرت پردازنده گرافیکی و پشتیبانی از حالت Ray Tracing از قابلیت‌های جذاب این بخش به‌شمار می‌رود.صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی، کیفیت بصری بسیار لذت بخشی را برای کاربران فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش می‌توان به فناوری HDR10، دالبی ویژن و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.دوربین آیفون 15 پرو مکس دارای سه حسگر 48 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و از همه مهم‌تر حسگر 12 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌ فوتواست. لنز پریسکوپ تله‌فوتو به لرزشگیر sensor-shift OIS مجهز شده است که می‌تواند تصاویر را تا 5 برابر  بزرگنمایی کند.باتری iPhone 15 Pro Max از ظرفیت 4852 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و سرعت شارژ نیز به 30 وات ساعت افزایش پیدا کرده است. با این حال شارژ بی سیم مگ سیف همچنان روی 15 وات مانده است.

پرسش‌های متداول

آیفون 15 ضد آب است؟

بله. گوشی موبایل iPhone 15 اپل با برخورداری از استاندارد IP68 در برابر غوطه‌ور شدن در آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم است.

آیا آیفون 15 پرو مکس رجیستر می شود؟

خیر. بنابر گفته رئیس انجمن واردکنندگان گوشی موبایل، آیفون های 15 رجیستر نمی‌شوند.

Inline