بستن جست و جو

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل

مطمئنا شما نیز همیشه هنگام بیرون رفتن از خانه، اقداماتی انجام می‌ دهید تا در برابر آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و گرما مصون باشید. اما آیا برای محافظت از تلفن خود نیز اقدامات مشابهی انجام می‌ دهید؟ اگر نه، باید آن را به لیست کار های خود اضافه کنید.امروزه تلفن های همراه به دستگاه همه کاره تبدیل شدند.داغ شدن بیش از حد تلفن همراه می تواند منجر به تخلیه ی باتری ،مشکلات عملکرد و حتی اسیب سخت افزاری شود.برای رفع این مشکلات تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

1. بررسی کنید کدام برنامه ها بیشتر از باتری استفاده می کنند

گرمای بیش از حد و باتری اغلب به هم متصل هستند.اگر برنامه هایی را پیدا کنید که بیشترین مصرف باتری را دارند، احتمالاً برنامه هایی را خواهید یافت که باعث گرم شدن بیش از حد می شوند.در تلفن خود، به قسمت تنظیمات سپس باتری و بعد مصرف باتری بروید.این مراحل در هر گوشی ممکن است کمی متفاوت باشد.از این طریق می توانید بفهمید کدام برنامه ها بیشترین مصرف باتری گوشی شما را دارند.اگر یک برنامه بیش از حد عادی باتری شما را مصرف می کند بهتر است این مراحل  را طی کنید.

روی یک برنامه از لیست ضربه بزنید تا به منوی دارای سه گزینه برسید:

  • Unrestricted (نامحدود) – امکان استفاده از باتری را در پس‌زمینه بدون محدودیت می‌دهد و ممکن است باتری بیشتری مصرف کند.
  • Optimized (بهینه شده) – بر اساس استفاده خود بهینه سازی کنید.
  • Restricted (محدود )- مصرف باتری را در پس‌زمینه محدود کنید.

2. از بلوتوث، وای فای و داده موبایل کمتر استفاده کنید.

 اگر مراحل ذکر شده در بالا را انجام داده اید،ولی بازهم مشکل داغ شدن گوشی و مصرف باتری را دارید همچنین سعی کنید وای فای، داده های تلفن همراه و حتی بلوتوث خود را خاموش کنید و ببینید آیا تغییری حاصل می شود. اگر یک هات اسپات تلفن همراه راه اندازی کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را نیز غیرفعال کنید.

3. از شارژ و کابل اصلی استفاده کنید.

اگر گوشی شما در هنگام شارژ شدن بیش از حد گرم می شود، ممکن است بخواهید این موضوع را بررسی کنید.شارژرهای مختلف وات متفاوتی دارند و برای دستگاه های مختلف هستند . در حالت ایده‌آل، باید از شارژرها و کابل‌های رسمی سازنده گوشی خود استفاده کنید. از شارژرهای ارزان قیمت و کابل های متفرقه از مارک های مبهم خودداری کنید.

نقد و بررسی گلکسی S23 FE

4. از حالت هواپیما بهره بگیرید.

برای خنک کردن گوشی می‌توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می‌شود و در عین حال گوشی گرمای کمتری تولید می‌کند؛ طبیعتا مصرف انرژی می‌تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد.

5. قاب موبایل

برای حفاظت از تلفن همراه در برابر ضربه معمولا از کاوز یا قاب استفاده می شود اما باید توجه داشته باشیم ممکن است قاب ها مانع دفع گرمای موبایل شوند.گوشی‌های هوشمند حرارت تولید شده را توسط بدنه و حفره‌‌هایی که دارند دفع می‌کنند، از این رو استفاده از قاب و لایه‌های محافظ می‌تواند دفع حرارت را کمی سخت‌ تر کند.

6. نور بالای صفحه نمایش

هرچه میزان روشنایی صفحه نمایش بیشتر باشد، میزان شارژ کردن باتری نیز بیشتر است. دشارژ شدن باتری از یک طرف و مصرف بالای نمایشگر از طرفی دیگر سبب شده تا دمای گوشی افزایش یابد.

سامسونگ خود را به اندروید 14 اپدیت نکنید!!

7. پر بودن حافظه داخلی

اگر فضای داخلی موبایل پر باشد فشار زیادی روی CPU آن وارد می‌شود.پس توجه داشته باشید که فایل های اضافی را حذف کنید تا حافظه ی موبایل پر نشود.

8. دوربین

استفاده از دوربین موبایل به صورت طولانی مدت موجب افزایش دما آن می‌شود؛پس هنگامی که مشغول فیلم‌برداری طولانی مدت هستید احتمال افزایش دما وجود دارد.

9.بروز رسانی نرم افزار

ممکن است تلفن در حین یا بلا فاصله پس از به‌ روزرسانی بیش از حد گرم شود. دلیل این امر می‌ تواند یک اشکال در سیستم عامل باشد که از طریق به روز رسانی در حال رفع شدن است. این بروزرسانی ممکن است به صورت موقت به قدرت زیادی نیاز داشته باشد اما نباید باعث داغ شدن گوشی در طولانی‌ مدت شود.

علت داغ شدن قسمت بالای گوشی

این نقطه از موبایل هنگام عکس گرفتن یا فیلم‌برداری، تماشای طولانی ویدئو، مکالمه طولانی ، اجرای برنامه‌های سنگین و مصرف بالای اینترنت داغ می‌شود. با قطع هر یک از این فعالیت‌ها می‌توانید دلیل اصلی را تشخیص دهید

علت داغ بودن پشت گوشی

دلیل عمده گرم شدن بیش از حد پشت گوشی، داغ شدن باتری موبایل است. باتری‌های مدرن اغلب لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند. این باتری‌های کوچک و فشرده با اینکه روز به روز بهینه‌تر می‌شوند ولی در اثر مصرف زیاد انرژی خیلی زود داغ می‌کنند. اگر با اصلاح مصرف نتوانستید تلفن را خنک کنید، احتمالاً باید به فکر تعویض باتری باشید.

چرا قسمت پایین گوشی داغ می‌کند؟

وقتی حین کار با گوشی آن را شارژ می‌کنیم یعنی گوشی همزمان شارژ و دشارژ می‌شود. اگر محل داغی گوشی دقیقاً از قسمت اتصال شارژر به موبایل است، ممکن است با تعویض شارژر با یک مدل باکیفیت و اورجینال مشکل شما حل شود.

علت داغ شدن جلوی گوشی

روشن بودن طولانی مدت صفحه نمایش مخصوصاً هنگام تماشای ویدئو یا اینترنت‌گردی با نور زیاد، موبایل را داغ می‌کند. البته در برخی مدل‌ها، نزدیکی باتری به پنل نمایشگر و انتقال حرارت باتری به آن، باعث می‌شود جلوی گوشی داغ شود.

سخن پایانی

چه مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی در سیستم عامل اندروید اتفاق بیفتد یا آیفون، احتمالاً راه حل ساده‌ ای برای آن در دسترس است. گوشی‌ های هوشمند مقدار زیادی انرژی و قدرت محاسباتی را در یک پکیج کوچک قرار می‌ دهند، و اگرچه جدیدترین تلفن‌ ها برای مقاومت در شرایط روزمره و برخی محدوده‌ های دما ساخته شده‌ اند، هیچ‌ یک از آن‌ها در برابر گرمای بیش از حد مصون نیستند. با کمک این مقاله می‌ توانید یاد بگیرید دلایل داغ شدن گوشی خود را تشخیص داده و اقدامات ساده‌ ای برای جلوگیری از آن انجام دهید.

 

Inline