بستن جست و جو

برنامه Instagram Threads چیست ؟

شرکت متا (فیسبوک سابق) با ساخت شبکه اجتماعی جدید رقیب توییتر شد. قصد داریم با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شویم که در اختیار همه قرار دارد. این رقیب جدید توییتر Instagram Threads نام دارد که درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.Threads from Instagram یک اپلیکیشن هوشمند برای ارتباط آسان تر با کلوز فرندز در اینستاگرام می باشد که توسط Instagram منتشر شده است. این برنامه سرویسی همانند توییتر خواهد بود که روی مایکروبلاگینگ تمرکز دارد. این شبکه اجتماعی نه تنها رقیب بلکه می‌تواند جایگزینی برای توییتر باشد و بد نیست که کاربران توییتر یک‌بار آن را امتحان کنند.

Instagram Threads چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام threads یا اینستاگرام تردز نقش توییتر را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد که محدودیت‌های توییتر را هم ندارد.

instagram threads همانند توییتر که روی مایکروبلاگینگ  تمرکز دارد. این شبکه اجتماعی نه تنها می تواند یک رقیب محسوب شود بلکه می تواند جایگزینی برای توییتر باشد و پیشنهاد می شود که کاربران توییتر یک‌بار آن را امتحان کنند.

توییتر به دلیل داشتن محدودیت‌های جدید مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است. کاربران در حال حاضر با محدودیت تماشای پست مواجه شده‌اند. اگر کاربر وریفای شده باشید می‌توانید تا ۶۰۰۰ پست در روز مشاهده کنید و این تعداد برای کاربران معمولی تنها ۶۰۰ پست است. برای تبدیل شدن به کاربر وریفای شده هم باید ماهانه ۱۱ دلار پرداخت کنید.

  اینستاگرام تردز یک شبکه اجتماعی متنی خواهد بود. دقیقا  شبیه به توییترکاربران گفت‌وگویی را شروع می‌کنند و سپس می‌توانند این گفت‌وگو را ادامه دهند.

برای نصب تردز  تنها کافی است به اپ استور یا گوگل پلی بروید. نصب threads روی گوشی های اندرویدی و iOS نصب می‌شود و همه به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. برنامه جدید اینستاگرام threads نشان داده که هنوز هم می‌توان شبکه اجتماعی جدیدی راه اندازی کرد که بتواند نظر کاربران را به سمت خودش جلب کند.

آموزش عضویت در Threads

عضویت در تردز بسیار ساده است.  ابتدا اپلیکیشن Threads را از پلی استور برای اندروید و یا اپ استور برای آیفون دانلود کنید. آیکن این اپلیکیشن شبیه به حرف @ است که در آدرس ایمیل استفاده می‌شود.

اپلیکیشن را باز کنید. تردز به‌ صورت خودکار اکانت اینستاگرام شما را شناسایی کرده و می‌توانید با لمس آن عضو تردز شوید. اما اگر چند اکانت اینستاگرام دارید، در پایین صفحه روی Switch Accounts بزنید و اکانت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید انتخاب کنید که اکانت شما پابلیک یا عمومی باشد. اگر اکانت پرایوت داشته باشید، دیگران برای نمایش تردهای شما باید به شما درخواست داده و فالور شما شوند.

در صفحه بعد نام اکانت شما به عنوان نام حساب تردز شما اضافه می‌شود. می‌توانید بیوگرافی و یک لینک را نیز به آن اضافه کرده و یک تصویر پروفایل هم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با لمس دکمه Import from Instagram تمام این اطلاعات را به‌صورت خودکار از حساب اینستاگرام خود وارد تردز کنید.

تردز در صفحه بعد لیست فالویینگ‌های اینستاگرام شمارا نشان می دهد و می‌توانید به آن‌ها درخواست فالو بدهید. همچنین با لمس Follow All درخواست فالو به‌ صورت خودکار به کل لیست ارسال می‌شود.

در صفحه بعد تردز توضیح کوتاهی درباره ماهیت این شبکه اجتماعی می‌دهد و عضویت شما تکمیل خواهد شد.

آموزش کار با اپلیکیشن Threads

اگر در توییتر اکانت دارید ، این محیط برای شما آشنا می باشد . در قسمت زیر هر پست شما 4 علامت را مشاهده می کنید که عبارتند از:

  • علامت قلب برای لایک کردن
  • علامت کامنت برای نوشتن نظراتتان
  • علامت بازنشر پست ها در پیج خودتان که در توییتر به عنوان ریتوییت از آن یاد می شد
  • علامت Share یا به اشتراک گذاشتن پست ها با دیگر دوستانتان

نکته مهم در مورد علامت Share این است که قابلیت آن متفاوت از اینستاگرام است و شما با لمس آن چند گزینه را مشاهده می کنید که عبارتند از:

  • Add to Story برای استوری کردن پست مورد نظر در اینستاگرام
  • Post to feed برای پست کردن مطلب مورد نظر در اینستاگرام
  • Tweet برای توییت کردن پست مورد نظر در توییتر
  • Copy Link برای کپی کردن لینک 
  • Share Via برای اشتراک گذاری با دوستانتان در دیگر اپلیکیشن ها مانند تلگرام و …

مزایای تردز نسبت به توییتر

  • طول متن در تردز 500 حرف است، اما در توییتر 280 حرف می باشد.
  • امکان قرار دادن ویدئو تا ۵ دقیقه در تردز
  • اتصال به اکانت اینستاگرام ارتباط هر دو اپلیکیشن را آسان کرده است
  • کارایی آسان تر نسبت به توییتر
  • رایگان بودن تمام بخش های تردز (نیاز به تایید هویت و پرداخت پول برای TweetDeck در توییتر

سوالات متداول

چطور داخل تردز هشتگ بزاریم؟

در برنامه تردز هم مانند دیگر برنامه های شبکه اجتماعی و فضای مجازی، می توانید به روال سابق هشتگ گذاری کنید، اما فعلا این هشتگ ها به لینک تبدیل نمی شوند و قابلیت کلیک بر روی آنها غیرفعال است. البته احتمالا این قابلیت هر چه زودتر فعال شود و یا قابلیت جدیدی جایگزین آن شود.

آیا بدون اکانت اینستاگرام می توان از تردز استفاده کرد؟

خیر؛ در حال حاضر فقط با اکانت اینستاگرام می توانید وارد اکانت تردز خود شوید.

چطور پست های تردز رو ویرایش کنیم؟

در حال حاضر امکان ویرایش متن ها و پست های تردز وجود ندارد که از معایب اصلی آن به شمار می رود.

Inline