بستن جست و جو

آیغون 16 رسما معرفی شد

آیفون 16 پرو اکنون با دکمه دوربین، نمایشگر بزرگ‌تر و رنگ جدید معرفی شد.

پس از ماه‌ها شایعات، افشاگری‌ها و انتظار، سرانجام روز موعود فرا رسید. اپل به‌طور رسمی سری آیفون ۱۶، اپل واچ سری ۱۰ و مجموعه‌ای جدید از مدل‌های ایرپاد را معرفی کرد. شاید هیجان‌انگیزترین اعلامیه مربوط به گوشی‌های هوشمند رده‌بالای ۲۰۲۴ باشد: آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس. در مقایسه با مدل‌های قبلی، این دستگاه‌ها دارای یک دکمه جدید مخصوص کنترل دوربین، نمایشگرهای بزرگ‌تر، حاشیه‌های فوق‌العاده باریک و ویژگی‌های بیشتری هستند.

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دارای نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۹ اینچی هستند که نسبت به نسل قبلی ۰.۲ اینچ افزایش یافته است. اپل همچنین حاشیه‌ها را کوچک‌تر کرده و به طراحی آینده‌نگرانه این دستگاه‌ها کمک کرده است. درست مانند مدل‌های پرو قبلی، آیفون ۱۶ پرو دارای رنگ‌های نسبتاً مات است، از جمله تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم صحرایی.

از نظر عملکرد، آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به تراشه کاملاً جدید A18 Pro مجهز شده‌اند که ۱۵٪ سریع‌تر از A17 Pro است و ۲۰٪ انرژی کمتری مصرف می‌کند. این تراشه وظایف سنگینی مانند هوش مصنوعی اپل و ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیماً از آیفون خود ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت بالا ضبط کنند.

سایر به‌روزرسانی‌های دوربین شامل «سبک‌های عکاسی» جدید است که رنگ‌ها را هنگام عکسبرداری تغییر می‌دهد. همچنین، مشابه با مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۶، نسخه‌های پرو نیز کنترل دوربین جدیدی را ارائه می‌دهند که عکاسان موبایل از آن استقبال خواهند کرد.

کنترل دوربین از ورودی لمسی پشتیبانی می‌کند و به فشار حساس است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا به‌سرعت عکس بگیرند، زوم کنند، محیط اطراف را برای شناسایی مواردی مانند نژاد سگ‌ها اسکن کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.

علاوه بر این، لنز اولترا واید از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا یافته و اکنون از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. در همین حال، مدل پرو کوچکتر اکنون لنز تترابریسم را ارائه می‌دهد که ابتدا به‌طور انحصاری در آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی شده بود. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر و زوم دیجیتال تا ۲۵ برابر را در مدل ۶.۳ اینچی فراهم می‌کند.

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند از روز جمعه پیش‌خرید کنند و این دستگاه‌ها از ۲۰ سپتامبر در دسترس خواهند بود.

شما میتوانید برای خرید آیفون 16 با کارشناسان ما در ارتباط باشید 

Inline